Sunday, October 30, 2011

CHINA PRESS KATA BLOGGER PRO-UMNO “TIDAK BERSEKOLAH” – MCA+GERAKAN DIAM PULOK? KALO BAB UTUSAN DEPA GELOJOH GILA BABENG!!

Gua sebenaq nya malas nak dedicatedly ulas+buat rumusan secara berstrategik on sikap double standard + keceluparan & kegampangan akhbar2 aliran bahasa Cina namun gua rasa terpanggil untuk write this blog posting entry selepas ada rakan2 blogger yang menyentuh isu terjemahan sebuah artikel “hebat” yang disiarkan di akhbar China Press yang bersinis kepada blogger pro-UMNO yang dikatakan “tidak bersekolah”.  
Artikel di China Press itu mendakwa bahawa blogger pro-UMNO menjatuhkan UMNO sendiri dengan memutar belitkan fakta, bermuslihat, fitnah dan menheret “budak mentah” ke kancah pertikaian politik di alam siber. Fuyo! betul punya gila babeng itu penulis sudah taruk sama blogger pro-UMNO, tapi kita jangan mudah jadi manusia yang pelupa beb! behind the scene akhbar2 aliran bahasa Cina memang banyak memberi support kepada agenda Fuckatan yang sememangnya haram + failed untuk didaftarkan, kita mungkin kurang alert kerana tidak semua dikalangan kita yang membaca akhbar2 aliran bahasa Cina & in the opposite way kenapa akhbar Utusan sering menjadi mangsa scapegoat dalam pelbagai isu? ini adalah kerana orang2 yang bukan Melayu juga mengikuti perkembangan akhbar Utusan secara dekat. 

     
My dedicated blog posting kali ni ingin mengajak rakan2 pembaca untuk berfikir secara “out of the box thinking mentality approach”! Kita dah sedia maklum bagaimana akhbar2 aliran bahasa Cina dengan rakus bersikap double standard, bermain dengan sentimen provokasi dan tidak lupa lah jugak dengan keceluparan & kegampangan akhbar2 aliran bahasa Cina terbabit, maka kita wajib melontarkan pertanyaan secara berstategik apabila semua ini berlaku mengapa kepimpinan MCA+Gerakan umumnya, diam serta bersikap membisu? Takkan lah pulok diaorang ni semua memang dah betul2 jadi bisu kot?    
Vice versa kalo lah akhbar Utusan yang melaporkan perkembangan sebegini gua rasa dengan gelojoh+pelahap kepimpinan MCA+Gerakan akan tampil ke depan untuk mengherdik, membalun serta menjadikan akhbar Utusan as scapegoat serta pencetus kepada isu2 perkauman! The case study very simple beb! kalo lah in reality sekiranya akhbar Utusan ada menerbitkan artikel yang mengatakan blogger pro-MCA & Gerakan “tidak bersekolah” atau tidak berpendidikan, confirm + rest assured gua rasa dengan gelojoh+pelahap kepimpinan MCA+Gerakan akan membuat bantahan terhadap akhbar Utusan, silap2 tak mustahil depa akan bawa isu ni ke Parlimen? Asasnya simple je, akhbar Utusan synonym + significant terhadap isu perkauman!      
Kalo ye pun kepimpinan MCA+Gerakan umumnya, teruja sangat nak memposisikan depa adalah “Hero” kepada survival kaum Cina, agak2 lah sikit cause this kind of game plan got to be really well plan & muat be balance at any best possible mechanism. Gua rasa it’s high time buat kepimpinan MCA+Gerakan khususnya pikiaq balik, relooked apa yang patut sebab kalo berterusan macam ni, pada PRU13 nanti jangan lah pulok melalak tahap meleleh air mata kalo Malay voters dengan secara extreme akan menolak calon2 dari parti MCA+Gerakan khususnya? Tak mustahil calon2 bebas akan mereka pilih (ni gua cuma bagi hint je ni) yang selebih nya depa sendiri mau ingat maa! 
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pokermon sial, gampang keparat, badigol bangsat & puaka haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.


2 comments:

  1. Pada pandangan wa 80% kaum cina msh tetap akan menolak parti MCA/Gerakan...Survival mereka memerlukan sesuatu keajaiban, thats all I can say to them..!!! Mereka msh blom belajar daripada kesilapan 2008, Apa yg paling ketara sekali kedua2 parti tersebut tidak menampakkan unity dlm parti masing2..Dammm pity !!!

    ReplyDelete
  2. Tq bro @DylanFaris sbb sudi+ikhlas post comment dkt blog posting Gua, pandangan lu mmg ada asasnya beb! secara am nya! komuniti Cina skrg ni dah anggap DAP as "hero survival" mereka. Gua rasa beb! MCA+Gerakan terlebih Yamseng kot?

    ReplyDelete