Saturday, June 6, 2009

UMNO PERLU MANTAP LUARAN & DALAMAN – PERMUAFAKATAN SESAMA AHLI2 PARTI ADALAH INTIPATI WAJIB YANG HARUS DI WACANAKAN

Setelah lebih hampir setahun PRU ke 12 melabuhkan tirainya dan meninggalkan kita banyak fenomena begitu juga dengan apa yang boleh kita labelkan sebagai angin perubahan baik secara berperingkat mahupun secara drastik telah melanda pentas politik arus perdana di negara kita.
Antara fenomena dan angin perubahan yang melanda secara drastik adalah kekecohan & kekalutan pakatan pembangkang munafik pukimak sial keparat ni memerintah di beberapa negeri yang dimenangi nya sehingga pada akhirnya terjadinya pertukaran tampuk kepimpinan di negeri Perak. Bagi parti keramat UMNO pula banyak fenomena dan angin perubahan yang lebih positif telah menjelma seperti pucuk kepimpinan tertinggi parti keramat UMNO & hampir keseluruhan ahli2 akar umbi parti telah lebih bermuhasabah diri dan lebih mengamalkan approach UMNO dekat di hati & sanubari rakyat jelata. Satu lagi fenomena dan angin perubahan yang lebih positif yang telah digarap oleh pucuk kepimpinan tertinggi parti keramat UMNO & hampir keseluruhan ahli2 akar umbi parti adalah mengamalkan sikap & tindakan yang lebih proktif yang mana KPI utamanya ialah menjauhkan prinsip cakap tak serupa bikin.
Namun teka – teki cepu emasnya ialah apakah sebenarnya cabaran utama presiden parti, YAB Datuk Seri Najib selepas hampir lebih setahun PRU ke 12 melabuhkan tirainya dan meninggalkan kita? Dengan rasa rendah diri yang teramat sangat, saya melihat dan membuat pengamatan pandangan peribadi cabaran YAB Datuk Seri Najib ialah tidak lain & tidak bukan adalah untuk mencari formula yang akan dapat mengimplementasi permuafakatan sesama ahli2 parti dan seterusnya memperkasakan parti keramat UMNO dari sudut dalaman mahupun luarannya. Saya begitu yakin & percaya bahawa YAB presiden parti tentu lebih arif & mengetahui akan bahaya dan parasitnya musuh dalam selimut atau gunting berkarat dalam lipatan dan beliau tentunya lebih memahami betapa significant nya penyatuan & permuafakatan sesama ahli2 parti. Rasionalnya simple je beb kalau parti keramat UMNO ini kukuh & mampan terutamanya dari sudut dalaman parti confirm anasir2 munafik pukimak sial bejadah pembangkang ni sukar untuk menggongcang & menggugat kestabilan parti keramat UMNO paling kuat pun modal murahan mereka ialah menggunakan isu2 & sentimen2 api perkauman.

Namun apa yang mendukacitakan kita dalam mana YAB presiden parti sibuk memerah keringat dan really crack head dalam mencari formula untuk menggarap & mengimplementasi formasi terbaik kearah penyatuan & permuafakatan sesama ahli2 parti masih lagi terdapat cerita2 sumbang yang intipati utamanya berkaitan dengan sifat ketidakpuasan hati dan kemaruk kuasa kepimpinan seperti apa yang berlaku dalam badan perhubungan UMNO negeri Terengganu malahan drama murahan sumbang ini dikhabarkan telah merebak pula kedalam badan perhubungan UMNO negeri Perlis. Bila wacana seperti ini berlaku bukan sahaja ianya akan mudah dipolitikan oleh team pakatan pembangkang munafik pukimak sial keparat ni namum perkara yang lebih makan dalam lagi ialah sampai bila2 pun orang2 Melayu dalam UMNO takkan bersatu & asyik nak berentap sesama sendiri Je. Kalau ini berterusan macam mana aspirasi & agenda nak memartabatkan agama Islam dan memperkasakan maruah & hak keistemewaan orang2 Melayu dapat di laksanakan? Sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment