Saturday, July 11, 2009

PAS KATA BIASISWA NASIONAL TAK IKUT PRINSIP ADIL – APAKAH SEMUA WACANA YANG MEREKA IMPLIMENTASI BETUL2 ADIL?

Memang dari dahulu lagi apa sahaja dasar, perlaksanaan dan wacana yang cuba di implimentasi oleh BN tidak akan dapat sokongan dan blessing daripada barisan pemimpin2 & pucuk pemerintahan parti PAS. Ada sahaja yang tidak kena dari pandangan kaca mata mereka dan ada sahaja perkara & isu yang akan mereka pertikaikan. Kita sendiri tidak mengerti mengapa barisan pemimpin2 & pucuk pemerintahan parti PAS ini suka sangat melatah dan mencarut tak tentu pasal walaupun apa yang di garap oleh BN itu just at the starting point?
Dalam laporan akhbar Sinar Harian, PAS menganggap cadangan kerajaan mewujudkan biasiswa Nasional yang kelayakannya 100% berdasarkan merit mulai mulai tahun hadapan sebagai tidak berasaskan kepada prinsip keadilan yang menyeluruh. Presidennya, Datuk Seri Hadi Awang sebagai berkata, perlaksanaan dasar yang pincang itu akan mewujudkan jurang yang semakin melebar dalam struktur masyarakat di negara ini. Itulah masalah utama dengan para pemimpin PAS ini, mereka suka sangat melatah tak tentu pasal dan kadangkala suka sangat jump into the conclusion at the very early stages. Kita pun hairan juga beb, kenapa ustaz2 atau pun ustazah2 dalam PAS ini suka sangat mempertikaikan perkara atau isu yang belum pun sampai ketahap final implementation discussion, ianya baru di peringkat kelulusan dan kita amat yakin & percaya along the way sebelum biasiswa Nasional ini di imlimentasi secara full swing sudah tentulah pihak kerajaan BN yang sedar betapa pentingnya mengamalkan “Out Of The Box Mentality Thinking Approach” akan melihat beberapa proses penambahbaikan yang akan dilakukan bagi menjamin keberkesanan sistem biasiswa Nasional ini terutama dalam aspek pengagihannhya supaya dapat di lakukan secara comprehensive.
Kita pun tak tahu nak define macam mana lagi beb, apakah barisan pemimpin2 & pucuk pemerintahan parti PAS ini bodoh, tunggul, bahahol atau pun memang mereka ini sengaja di latih bagi membuat kacau keatas sebarang aspirasi & agenda yang di garap oleh pihak BN? Dasar & perlaksanaan biasiswa Nasional ini just at the starting point malah pihak kerajaan BN sendiri pun sedar sudah tentulah along the way sebelum biasiswa Nasional ini di imlimentasikan akan ada aspek2 yang perlu melalui proses kajian secara teliti dan proses penambahbaikan. Setelah tsunami politik menimpa pihak kerajaan BN pada PRU ke12 yang lalu saya begitu yakin dan percaya kerajaan BN sedar akan kepentingan proses penyampaian sesuatu idea atau dasar itu. Rata2 para pemimpin tertinggi pucuk kepimpinan BN telah sedar dan berjaya melakukan proses muhasabah diri dan penolakan undi2 protes yang dilakukan oleh sesetengah para pengundi telah membuka mata & minda pemikiran mereka seluas – luasnya iatu dasar & idea yang baik sahaja tidak cukup untuk meyakinkan rakyat jelata ianya perlu di pantau dan di sokong dengan proses penyampaian yang comprehensive dan berkesan.

Jadi PAS sebagai salah satu parti pembangkang utama di negara ini perlu lebih matang dalam mempolitikan sesuatu isu, kalau nak balun pun biarlah kena pada tempatnya dan biarlah mantap asasnya barulah kita sebagai rakyat jelata pun akan turut menyokongnya. Takda salahnya PAS tunggu sehingga tahun hadapan bila mana sistem biasiswa nasional ini mula di implimentasikan dan proses pengagihannya mula di activate kan dan di kala ini barulah segala apa bentuk kepincangan sistem ini dan segala apa bentuk ketidak sempurnaan proses penyampaian sistem ini boleh di balun dan layak di politikan. Di kala ini juga para pemimpin BN tidak akan dapat membuat penafian jika sekiranya mereka di anggap tidak prihatin kepada rakyat kerana asas & fakta yang sahih boleh di kemukakan oleh pihak PAS. Akan tetapi kalau baru at the starting point PAS dah menyalak dan mencarut tak tentu pasal maka apa yang kita khuatiri ialah apakah jatidiri semua ahli2 PAS ini memang di latih & di garap dengan sifat busuk hati dan suka mencari pasal bagi mengagalkan uaha2 pihak2 yang lain? Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment