Saturday, September 21, 2013

CUKUP - CUKUPLAH MCA MENGEMIS SIMPATI MASYARAKAT CINA!!

Dalam pentas politik arus perdana tanah air, generally semua orang sedia maklum bahawa parti MCA bukan sahaja ditolak oleh komuniti masyarakat Cina malah majoriti dikalangan komuniti masyarakat Cina sudah merasakan bahawa MCA sudah tidak relevant dalam memperjuangankan komuniti masyarakat Cina, justeru pada PRU13 yang lalu majoriti dikalangan komuniti masyarakat Cina telah dengan secara terbuka serta arrogant memilih serta memperlihatkan bahawa parti DAP adalah hero baru bagi mereka!


Bagi Gua simple je Beb, biar apa pun alasan atau apa jua penafian yang diberikan oleh barisan kepimpinan MCA, apa yang Gua pop up & perincikan diatas semuanya adalah fakta asas sahih dan bukannya retorik auta murahan!


Jadi seharusnya pihak barisan kepimpinan MCA, sedar akan hakikat perkara tersebut serta mulalah belajar untuk ikhlas cermin diri mereka masing-masing dan yang paling penting berhentilah dari mengemis simpati murahan dari komuniti masyarakat Cina especially melalui isu-isu yang melibatkan hak & kepentingan orang-orang Melayu serta Bumiputera as well as dasar, polisi serta apa jua keputusan yang telah diputuskan oleh kerajaan serta YAB PM



Apa yang nak cuba Gua drill down serta perincikan dalam blog posting entry kali ni adalah tindakan ketua publisiti MCA yang mempersoalkan keputusan kerajaan untuk tidak berkompromi langsung & tidak membenarkan sama sekali upacara pembakaran mayat/abu mayat Chin Peng dibawa pulang ke Malaysia, malah apa yang lebih dajal tahap gilo celako! dalam kenyataan beliau, beliau turut memberikan perbandingan mengapa pengganas Muslim dikebumi disini, kenapa Chin Peng tak boleh?    
Sepatutnya ketua publisiti MCA, fully understand apa jua kes-kes yang melibatkan pengganas Muslim dan kronologi serta sejarah Chin Peng amatlah berbeza sama sekali (melainkan beliau ni buta sejarah tahap bebal) jadi at best possible level, siapa jua wakil-wakil MCA, cukup-cukuplah mengemis simpati murahan dari komuniti masyarakat Cina dan belajarlah untuk berhenti dari membuat & mengeluarkan sebarang sentimen, provokasi, tuduhan serta spekulasi liar yang secara langsung mahupun tidak langsung mencabar kewibawaan orang-orang Melayu


Last but not least, bagi Gua simple je Beb, if MCA terus-menerus membuat & mengeluarkan sebarang sentimen, provokasi, tuduhan serta spekulasi liar! Apa bezanya antara MCA dan DAP? Mengapa perlunya MCA still bernaung dibawah parti BN? Mana keikhlasan MCA bila menyatakan aspirasi semangat setiakawan dalam BN? Ungkapan yang paling tepat adalah Hi Hi Bye Bye  buat MCA!!

Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pokermon siot, gampang keparat, badigol bangsat & puaka haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

1 comment:

  1. saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

    ReplyDelete