Sunday, October 30, 2011

PM EMPHASIZE ON “WINNABLE CANDIDATE” - “WINNABLE CANDIDATE” WAJIB TELUS+PASTIKAN ZERO CRONY INVOLVEMENT!!

Gua rasa ungkapan “WINNABLE CANDIDATE” dah lama di warwarkan oleh PM, malah apa yang pasti PM semestinya benar2 berharap ungkapan “WINNABLE CANDIDATE” ini dapat di terjemah serta di realisasikan dengan bersungguh-sungguh dan bukan hanya suatu ungkapan yang dilafazkan di mulut semata-semata kerana selepas tsunami politik 2008, landscape politik arus perdana tanahair bukan seperti dahulu lagi.
Secara complex + in detail, ungkapan “WINNABLE CANDIDATE” merangkumi pelbagai aspect + element maka sebab itu tiada definasi yang khusus or specific bagi menterjemahkan ungkapan “WINNABLE CANDIDATE”?   
My dedicated blog posting kali ni ingin memperhalusi+meneliti sedikit aspect + element yang ada kaitan nya dengan ungkapan “WINNABLE CANDIDATE”! Beberapa rakan2 blogger pro-Kerajaan telah meletupkan isu yang berkaitan dengan satu projek kerajaan bernilai RM73juta yang telah di award kan so called dipertanggungjawabkan kepada 1 syarikat yang dimiliki oleh ahli2 keluarga seorang Menteri Kabinet? Siapakah gerangan Menteri Kabinet terbabit? dan apakah nama projek kerajaan bernilai RM73juta tersebut? rasanya tak payah lah gua detail out & perincikan kerana isu ni pun dah diletupkan. 

   
However gua rasa, at the best possible level tidak ada cacat-celanya kalo kita mention kan nama syarikat terbabit, anyhow beberapa rakan2 blogger pro-Kerajaan pun dah balun isu ni terdahulu, dalam keadaan pattern ekonomi sekarang ni, syarikat National Feedlot Corp S/B (NF Corp) bolehlah kita categorized kan as sangat2 bertuah kerana telah di award kan so called dipertanggungjawabkan dengan projek kerajaan bernilai RM73juta, RM73juta bukan nya RM730ribu beb! this amount involved a lot of money!!, jangan main2 woo!!    
At the best possible mechanism, kita sangat2 berharap agar PM dapat memandang secara serius isu  ini kerana syarikat National Feedlot Corp S/B (NF Corp) adalah sebuah syarikat yang diterajui oleh family members seorang Menteri Kabinet? yang telah di award kan so called dipertanggungjawabkan dengan projek kerajaan bernilai RM73juta? Nobody will doubt + question if this particular company awarded in a public sector project or much better global project tapi sudah semestinya kalo sebuah syarikat yang diterajui oleh family members seorang Menteri Kabinet? dipertanggungjawabkan+turut serta dalam projek kerajaan, banyak pihak akan mempolitik, sensationalize dan sukar untuk menerima kenyataan tersebut. Kita juga sangat2 berharap agar PM dapat memandang secara serius isu  ini kerana syarikat National Feedlot Corp S/B (NF Corp) yang telah di award kan so called dipertanggungjawabkan dengan projek kerajaan bernilai RM73juta ini, kalo mengikut Auditor-General’s Report telah gagal menyempurna kan projek terbabit, in other word deliverables of this RM73juta projek sudah terbabas! yang terbabas adalah projek bernilai RM73juta bukannya projek bernilai RM730ribu? My dedicated conclusion simple je, di harap PM serta pucuk kepimpinan tertinggi parti dapat memandang secara serius isu  ini + activate kan lah apa jua drastic action plan yang boleh kerana harus di ingat voters + rakyat sentiasa alert & mengikuti perkembangan isu2 sebegini!!


Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pokermon sial, gampang keparat, badigol bangsat & puaka haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

1 comment:

  1. Harap entry ni akan myedarkan mana2 pihak yg berkaitan supaya kejadian sebegini tidak akn berulang dan kepimpinan kerajaan BN harusi mencari solusi terbaek utk mengatasi problem2 demikian di masa hadapan sblom mjelang PRU13..Laen dulu laen sekarang, rakyat Malaysia dah btambah matang n sensitif pas 2008..

    ReplyDelete