Sunday, December 8, 2013

MCA MAHU DIBERI LEBIH KUASA?NILAH CONTOH PARTI YANG SEDANG NAZAK TAPI STILL LALOK MERAPU

Memang sesuatu yang sudah dapat dijangkakan, apabila semakin dekat dengan pemilihan parti mereka maka akan timbullah kenyataan-kenyataan songsang tahap lalok merapu daripada certain MCA leaders, yang mana bagi Gua ianya tidak lebih dari sekadar hanya ingin meraih cheap political publicity dengar harapan agar para perwakilan akan tersentuh, memberi sokongan & memilih mereka!


In this dedicated blog posting entry, Gua amat tertarik untuk memperhalusi serta drill down more details kenyataan calon bagi jawatan timbalan presiden MCA (Datuk Wee Ka Siong ) dimana beliau berkata sekiranya Umno memberi lebih banyak kuasa kepada MCA, ia akan meraih lebih banyak sokongan dari masyarakat Cina yang akan memberi keuntungan kepada kedua-dua parti dan juga BN?
 
Basic fundamental yang perlu menjadi fakta asas sahih simple je Beb! (Datuk Wee Ka Siong ) selama ni mencapai kemenangan dalam PRU bertanding di kawasan majoriti Melayu dan jika berdasarkan senario politik semasa if mamat ni bertanding di kawasan Chinese majority voters memang confirm mamat ni jatuh tergolek tahap terkangkang!
The next basic fundamental yang perlu menjadi fakta asas sahih lagi akan membuatkan kita panas tahap mendidih Beb, UMNO sebagai tunjang dalam parti BN telah melakukan banyak inisiatif dalam mempertingkatkan kebajikan komuniti masyarakat Cina, Gua harap mamat (Datuk Wee Ka Siong ) ni tak lupa bahawa sebelum PRU13 yang lalu dikhabarkan seramai lebih 60ribu orang komuniti masyarakat Cina telah turun untuk makan besar dengan YAB PM di Port Klang serta berjanji & memberi jaminan akan menyokong BN pada PRU13 yang lalu? Apa realitinya Beb? adakah komuniti masyarakat Cina telah menzahirkan janji serta jaminan mereka untuk memilih & menyokong BN pada PRU13 yang lalu? Setelah apa yang YAB PM lakukan demi mempertingkatkan kebajikan komuniti masyarakat Cina, apakah ada tanda-tanda appreciation & terima kasih yang telah dizahirkan oleh komuniti masyarakat Cina terhadap YAB PM & parti BN?




The most important & valuable aspect yang (Datuk Wee Ka Siong ) ni kena faham, PRU13 telah dengan jelas membuktikan komuniti masyarakat Cina menolak BN akan tetapi penyatuan serta permuafakatan Malay Dominant Voters & pengundi-pengundi Bumiputera Sabah dan Sarawak telah berjaya memperlihatkan bahawa parti BN mampu untuk membentuk sebuah kerajaan yang baru even without support from Chinese majority voters, walaupun BN gagal untuk mendapatkan majoriti 2/3 namun atas sokongan Malay Dominant Voters & pengundi-pengundi Bumiputera Sabah dan Sarawak, BN kini masih utuh lagi dalam memegang tampuk pemerintahan kerajaan pusat (kalau nak harapkan MCA & Chinese majority voters) sudah pasti kini Oppo yang dketuai regim DAP telah dengan arrogant berjaya menawan Putrajaya!!


My golden advice to mamat (Datuk Wee Ka Siong ) ni simple je Beb! sudah-sudah & cukup-cukuplah dengan retorik murahan, we understand your golden ambitious to be MCA number 2 but the Malay Dominant Voters annoying with your cheap political publicity approach. Gua amat berharap yang mamat (Datuk Wee Ka Siong )ni sedar bahawa  senario & landskap politik arus perdana semasa telah memperlihatkan MCA kini tidak lebih dari sebuah parti politik yang sedang nazak dan terlebih lalok merapu!!

Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pokermon siot, gampang keparat, badigol bangsat & puaka haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

1 comment:

  1. saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

    ReplyDelete