Sunday, June 28, 2009

UMUMNYA GERAKAN MEMANG TEAM BEBUDAK BERMASALAH DALAM BN – LAGI CEPAT GERAKAN KELUAR BERAMBUS FROM BN LAGI BAGUS

Sememangnya parti Gerakan tak ubah macam DAP dimana rata2 pucuk kepimpinan tertinggi Gerakan dan sebilangan besar ahli2 akar umbinya selalu & kerap bertikam lidah dan mencari pasal especially dengan UMNO seolah – olah ini mereka jadikan hobi sampingan mereka.
Selalunya bila ada sahaja isu2 yang berkaitan dengan kepentingan orang Melayu / Bumiputera bebudak Gerakan kerap kali dilihat akan cuba tumpang semangkuk, taking advantage and try at their best possible level to capitalize isu terbabit. Begitu juga kalau ada sahaja terdapat isu2 yang melibatkan kepentingan kaum Cina yang boleh dipolitikan atau dijadikan pertikaian bebudak Gerakan ini memang dilihat antara orang2 yang paling lantang dan over emotional menuntut penjelasan daripada pucuk kepimpinan BN khususnya para pemimpin tertinggi parti Keramat UMNO sebagai parti tunjang dalam kepimpinan BN. Sedangkan kalau dihalusi dengan begitu teliti isu2 tersebut boleh dibawa berbincang dan mempunyai banyak ruang untuk diselesaikan menerusi ‘sense of diplomacy approach’ dan tidak memerlukan sikap kelantangan yang tak bertempat apatah lagi ke tahap over emotional dan mencarut tak tentu pasal. The main differences between Gerakan & DAP hanyalah yang satu tu memang sentiasa tak sabar2 nak jatuhkan UMNO dan kepimpinan orang2 Melayu, jadi tak hairanlah DAP sebagai pembangkang pukimak sial haram keparat memang dah jadi mandatory KPI mereka untuk ludah & pijak kepala UMNO. Gerakan pula lebih berselindung di sebalik tabir komponen BN tapi merekalah antara musuh dalam selimut yang UMNO kena jaga2 betul2 berhati – hati kerana jauh di sudut hati bebudak Gerakan ini memang tak pernah langsung di semaikan dengan nilai2 jatidiri semangat & aspirasi setiakawan.
Walaupun UMNO dilihat begitu banyak bersabar & seriously put into practice sense of diplomacy approach tapi bebudak Gerakan ini kena ingat sesungguhnya tahap kesabaran orang Melayu itu ada batas hadnya, jangan sampai nanti orang Melayu mencecah ke tahap maximum amarah dan kalau dah ke tahap itu melutut sampai terkencing pun tiada gunanya. Hampir keseluruhan ahli2 parti Gerakan ini memang patut kita labelkan sebagai budak2 bermasalah dalam komponen BN kerana begitu banyak isu, pertikaian dan sentimen yang mereka timbulkan secara tidak langsung menggugat keharmonian dan mencalarkan aspirasi & agenda semangat setiakawan dalam BN. Banyak pergolakan & kekalutan yang timbul dalam team Gerakan ini juga indirectly memberi platform dan membuka ruang yang selesa buat team pakatan rakyat munafik pukimak sial keparat ini menggarap modal murahan politik yang akan compliment mindset & political diversion games mereka.
Isu dan pertikaian terbaru yang membabitkan team Gerakan ini adalah berkaitan dengan penggantungan selama 3 penggal yang dikenakan terhadap naib presiden Huan Cheng Guan, kerana di dapati melanggar akta parti. Menurut laporan akhbar The Star, tindakan penggantungan selama 3 penggal yang dikenakan terhadap Huan Cheng Guan ini dibantah dengan lantang & tidak mendapat restu dari sebilangan besar ahli2 akar umbi parti berkenaan. Menurut sumber2 yang di salurkan tindakan ini dikatakan lebih merumus kepada motif politik & indirect silent platform untuk membunuh dan menghancurkan terus karier politik Huan Cheng Guan dalam parti Gerakan. Bila kekecohan & kekalutan sebegini timbul maka automatically keluar desas – desus yang mengaitkan beliau dengan isu crossover ke parti komponen lain malah spekulasi bertiup agak kencang juga meramalkan yang beliau ini akan melakukan crossover & menyertai pembangkang.

At the end of the day yang merasakan tempiasnya adalah kepimpinan BN dan yang akan cuba taking advantage & capitalize isu ini adalah team pakatan rakyat munafik pukimak sial keparat yang sentiasa mengharapkan kerapuhan, pertikaian dan sentimen sebegini berlaku dalam BN kalau boleh hajat mereka tiap2 bulan benda2 seperti ini berlaku dalam BN. Sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment