Thursday, December 30, 2010

JIKA PAKATAN RAKYAT SELANGOR MENGAMALKAN ASPIRASI KETERBUKAAN KENAPA PERLANTIKAN SUK SELANGOR YANG BARU JADI ISU?

Pakatan munafik bejadah sial keparat kini dalam keadaan kacau bilau, tidak tenteram, mula terasa bahang permainan dunia politik arus perdana or mainstream politics atau dalam bahasa ringkasnya “unstable political situation” dan jentera pentadbiran serta barisan kepimpinan pakatan rakyat negeri Selangor adalah yang paling terumbang-ambing pada ketika ini atau dalam bahasa ringkasnya pakatan rakyat negeri Selangor, adalah yang paling hampeh. Apa taknya beb, belum pun reda & sejuk punggung diaorang dengan isu pengharaman penggunaan logo 1Malaysia di seluruh negeri Selangor, yang terkini lagi sensasi timbul pula isu perlantikan SUK negeri Selangor yang baru iatu Datuk Mohammed Khusrin Munawi yang seolah-olah dipertikaikan atau dicabar kesahihan proses perlantikannya oleh MB serta barisan ahli2 majlis mesyuarat kerajaan negeri yang pasti akan membuatkan kepala takuk dioarang panas menegang.     
Dalam konteks ini, BN / UMNO perlu bijak capitalize & mengambil peluang disebalik kekalutan & kesusutan yang melanda pakatan haram bejadah ni. Dalam bahasa yang lebih mudah & straight forward, shuttlecock dah tanggung so BN / UMNO just nak smash tujukan dekat kepala team pakatan haram bejadah biar diaorang jatuh terkangkang sampai terkucil kepala takuk. Seluruh jentera badan perhubungan BN / UMNO negeri Selangor perlu menyusun gerak kerja secara bersepadu, comprehensive dan interconnected. Kerajaan pakatan rakyat negeri Selangor perlu diasak secara bertubi-tubi, barisan kepimpinan kerajaan pakatan rakyat negeri Selangor perlu dihentak, diherdik dan dibalun secara berterusan. Apa taknya beb, ibarat shuttlecock dah tanggung so BN / UMNO just nak smash tujukan dekat kepala team pakatan haram bejadah ni sahaja dan kalau agenda itu pun jentera badan perhubungan BN / UMNO negeri Selangor masih, terkial-kial, lalai serta gagal untuk melakukannya conclusion nya amat simple je beb, jentera badan perhubungan BN / UMNO negeri Selangor memang hampeh & lemau!    
Selain menabur janji bagi melakukan proses transformasi & mengangkat negeri Selangor Darul Ehsan bagi di position kan menjadi negeri yang berkebajikan, puak2 pakatan munafik bejadah, gampang keparat juga begitu gah menabur janji dalam aspek aspirasi ketelusan & keterbukaan. Sudah tiba masanya rakyat serta para2 pengundi di seluruh negeri Selangor Darul Ehsan ini membuka minda pemikiran masing2 dalam keadaan yang minda yang terkawal cuba tanya diri masing2, dengan berlakunya isu pengharaman penggunaan logo 1Malaysia di seluruh negeri Selangor ditambah pula dengan isu perlantikan SUK negeri Selangor yang baru iatu Datuk Mohammed Khusrin Munawi yang seolah-olah dipertikaikan atau dicabar kesahihan proses perlantikannya oleh MB serta barisan ahli2 majlis mesyuarat kerajaan negeri, apakah kerajaan pakatan rakyat negeri Selangor betul2 menghayati, menjiwai serta mengaplikasikan aspirasi ketelusan & keterbukaan? Bagi mereka2 yang pernah menghadiahkan undi atau memangkah calon2 wakil parti pakatan rakyat munafik bejadah, gampang keparat ini pada PRU12 yang lalu, cuba kauorang tanya diri masing2 sejauh mana berbaloi nya tindakan yang kauorang ambil itu?         
Isu perlantikan SUK negeri Selangor yang baru iatu Datuk Mohammed Khusrin Munawi yang seolah-olah dipertikaikan atau dicabar kesahihan proses perlantikannya oleh MB serta barisan ahli2 majlis mesyuarat kerajaan negeri sebenarnya bukanlah suatu isu yang complicated, formula & pengiraannya untuk menguraikannya simple je beb, kalau benar pakatan munafik bejadah, gampang keparat ini kuat, diterima oleh pengundi2 secara extreme serta berkarisma dalam politik, “what the hell” mereka nak jadikan benda ni suatu isu furthermore cuba mempertikaikan & mencabar kesahihan proses perlantikannya? Agenda tersirat / tersembunyi yang sebenarnya cuba di divert kan oleh puak2 pakatan munafik bejadah, gampang keparat ni adalah mereka berasa rimas & panas kepala takuk apabila Datuk Mohammed Khusrin Munawi menjejakkan kaki secara rasmi sebagai SUK Selangor yang baru pada 01.01.2011. Ini kerana sebagai bekas pengarah JAIS, Datuk Mohammed Khusrin Munawi adalah antara individu yang banyak mengetahui tentang kelemahan / kepincangan jentera barisan kepimpinan pakatan rakyat Selangor khusunya dalam aspek enactment perundangan Islam negeri Selangor yang kurang diguna pakai serta sengaja dilepas pandang oleh MB / barisan ahli2 majlis mesyuarat kerajaan negeri demi menjaga kepentingan politik parti DAP. Sudah tentulah Khalid gagap & Exco2 DAP akan berasa rimas & panas kepala takuk apabila Datuk Mohammed Khusrin Munawi memulakan tugas beliau secara rasmi especially Khalid gagap kerana pada ketika itu sukar bagi beliau untuk cover line & tutup mata serta mempertahankan kepentingan politik parti DAP.
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment