Friday, October 9, 2009

DAP TUNTUT & TAK BENARKAN AHLI AKAR UMBI PKR DIBERI MANDAT UNTUK BUAT KENYATAAN – TERNYATA DAP MEMANG GILA KUASA & TAKDA SIFAT KETERBUKAAN

Karpal Singh menuntut & mahu parti PKR tidak membenarkan pemimpin2 PKR peringkat akar umbi untuk membuat atau mengeluarkan sebarang kenyataan yang boleh menjejaskan parti pakatan rakyat seperti isu penggiliran KM P. Pinang. Dalam satu laporan akhbar Sinar Harian, Karpal turut mendesak agar defector leader PKR Pak Sheikh Anwar, menjelaskan sama ada ketua pemuda PKR P. Pinang, Yusmadi Yusoff mempunyai mandat untuk mengeluarkan sebegitu?
Morale story dekat sini simple je beb, my humble & down to earth opinion DAP ni sebenarnya adalah parti yang paling bermasalah dalam pakatan rakyat, DAP ni sebenarnya adalah parti yang paling suka cari pasal & mengamalkan sikap besar kepala dalam pakatan rakyat, DAP ni sebenarnya adalah parti yang paling gila kuasa kepimpinan dalam pakatan rakyat dan DAP ni sebenarnya adalah parti yang paling tidak mengamalkan sikap keterbukaan dalam gabungan pakatan rakyat. Macam mana aku tak cakap begitu beb, dekat Kedah barisan kepimpinan DAP Kedah/Perlis cari pasal & berlaga angin dengan MB Ustaz Azizan & barisan kepimpian PAS negeri Kedah. Dekat Selangor tak payah nak elaborate la beb kerana hampir kesemua barisan kepimpinan DAP Selangor mengherdik, membalun & menyerang wakil exco PAS Selangor Datuk Hassan Ali. Di P. Pinang, ahli parlimen DAP kawasan Jelutong, Jeff ooi telah beberapa kali berlaga angin & mencari pasal dengan wakil2 ahli majlis & YDP yang mewakili PKR. Sekarang yang paling latest kepimpinan pemuda DAP nasional secara lantang mengherdik & cuba untuk menunjukkan sikap besar kepala dengan menghentak ketua pemuda PKR P. Pinang, Yusmadi Yusoff yang juga merupakan ahli parlimen Balik Pulau.
Sikap besar kepala, gila kuasa kepimpinan dan kurang ajar para pemimpin DAP boleh diterjemahkan dengan mudah kalau kita teliti & perincikan kenyataan tambahan si karpal Singh kepada akhbar Sinar Harian yang berbunyi “ DAP mempunyai kerusi DUN P. Pinang terbanyak oleh itu parti DAP mempunyai hak & kuasa mutlak untuk melantik sesiapa sahaja sebagai KM di negeri P. Pinang. Dengan sikap yang sebegini biadap bagi aku beb, alangkah malangnya bagi orang2 Melayu yang masih sanggup & taksub untuk bersekongkol dengan geng2 DAP ni, bilalah kauorang semua nak sedar yang DAP ni hanya menunggu masa sahaja nak sepak & terajang kauorang kalau mereka sudah mempunyai kekuatan yang tidak memerlukan komponen lain dalam pakatan rakyat. Indirectly itulah antara objektif DAP sanggup membuka & memperluaskan cawangan DAP Melayu beb kerana bila DAP dah berjaya memperalatkan segelintir orang2 Melayu yang sanggup menjadi boneka atau puppet mereka itulah masanya nanti akan suruh PAS & PKR pergi jahanam jauh2.
Seperkara yang aku rasa DAP ni agak cekap & pantas menyusun gerak adalah mereka memang brilliant dalam mengesan pemimpin2 Melayu dalam pakatan rakyat yang mempunyai aura & kredibiliti politik yang hebat, vokal & menjadi ancaman kepada agenda & kepimpinan mereka. Sebab itu beb, dalam kes Hassan Ali & Yusmadi Yusoff mereka tak menunggu lama & tak memberi walau seinci ruang pun, seluruh pucuk kepimpinan DAP terus menyerang, mengherdik, memcaci & membalun kedua – dua tokoh ini bertubi – tubi dengan harapan aura, kredibiliti dan kuasa pengaruh kuasa politik Hassan Ali & Yusmadi Yusoff akan dapat dinyahkan. Come on la beb, kenyataan Yusmadi Yusoff berkaitan isu penggiliran KM P. Pinang sepatutnya tak menjadi isu langsung kerana kalau kepimpinan DAP mengamalkan sikap keterbukaan mengapa hal ini terlalu dipandang serius sedangkan ianya hanya suatu cadangan sahaja? Kalau DAP mengamalkan sikap keterbukaan kenapa nak kalut sangat dan kalau DAP betul2 gentle & menjadikan suara aspirasi rakyat sebagai asas perjuangan mereka apa kata mereka biarkan keseluruhan rakyat P. Pinang tentukan cadangan yang dilontarkan oleh Yusmadi Yusoff itu? Biarlah rakyat P. Pinnag sendiri yang buat collective decision sama cadangan Yusmadi itu patut diguna pakai atau pun tidak?
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment