Wednesday, April 8, 2009

Pasca Analisis Pilihanraya kecil Bukit Gantang

Pedih dan bisa tapi itulah realitinya bila mana BN tumbang dalam pilihanraya kecil bukit Gantang. Mengapa perkara ini terus berlaku? dimana silapnya percaturan BN khususnya UMNO dalam pilihanraya kecil ini? Adakah pakatan pembangkang ini benar2 telah menguasai persada arus politik perdana tanahair?
Bijaknya Pak Sheikh Anwar bermain politik sentimen kaum - Hanya orang2 yang tidak taksub dengan Pak Sheikh Anwar sahaja tahu betapa PR ini sebenarnya tidak kuat & hebat mana pun namum percaturan mereka dalam bermain dengan api sentimen perkauman memang menjadi formula berkesan mereka dalam meraih undi.
Pengundi masyarakat Cina & India di Bukit Gantang menolak BN 100% - Ini adalah masalah serius yang melanda dalam BN masa kini & ianya umpama parasit penyakit kronik yang kalau tidak dibendung akhirnya akan melumpuhkan dan membunuh kestabilan & keharmonian tanahair Malaysia yang tercinta.
Dimana peranan pati komponen (MCA, Gerakan & MIC) BN dalam memperbetulkan isu ini? - Dengan rasa rendah diri saya ingin meminta Datuk Seri Najib untuk memangil Ong Tee Keat, Koh Tsu Koon & Sammy Vellu dan secara seriusnya meminta agar mereka menyediakan satu laporan terperinci & berstrategik mengapa perkara ini terjadi? dimanakah peranan hulubalng2 MCA, Gerakan & MIC ini? adakah akar umbi & masyarakat bukan melayu ini telah menerima mesej & intipati pengisian sebenar maksud BN dan yang orang melayu dan UMNO sebagai parti dominan tidak berhasrat untuk mengacau masyarakat Cina & India walau sekecil kuman pun? adakah masyarakat Cina & India masih belum puas menhentam & memperkotak-katikkan orang melayu?
Perbuatan Pengundi Cina & India di Bukit gantang memang mencabar amarah & kewibawaan orang melayu - Dengan rasa rendah diri saya meminta agar Datuk Seri Najib menasihati hulubalang2 MCA, Gerakan & MIC ini bahawa sabar orang melayu ini ada batasannya namum jika masyarakat Cina & India berterusan menikam & menjadi gunting berkarat dalam lipatan dalam BN dan hulubalang seperti Ong Tee Keat, Koh Tsu Koon & Sammy Vellu tidak mampu berbuat apa2 ataupun sengaja tidak mahu bertindak perkara ini boleh mendatangkan amarah yang amat sangat dikalangan orang2 melayu dan jangan sampai dikemudian hari orang2 melayu akan bertindak dalam keadaan diluar kawalan. Hidup Melayu, Hidup Melayu, Hidup Melayu.
Apakah bantuan dan segala bentuk kemudahan yang diberikan terhadap masyarakat Cina & India masih tidak dihargai? Anggaran jumlah pengundi India di bukit Gantang adalah lebih kurang 5 ribu orang namum apa yang menyebabkan orang Melayu panas hati mengapa untuk calon BN daripada UMNO mendapat 1 ribu undi daripada masyarakat India pun susah? Apakah mesej & mindset game yang cuba dibawa oleh orang India di bukit Gantang? Tidak cukupkah bantuan & kemudahan yang diberikan selama ini seperti bantuan pendidikan SRJK (Tamil), bantuan dana penghapusan miskin tegar dikalangan masyarakat India dan yang paling penting walupun pencapaian MIC dalam PRU ke12 macam haram bejadah UMNO sebagai parti tunjang dalam BN tetap berlembut & menghormati pucuk pimpinan MIC. Anggaran jumlah pengundi Cina di bukit Gantang adalah lebih kurang 11 ribu orang namum untuk Calon BN Ismail Safian mendapatkan 1,800 undi daripada masyarakat Cina di bukit Gantang pun amat getir, Tidak cukupkah bantuan & kemudahan yang diberikan terhadap masyarakat Cina selama ini? Apakah mereka rasa dengan approach sense of diplomacy yang orang melayu praktikkan mereka boleh terus sesuka hati bermain dengan races sentiment mindset game?
Bersatu & Bangkitlah segera Bangsaku - Dengan rasa rendah diri yang teramat sangat saya meminta dan menyeru Datuk Seri Najib, Tan Sri Muhyiddin, Datuk Zahid Hamidi, Datuk Hishamuddin, Datuk Shafie Apdal, ahli2 barisan majlis tertingi UMNO, pejuang2 tegar UMNO & hardcore fighter seperti saudara Ezam Mat Noor, saudara Hamdam Taha, saudara Zahid Mat Arip, third generation UMNO superstar dari kalangan sayap pemuda seperti Mukhriz, Khir Toyo, KJ dan seluruh orang2 melayu pendek kata satu malaya ni teruslah bersatu, marlah kita bersama-sama merapatkan saf penyatuan dikalangan orang2 melayu, buangkan lah sifat melayu itu mudah lupa dan jika ada yang terlupa & terlepas pandang janganlah kita segan & silu untuk ingat - mengingati sesama kita.
Ingatlah bangsaku ramai pihak yang menanti kejatuhan, kehancuran & perpecahan dikalangan orang melayu.
Bersatu kita teguh
Becerai nescaya kita hancur roboh.

No comments:

Post a Comment