Thursday, November 24, 2011

UNGKAPAN “BN UNTUK ORANG MUDA” – TEJEMAHKAN UNGKAPAN NI DENGAN USAHA BUKAN DENGAN KATA2 JE!!

Slogan ‘BN Untuk Orang Muda’ adalah bukti pengiktirafan pucuk pimpinan parti kepada golongan muda dalam memastikan golongan muda adalah target group yang turut terbabit secara holistic + comprehensive dalam pentadbiran dan memajukan Negara.


Pengiktirafan terhadap golongan muda ini as well as recently pengiktirafan yang diberikan terhadap peranan aspirasi media baru or social media secara tidak langsung telah memperlihatkan + mempamerkan 1 drastic compelling differentiators oleh UMNO/BN dibawah kepimpinan DS Najib yang Gua rasa kepimpinan PM sebelum ni (Fuyo! lupa pulok Gua siapa ye PM yang sebelum ni?) telah dengan atau tidak sengaja terlepas pandang?   
My dedicated blog posting entry kali ni just sekadaq nak berkongsi beberapa significant points yang Gua rasa ada related nya dengan UNGKAPAN “BN UNTUK ORANG MUDA”!! Dalam pentas dunia politik arus perdana ni beb, mana2 parti politik tu boleh menggarap atau lancarkan 1,000 ungkapan or slogan sekalipun but most importantly adalah proses untuk menterjemahkan ungkapan tersebut dengan usaha yang jitu+mampan, bukan sekadaq dengan senyuman+kata2 manis sahaja. Yeap! Its true BN sudah mengorak langkah dengan melancarkan Slogan ‘BN Untuk Orang Muda’ but the golden question? What is the next strategic way forward? What is the next direction + roadmap oleh sayap2 Pemuda, Puteri or even Putera UMNO/BN bagi merealisasikan serta menterjemahkan Slogan tersebut menjadi firm reality?

      
My strategic justification simple je beb, kalo kita nak golongan muda menjadi target group which support wadah perjuangan BN secara hardcore, kita kena pastikan sayap2 Pemuda, Puteri or even Putera UMNO/BN dah gembeling energy mereka untuk approach & pastikan mereka telah membantu golongan2 muda mendaftar sebagai pemilih yang akan memboleh+melayak kan golongan2 muda ini mengundi pada PRU13 nanti. Kalo kita nak golongan muda menjadi target group which support wadah perjuangan BN secara hardcore, sayap2 Pemuda, Puteri or even Putera UMNO/BN sudah dengan pantas+tangkas approach + connected dengan seberapa maximum golongan muda yang ada. Bhai! when I mentioned  approach + connected, I’m referring secara overall bukan setakat pi jumpa orang2 muda than tanya khabar + nama depa je, approach + connected dalam erti kata lain menyelami mindset anak2 muda tersebut dan counter balik secara intellectual if depa dingin + against terhadap wadah perjuangan UMNO/BN. . Kalo kita nak golongan muda menjadi target group which support wadah perjuangan BN secara hardcore, dah high time dah sayap2 Pemuda, Puteri or even Putera UMNO/BN, menampilkan strategic center of attraction role model supaya golongan2 muda ni teruja+terbuka untuk menyokong wadah perjuangan UMNO/BN secara ikhlas. Sayap2 Pemuda, Puteri or even Putera UMNO/BN, kena tampilkan aspirasi “Winnable Candidate dan bukan nya “Self Pocket Driven Candidate”, kasi sampaikan mesej & cuci sikit mindset orang2 muda ni bahawa wadah perjuangan Pemuda, Puteri or even Putera UMNO/BN adalah wadah perjuangan untuk survival anak bangsa+keharmonian negara. (Gua strongly belief beb, kalo dapat disampaikan+diterima serta di lock dalam mindset golongan2 muda, lebih ramai anak2 muda akan tampil dengan terbuka+ikhlas bagi untuk menyokong wadah perjuangan UMNO/BN).

  
Kesemua points + persoalan yang kita nyatakan diatas kena dijawap oleh sayap2 Pemuda, Puteri or even Putera UMNO/BN secara telus & ikhlas, jangan hipokrit & jangan sesekali menipu diri sendiri? (sendiri mau ingat maa!!)
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pokermon sial, gampang keparat, badigol bangsat & puaka haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment