Friday, November 18, 2011

FUYO! KHABARNYA ADA DANA RM300 JUTA UNTUK FUCKATAN FOR PRU13 – DANA NI TURUN GUNA ROKET DAP KE APA?????

Masa Gua tengah layan media sosial twitter, Gua come across 1 artikel yang ada menyentuh kewujudan Dana Khas RM300 juta di Pejabat Menteri Besar Selangor, dan khabarnya dana tersebut diturunkan bagi kerja-kerja pilihanraya PKR di Selangor!! 


Pergh! dahsyat tu beb, we are talking about an amount of RM300 million worth of money, bukan RM30 juta beb! Dengan ini macam punya amount silap2 haribulan kalo ada yang berpenyakit Gagap tdk mustahil boleh goyang lutut & finally boleh jadi matu pucuk terus woo!! 

   
 Sejauh mana sahihnya kewujudan Dana Khas RM300 juta tersebut bukanlah the main topic of discussion yang nak Gua olah dalam my blog posting entry kali ni however dalam blog posting entry yang nak Gua blast off kan ni, Gua cuma nak memperhalusi beberapa elements yang Gua rasa ada significant nya dengan perkhabaran mengenai kewujudan Dana Khas RM300 juta ni?  
1)    Kalo lah memang sahih wujudnya  Dana Khas RM300 juta di Pejabat Menteri Besar Selangor yang khabarnya akan digerak kan atas nama ‘budget code’ MBI yang diturunkan bagi kerja-kerja pilihanraya PKR di Selangor, maka suatu permainan+amalan politik wang or disbursement of money politics akan melanda political landacape negeri Selangor secara extreme! PKR at their best possible mechanism akan mempergunakan + capitalized setiap Ringgit & Sen yang ada menerusi peruntukan Dana Khas tersebut bagi menjamin serta memastikan kemenangan berpihak pada mereka. Dalam senario sebegini whether direct or indirect pertimbangan voters + rakyat akan menjadi semakin complicated jadi adalah sangat2 penting or it’s a must driven approach bagi barisan kepimpinan badan perhubungan UMNO/BN negeri Selangor berkerja lebih keras, lipat-gandakan usaha, spearhead + gearing up untuk mendepani & menjuarai isu serta permasalahan rakyat. Justification to support my statement very simple beb, kalo calon2 UMNO/BN negeri Selangor sentiasa dekat + connected dengan voters & rakyat and most importantly capable to solved & deliver people champion driven approach, Gua rasa belum tentu  permainan+amalan politik wang or disbursement of money politics oleh PKR akan dapat menjamin kemenangan mereka di negeri Selangor. Kita jangan lupa beb, zaman dah berubah begitu juga dengan kronologi sudah jauh berubah, faktor permainan+amalan politik wang bukan lah lagi penentu or “Final Say” sebaliknya voters & rakyat membuat penilaian dari pelbagai angle.


2)    Kalo lah memang sahih wujudnya  Dana Khas RM300 juta di Pejabat Menteri Besar Selangor yang khabarnya akan digerak kan atas nama ‘budget code’ MBI yang diturunkan bagi kerja-kerja pilihanraya PKR di Selangor maka dari 1 sudut kita mungkin akan beranggapan bahawa PKR mempunyai suatu advantage kerana allocation atau penyaluran Dana Khas ini  pasti dapat menambah kelancaran kerja-kerja pilihanraya PKR di Selangor, akan tetapi kita juga perlu unlock our mindset & cuba pikiaq balik dengan kewujudan suatu Dana Khas RM300 juta, once again beb! we are talking about an amount of RM300 million worth of money, bukan RM30 juta beb! kalo sekiranya Dana Khas ini tidak di uruskan dengan comprehensive + holistic menerusi amalan urus-pentadbiran yang telus, cekap & amanah maka Gua teramat yakin beb, Dana Khas ini akan menjadi disadvantages + killing platform buat PKR Selangor. Justification to support my statement very simple beb, kuasa & kerakusan nilai wang boleh merosakkan sesiapa je? inikan pula dalam mainstream political landscape? Isu2 seperti siapa yang akan memegang Dana Khas tersebut? siapa yang diberi kuasa untuk menyalurkan Dana Khas tersebut? Jumlah anggaran ratio or pecahan pembahagian Dana Khas Tersebut? Jangan hipokrit or menipu diri sendiri beb! the above sets of question kalo tidak dijawap atau di urus dengan amalan urus-pentadbiran yang telus, cekap & amanah, sudah pasti PKR Selangor akan berhadapan dengan senario dimana calon2 mereka akan meludah sesama sendiri atas sebab tidak puas hati tahap extreme!  
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pokermon sial, gampang keparat, badigol bangsat & puaka haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang. 

  

No comments:

Post a Comment