Saturday, November 21, 2009

PDRM KENA SIASAT & BERTINDAK TEGAS JIKA SMS TENTANG MAJLIS BANTUAN KEPADA FAKIR ISLAM P. PINANG KENA DIBUAT DI TOKONG CINA ADALAH SAHIH

Sejauh mana benar & sahihnya dakwaan yang mengatakan terdapat penyebaran SMS tentang majlis penyampaian bantuan kepada fakir2 miskin Islam anjuran kerajaan negeri P. Pinang mesti dibuat di tokong Cina masih belum dapat kita pastikan lagi namum beb sebagai seorang Islam aku agak panas & mendidih juga bila mendengar ura2 berlakunya kejadian seumpama ini. At this point of moment kita tak perlu nak havoc tak tentu pasal atau nak react over emotional kerana bagi aku simple je beb, biar pihak polis buka kertas siasatan dan jalankan penyiasatan secara comprehensive terlebih dahulu.
Namum jika dakwaan penyebaran SMS tentang majlis penyampaian bantuan kepada fakir2 miskin Islam anjuran kerajaan negeri P. Pinang mesti dibuat di tokong Cina ini sahih, ada asas yang kukuh dan benar2 berlaku maka bagi aku simple je beb, ianya tiada kompromi lagi lantas seluruh umat Islam di negara ini mesti bangun, berdiri, hentak, herdik dan balun pihak2 yang bertanggungjawab. Ingat beb, walau macammana nakal & ligat perangai kita sekalipun, maruah agama Islam itu perlu dimartabatkan dan hak & kebajikan orang2 Melayu itu perlu diperkaksakan.
1. Jika kertas siasatan & proses penyiasatan secara comprehensive oleh PDRM dapat membuktikan dakwaan penyebaran SMS tentang majlis penyampaian bantuan kepada fakir2 miskin Islam anjuran kerajaan negeri P. Pinang mesti dibuat di tokong Cina ini sahih, ada asas yang kukuh dan benar2 berlaku maka - UMNO P. Pinang, NGO & persatuan yang berasaskan agama Islam serta seluruh umat Islam di negara ini harus bertindak tanpa toleh kebelakang lagi dan kita kena & akan pastikan pihak2 yang bertanggungjawab ini dihukum & bayar balik setiap inci perbuatan yang telah mereka lakukan terhadap maruah agama islam.
2. Jika kertas siasatan & proses penyiasatan secara comprehensive oleh PDRM dapat membuktikan dakwaan penyebaran SMS tentang majlis penyampaian bantuan kepada fakir2 miskin Islam anjuran kerajaan negeri P. Pinang mesti dibuat di tokong Cina ini sahih, ada asas yang kukuh dan benar2 berlaku maka – Pak Menteri KDN kena & perlu bersikap tegas malah beliau kena make sure jangan ada satu inci pun kompromi terhadap pihak2 yang bertanggungjawab ini. Saranan aku simple je beb, kalau firm evidence dah ada dalam tangan jadi janganlah pulak Pak Menteri KDN nak come out statement such as “perkara ini akan disiasat atau perkara ini sedang disiasat dan masih diteliti”. Kalau tindakan dah boleh diambil tapi Pak Menteri KDN bagi statement macam tu bagi aku itu jawapan yang bagi telinga jadi panas dan boleh letihkan mata beb.
3. Jika kertas siasatan & proses penyiasatan secara comprehensive oleh PDRM dapat membuktikan dakwaan penyebaran SMS tentang majlis penyampaian bantuan kepada fakir2 miskin Islam anjuran kerajaan negeri P. Pinang mesti dibuat di tokong Cina ini sahih, ada asas yang kukuh dan benar2 berlaku maka – Way forward, action plan dan hala tuju drastik pihak2 seperti PAS & PKR adalah sesuatu yang interesting untuk kita perhalusi dan perincikan. Ini kerana apa yang berlaku adalah berkaitan dengan maruah & martabat agama Islam serta orang2 Melayu jadi apakah pihak2 seperti PAS & PKR akan tampil menjadi champion, bertindak extreme dan mengangkat perkara ini keatas ataupun mereka lebih memilih untuk play save & stay cautious behind the fence bagi menjaga semangat setiakawan bersama DAP dalam gabungan pakatan rakyat.
4. Jika kertas siasatan & proses penyiasatan secara comprehensive oleh PDRM tidak membuktikan berlakunya arahan tentang majlis penyampaian bantuan kepada fakir2 miskin Islam anjuran kerajaan negeri P. Pinang mesti dibuat di tokong Cina maka – Without prejudice at all, pihak PDRM & KDN mesti dan kena cari siapa dalang dan pukimak sial haram bejadah disebalik tindakan penyebaran SMS tersebut? Ini perlu dilakukan dan dilaksanakan beb bagi terus menjaga & memelihara keamanan & kestabilan msyarakat majmuk dan berbilang kaum di negara ini. Antara perkara yang sukar untuk kita maafkan adalah wacana jahat yang fundamental nya untuk menggugat serta menjahamankan keamanan & kestabilan msyarakat majmuk dan berbilang kaum di negara ini.

Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment