Wednesday, October 26, 2011

LPKP AMBIL MASA LEBIH 700 HARI SELESAI KES & ADUAN! APA KEJADAH PROCESS FLOW LPKP GUNA-PAKAI? TERLEBIH MANTOP!!

Dikhabarkan laporan Audit Negara 2010 mendedahkan ada kes tangkapan dan aduan oleh Lembaga Pelesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP) mengambil masa lebih 700 hari untuk diselesaikan?
Walawey beb! 700 hari bukan nya 70 hari, this is something unacceptable dan adalah menjadi suatu kewajipan bagi pihak yang terbabit untuk details out, clarify & fronting a strategic explanation berhubung dengan pendedahan yang telah dibuat menerusi laporan Audit Negara 2010! Argument gua simple je beb, sebarang kegagalan untuk menterjemahkan penjelasan secara berstrategik berhubung dengan isu di atas boleh lah kita rungkaikan as bloody damn failed tahap “gilo celako”.
Bear in mind, (LPKP) now (SPAD) adalah antara agensi Kerajaan so setiap inci & sebarang kelemahan dalam urus tadbir korporat, standard operating procedure (SOP) serta process flow akan terpalit+tempias kembali terhadap prestasi Kerajaan BN thus ini akan membuka ruang sehingga tahap terkangkang buat Fuckatan yang memang haram & tidak pernah didaftarkan memperlekeh+memperkotak-katikkan aspirasi “pencapaian diutamakan”.


Jabatan Audit Negara turut mendapati ada kelemahan lain dalam LPKP seperti pengurusan fail serta dokumen yang tidak teratur? susah gua nak accept part ni beb! sebab dalam semua jabatan+agensi Kerajaan yang sedang cuba melakukan proses penambahbaikkan serta mendepani dunia ICT, takkan lah pihak LPKP tidak langsung mengguna-pakai serta invest dalam aplikasi ICT such as complaint monitoring system + document management system? Why not pihak (LPKP) now (SPAD) be transparent dan tunjukkan their ICT budget allocation & how much already being invested especially in the area of LPKP system application? AMBIL MASA LEBIH 700 HARI SELESAI KES & ADUAN memang suatu lawak tahap “gilo celako” & dikategorikan as pencapaian yang “double-trouble songsang”.


Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pokermon sial, gampang keparat, badigol bangsat & puaka haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.


No comments:

Post a Comment