Tuesday, June 18, 2013

AHLI-AHLI UMNO WAJIB BERSIKAP MATANG & JANGAN SEKAT ASPIRASI KETERBUKAAN

Selepas PRU13 melabuhkan tirainya, kini pasti semua orang akan tertumpu pada PERHIMPUNAN AGUNG UMNO 2013  yang mungkin akan menyaksikan perebutan beberapa pertandingan jawatan-jawatan penting dalam kepimpinan PARTI KERAMAT UMNO!!


Pelbagai pendapat serta pandangan dilontarkan baik menerusi laman media baru or social media, perbualan di kopitiam, Hi-Tea di exclusive café etc. ada pandangan yang meminta agar pertandingan jawatan-jawatan penting dalam kepimpinan PARTI KERAMAT UMNO tidak dipertandingkan sama sekali atas alasan tidak mahu melihat perpecahan berlaku dalam kepimpinan PARTI KERAMAT UMNO, ada juga pendapat yang meminta agar penentuan keputusan muktamad dilakukan berdasarkan collective decision from respective grassroot
In this dedicated context of discussion, my humble & down to earth opinion simple je Beb! kepimpinan PARTI KERAMAT UMNO kena teliti serta perhalusi semula basic fundamental atau intipati asas yang pernah mereka warwarkan? aspek-aspek seperti penambahbaikan, keterbukaan, penjenamaan semula parti, semangat setiakawan etc.

Jikalau semua basic fundamental ini sudah sebati & menjadi pegangan yang cukup mampan oleh setiap alhi-ahli PARTI KERAMAT UMNO, than faktor akan terjadinya  perpecahan dalam kepimpinan PARTI KERAMAT UMNO sukar untuk berlaku, however dalam menangani serta mengimbangi situasi current political mainstream! memang ini bukan masa yang sesuai bagi kita melihat jawatan Presiden & Timbalan Presiden UMNO dipertandingkan but at the same time kita juga sangat-sangat berharap jangan kerana alasan tidak mahu melihat perpecahan berlaku dalam kepimpinan PARTI KERAMAT UMNO, aspirasi keterbukaan disekat sehingga memperlhatkan jawatan-jawatan Naib Presiden UMNO, kepimpinan Pemuda UMNO, kepimpinan Wanita UMNO serta kepimpinan Puteri UMNO turut tidak dipertandingkan sama sekali!!

Pesanan keramat Gua buat barisan kepimpinan PARTI KERAMAT UMNO, simple je Beb! berhati-hati dan bersikap prihatin dengan apa yang diwarwarkan & jangan sesekali bersikap retorik kerana all the Malay voters especially the young professional Malay voters sentiasa meneliti & memperhalusi setiap gerak-geri anda, last but not least Gua juga berharap agar barisan kepimpinan PARTI KERAMAT UMNO, bersedia untuk belajar mendengar serta menghormati pandangan dan apa jua collective decision from the respective grassrot.


Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pokermon siot, gampang keparat, badigol bangsat & puaka haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment