Wednesday, October 7, 2009

SESUATU YANG AMAT MEMALUKAN JIKA BENAR 3 PEMUDA UMNO BAHAGIAN KEMAMAN DITANGKAP KHAYAL DADAH!

Laporan yang didedahkan oleh akhbar Sinar Harian berkenaan dengan perihal & salah laku 3 pemimpin pergerakan pemuda UMNO bahagian Kemaman yang diberkas polis selepas dipercayai berada dibawah pengaruh dadah & dalam keadaan lalok di sebuah rumah di Kijal amat memeranjatkan kita dan kalau perkara sahih & benar2 berlaku ini adalah sesuatu yang amat memalukan, jijik & hina kerana bebudak pemuda UMNO seharusnya menjadi role model atau pun ikon kepada golongan muda & bukan di sebaliknya.
Sepatutnya dalam keadaan senario politik arus perdana tanahair yang kian bergolak dengan isu sentiment api perkauman malahan tatkala isu maruah agama Islam & hak keistemewaan orang2 Melayu kian dicabar & dihentak oleh kaum yang bukan Melayu, tindak tanduk dan perihal salah laku sebegini akan menjadi senjata & platform bagi pakatan pembangkang untuk mengherdik & membalun UMNO especially parti DAP yang memang menunggu masa sahaja untuk memperlekeh & memperkotak – katikkan orang2 Melayu. Menurut laporan akhbar Sinar Harian, ketiga – tiga suspek yang kena cekup dengan pihak polis itu masih memegang jawatan penting dalam parti diperingkat bahagian & laporan akhbar Sinar Harian turut mendakwa ketiga – tiga badigol mangkuk hayun ini sudah terbabit dengan aktiviti penyalahgunan dadah ini hampir setahun yang lalu. Kenapa la begitu sial & haram bejadah sangat perangai mereka2 ni?
Bagi aku beb, badan perhubungan UMNO Terengganu kena bertindak cepat, nama & imej parti keramat UMNO kena cepat dibersihkan, tindakan yang setimpal & sewajarnya perlu diambil terhadap ketiga – tiga badigol mangkuk hayun ini. Pengerusi badan perhubungan UMNO Terengganu, Datuk Hishamuddin kena bersedia untuk menghadapi serangan peribadi politik yang akan dilancarkan oleh pakatan pembangkang terhadap dirinya sebagai orang nombor satu dalam UMNO Terengganu malahan beliau juga kena siap mengatur gerak menangkis serangan yang akan dilancarkan oleh pembangkang kepada pucuk kepimpinan UMNO. Something yang aku suspicious & doubt adalah kalau ketiga – tiga badigol mangkuk hayun ini sudah terbabit dengan aktiviti penyalahgunan dadah ini hampir setahun yang lalu takkan takda seorang pun para pemimpin diperingkat bahagian ataupun dalam badan perhubungan UMNO Terenganu yang gagal mengesan perkara ini? Macam ni la beb, dalam beberapa statement aku yang lepas aku selalu mengutarakan untuk kembali relevant & significant dimata para pengundi, UMNO kena sentiasa telus & terbuka dalam mengimbangi sesuatu problem baik masalah politik wang, rasuah politik, pertikaian dalaman sesama ahli2 parti mahupun perihal salah laku sebegini. Dalam menjenamakan semula parti keramat UMNO, tidak option atau pilihan yang ada buat pucuk kepimpinan tertinggi UMNO selain kena memastikan parti bersih dari segenap sudut & ahli2 dan jentera dalam parti baik dari sayap putera, pemuda, puteri, wanita & kepimpinan tertinggi UMNO at the best possible level boleh menjadi role model atau pun ikon kepada rakyat jelata terutamanya terhadap golongan muda & para2 belia.
Suka atau pun tidak KJ selaku KP UMNO Malaysia juga harus bersedia untuk menangkis what so ever personnel political attacking yang akan dilancarkan oleh barisan pakatan pembangkang terhadap UMNO khususnya sayap pemuda. KJ seharusnya lebih berhati – hati selepas ini dalam menyusun barisan kepimpinan pemuda UMNO baik di peringkat cawangan, bahagian mahupun barisan pergerakan pemuda UMNO Malaysia. Kita kena ingat beb, kalau organisasi pemuda UMNO dah screw up dari peringkat cawangan & bahagian lagi bagaimana kelak sayap pergerakan pemuda UMNO Malaysia akan dapat melahirkan barisan para pemimpin pelapis yang akan menjadi tunjang penyambung warisan saf perjuangan UMNO kalau team bebudak pemuda UMNO ini semua hampeh & screw up dengan skandal politik wang, terlibat dengan skandal seks, penyalahgunaan dadah & arak? My humble & down to earth opinion beb, lepas ni baik barisan kepimpinan pemuda UMNO Malaysia buat comprehensive checking & sila dapatkan status & update terkini tentang pemimpin2 mereka baik di peringkat cawangan, bahagian mahupun di peringkat pusat kerana memang sesuatu yang memalukan kalau pemuda UMNO akan diherdik, dipersoal serta dilabel bagaimana pemuda UMNO mahu membela nasib anak bangsa Melayu sendiri kalau ada di kalangan pemimpin pemuda UMNO itu sendiri yang hisap dadah atau pun mat gian?
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment