Monday, June 15, 2009

SPEKULASI SKANDAL SALAH LAKU PEMBERIAN KONTRAK DI SELANGOR TERUS MENEKAN SESAMA AHLI PAKATAN PEMBANGKANG

Lately ni teruja juga kita dihidangkan dengan pelbagai kisah pergesaran & perang dingin between sesama ahli2 pakatan pembangkang munafik pukimak sial keparat malah perangai jijik & kotor serta busuk hati bebudak team pakatan pembangkang munafik pukimak sial keparat sudah sampai ketahap yang bakal membuatkan leader2 mereka kehabisan modal untuk menepis & cover line untuk mereka. Faktor utama yang mengundang terjadinya insiden2 ini tak lain & tak bukan ialah sifat rakus & gila kuasa kepimpinan yang teramat sangat dan sifat buas untuk memuaskan nafsu demi kepentingan isi perut masing2.
KPI utama semua bebudak badigol haram bejadah team pakatan pembangkang munafik pukimak sial keparat ni hanyalah mahu memegang kuasa kepimpinan baik sebagai exco kerajaan negeri, ahli2 lembaga pengarah / penasihat agensi utama kerajaan negeri ataupun dapat diberi mandat sebagai ahli majlis perbadaran / bandaraya pun bagi mereka dah cukup peluang atau the best possible platform to generate more money. Lepas dapat mandat yang diberikan oleh rakyat jelata menerusi undi2 protes semasa PRU ke12 hampir kesemua bebudak badigol haram bejadah team pakatan pembangkang munafik pukimak sial keparat ni dah lock dalam mindset diaorang bila dapat kuasa bermakna peluang atau platform cerah untuk buat duit sebab for sure semua ahli2 korporat, VVIP dan taukeh2 bisnes akan datang jumpa dengan diaorang untuk setting / workout business deal. Sebab itu beb dalam beberapa artikel yang terdahulu saya selalu menekankan sebelum dapat kuasa memegang tampuk kepimpinan mereka dengan lantang herdik, caci, kutuk, hentak dan balun ahli2 BN tapi bila kuasa dah ada dalam tangan mereka kita tengok apa yang dah jadi sekarang? Perebutan kuasa & peluang untuk buat duit yang menjadi faktor utama pergesaran & perang ingin between DAP & PKR di Penang. Salah guna kuasa & penyelewangan duit jugalah yang menjadi faktor utama tuduh menuduh & bertikam lidah between ahli DAP Penang sesama mereka.

Kini satu lagi spekulasi terbaru timbul dimana di beritakan berlakunya skandal salah laku pemberian waste management contracts di negeri Selangor walaupun ianya cuba di sangkal oleh beberapa exco kerajaan negeri Selangor begitu juga dengan MB namum seperti bak kata pepatah melayu kalau tiada angin masakan pokok boleh bergoyang. Pendedahan & dakwaan yang timbul adalah berkaitan dengan proses perolehan & pemberian kontrak oleh local authorities yang berdasarkan sistem kuota tertutup secara berstrategik bagi menjaga kepentingan ahli2 parti yang mewakili pakatan rakyat. Pendedahan & dakwaan terbuka yang dibuat oleh ahli majlis Petaling Jaya, A. Thiruvenggadam yang menyifatkan proses perolehan & pemberian kontrak telah disusun & dicatur mengikut kepentingan2 tertentu seperti bagi mana2 kontraktor yang mewakili kepentingan parti PKR peruntukan perolehan & pemberian kontrak dikatakan adalah sebanyak 40% dan bagi mana2 kontraktor yang mewakili kepentingan parti DAP & PAS peruntukan perolehan & pemberian kontrak dikatakan adalah sebanyak 30% respectively. Walaupun A. Thiruvenggadam adalah ahli majlis Petaling Jaya yang dilantik menerusi kapisiti kepentingan parti PKR beliau menentang & tidak setuju sama sekali amalan sebegini kerana menurut beliau ianya akan membawa kearah gelaja rasuah yang melampau. Teka teki cepu emasnya sekarang macam mana pucuk kepimpinan pakatan rakyat di Selangor nak handle perkara ni kerana kalau mereka nak main mindset game & diversi politik tuduh ni semua BN punya angkara rakyat jelata mungkin takkan tertipu lagi sebab yang hentak & balun serta buat pendedahan & dakwaan terbuka adalah terdiri dari kalangan orang mereka sendiri & insiden meludah terhadap rakan sendiri ni adalah isu yang sama berlaku di Penang beb? Sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment