Tuesday, October 25, 2011

AUDIT 2010 – KELEMAHAN PENTADBIRAN KEWANGAN+OVERSPENT BY TOTAL OF RM3.73bil! NI BUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN?

Jabatan Audit Negara dalam laporannya telah menegaskan bahawa terdapat beberapa  Kementerian dan Agensi Kerajaan telah memperlihatkan prestasi kelemahan pentadbiran kewangan masing-masing or in another word have overspent their operating allocation for last year by a total of RM3.73bil, fuyo! banyak tu beb?
Apabila perkara ini berlaku maka beberapa aspek + element wajib diteliti, diperhalusi serta di perjelaskan secara berstrategik! Soalan cepu emas yang wajib kita lontarkan 1) bagaimana overspent in the operating allocation boleh terjadi dengan agak extreme? 2) apakah amalan kelemahan pentadbiran kewangan or in another word have overspent in the operating allocation adalah amalan + perkara yang biasa terjadi dalam Kementerian dan Agensi Kerajaan di Negara ini? 3) prestasi kelemahan pentadbiran kewangan or in another word have overspent in the operating allocation for last year by a total of RM3.73bil sudah pun terjadi thus tindakan untuk pointing finger or scapegoat other parties bukanlah jalan penyelesaian secara berstrategik however kita sebagai rakyat berhak menuntut penjelasan secara terperinci, telus & berstrategik daripada pihak2 Kementerian dan Agensi Kerajaan yang terbabit.


Pucuk kepimpinan tertinggi dalam Kerajaan kena sedaq aspek2 + element2 prestasi kelemahan pentadbiran kewangan beberapa  Kementerian dan Agensi Kerajaan or in another word have overspent in the operating allocation adalah intipati2 yang sangat2 digemari oleh Fuckatan yang sememang nya haram & tidak pernah didaftarkan kerana ini akan memudahkan mereka blast or create additional version of “rekayasa songsang mengangkang” terhadap jentera Kerajaan. At the best possible mechanism kita mengharapkan agar pucuk kepimpinan tertinggi dalam Kerajaan alert, pantau & pastikan perkara sebegini tidak simply berulang kerana prestasi kelemahan pentadbiran kewangan or in another word have overspent their operating allocation by a total of RM3.73bil tidak menterjemahkan aspirasi PENCAPAIAN DIUTAMAKAN?


Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pokermon sial, gampang keparat, badigol bangsat & puaka haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.


No comments:

Post a Comment