Saturday, October 10, 2009

DAH TIBA MASANYA TUN MAHATHIR KENA MENERIMA DENGAN HATI YANG IKHLAS & TERBUKA JIKA PANDANGAN PERIBADI BELIAU DIKETEPIKAN

Kita memang bangga, teruja, hormat dan memberikan high degree of respect kepada Tun Mahathir terhadap ketokohan dan daya kepimpinan beliau ketika beliau menjadi PM mahupun ketika beliau menjadi pengerusi UMNO & BN.
Generally beb, kita memang angkat & sanjung Tun Mahathir sebagai ikon atau “ the father of leadership qualities” however suatu perkara atau mesej penting yang perlu kita teliti & perincikan, sekarang ni adalah waktu & ketika yang terbaik buat Tun Mahathir untuk renung – renungkan “dah tiba masanya beliau kena menerima dengan hati yan ikhlas & terbuka jika sekiranya pandangan peribadi beliau diketepikan atau tidak digunapakai. Dalam menghasilkan & mengarap sesuatu isu dalam blog, aku quite open beb, setiap isu yang aku olah ianya tidak mempunyai apa2 kepentingan peribadi jadi apa yang aku rasa ianya patut diteliti, diperincikan, dan dikongsikan bersama aku akan tulis & quite open about it.
Secara umumnya kita semua tahu yang Tun Mahathir adalah antara tokoh tersohor yang menolak sekeras –kerasnya pencalonan Tan Sri Isa Samad sebagai calon yang akan menggalas cabaran BN di PRK DUN Bagan Pinang. Hentakan demi hentakan telah dilontarkan oleh Tun secara lantang & terbuka agar Tan Sri Isa Samad tidak dicalonkan kerana penglibatan beliau dengan permainan politik wang atau rasuh politik sehingga menyebabkan beliau dihukum oleh lembaga disiplin UMNO & dilucutkan hak keahliannya. Walau bagaimanapun atas kapisiti aspirasi suara ahli2 akar umbi peringkat cawagan & bahagian UMNO Teluk Kemang serta yang paling penting sekali atas capacity & credibility aspirasi suara penduduk & pengundi setempat yang favor kepada Tan Sri Isa Samad pucuk kepimpinan UMNO & BN telah memberi mandat kepada Tan Sri Isa untuk turun sebagai calon BN di PRK DUN Bagan Pinang sekaligus telah mengetepikan & tidak menggunapakai pandangan peribadi Tun Mahathir. Selepas pandangan peribadi beliau diketepikan atau tidak digunapakai Tun Mahathir datang menyerang & menghentak lagi kali ini secara lantang & terbuka beliau menyatakan yang beliau akan memboikot kempen UMNO & BN di PRK DUN Bagan Pinang kerana calon yang pernah terlibat dengan gejala politik wang tetap diberi sokongan.
Sekali lagi aku mention beb, suatu perkara atau mesej penting yang perlu kita teliti & perincikan, sekarang ni adalah waktu & ketika yang terbaik buat Tun Mahathir untuk renung – renungkan “dah tiba masanya beliau kena menerima dengan hati yan ikhlas & terbuka jika sekiranya pandangan peribadi beliau diketepikan atau tidak digunapakai kerana walaupun Isa Samad memang betul pernah terlibat dengan gejala politik wang namum beliau telah menerima & menjalani hukuman seperti mana yang arahkan oleh lembaga disiplin UMNO. Lembaga disiplin UMNO juga telah sebulat suara (collective decision) telah mengembalikan semula hak keahlian Tan Sri Isa Samad. My humble & down to earth opinion beb, kalau kita orang biasa pun indirectly sedar yang kes Isa Samad banyak berkaitan dengan backdoor setting atau pun dikatakan permainan kambing hitam segelintir individu jadi apakah dengan terus menghentak Isa samad Tun merasakan ianya adalah significant approach? Most importantly adalah kehendak & aspirasi suara penduduk & pengundi setempat yang favor kepada Tan Sri Isa Samad walaupun rata2 semua orang & para pengundi di kawasan tersebut tahu yang Isa Samad pernah terlibat dengan gejala politik wang. Pak Sheikh Anwar bekas banduan walau bagaimanapun menang ketika bertanding di PRK Permatang Pauh kerana kehendak & aspirasi suara penduduk & pengundi setempat yang favor beliau. M Manoharan seorang tahanan akta keselamatan dalam negeri walau bagaimanapun menang ketika bertanding semasa PRU ke12 di kawasan DUN Kota Alam Shah kerana kehendak & aspirasi suara penduduk & pengundi setempat yang favor beliau. jadi apa salahnya Isa Samad turun menjadi calon BN kalau kehendak & aspirasi suara penduduk & pengundi setempat yang favor kepada Tan Sri Isa Samad?
Sekali lagi aku mention beb, suatu perkara atau mesej penting yang perlu kita teliti & perincikan, sekarang ni adalah waktu & ketika yang terbaik buat Tun Mahathir untuk renung – renungkan “dah tiba masanya beliau kena menerima dengan hati yan ikhlas & terbuka jika sekiranya pandangan peribadi beliau diketepikan atau tidak digunapakai kerana personally aku sendiri telah mendengar banyak cakap2 dan suara2 sumbang belakang tabir seperti di kopitiam yang melabelkan Tun Mahathir ini sudah nyanyok. Aku harap janganlah pula kerana pandangan peribadi beliau diketepikan atau tidak digunapakai, Tun tidak dapat menerima nya dengan hati yan ikhlas & terbuka maka beliau indirectly akan menyinggung banyak pihak kerana kalau ini berlaku tidak mustahil kelak berita kematian Tun Mahathir akan menjadi tatapan gembira buat segelintir pihak rather than antara perkhabaran yang paling sedih & patut ditanggisi oleh banyak pihak.

Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment