Monday, December 27, 2010

APALAH NASIB KHALID GAGAP DAPAT SETPOL SEMUANYA BADIGOL HAMPEH!

Tan Sri Khalid Ibrahim atau lebih sinonim dengan panggilan Khalid gagap oleh para2 pejuang bloger pro BN / UMNO adalah seorang personality yang cuba di tranformasikan oleh brother Anwar bin Ibrahim (BABI) from corporate conglomerate world kedalam kancah permainan dunia politik pentas arus perdana or mainstream politics.   
Criteria apa yang menyebabkan si Khalid gagap ini dianggap agak istimewa di kaca mata pandangan brother Anwar bin Ibrahim (BABI) sehingga dipilih untuk menjadi MB serta peneraju utama barisan kepimpinan pakatan munafik gampang keparat negeri Selangor, tidak begitu kita ketahui (only both of the big fucking liar & big fucking bustard have the answer for it). Umum pun agak mengetahui dan sudah tentu boleh membuat penilaian bahawa si Khalid gagap ini tidak lah sehebat mana atau tidak lah begitu brilliant in undertaking & implementing Corporate Turn - Around execises mechanism. Selepas hampir lebih 2 tahun diberi mandat menjadi MB serta peneraju utama barisan kepimpinan pakatan munafik gampang keparat negeri Selangor, rakyat jelata especially pengundi2 di negeri Selangor sudah tentu boleh membuat penilaian bahawa charisma & credibility si Khalid gagap ini sebagai tokoh / pejuang politik pentas arus perdana or mainstream politics memang hampeh dan haprak gila            
Generally beb, dalam dunia permainan politik arus perdana or mainstream politics ini, si Khalid gagap is not the only political personality / icon yang charisma & credibility mereka hampeh dan haprak tapi kelebihan yang ada pada mereka2 yang lain ini berbanding dengan si Khalid gagap adalah mereka2 ini berfikir menggunakan otak & cekap capitalize ecosystem mainstream politics sebab formula & pengiraannya simple je beb, kalau kita tak pandai berpolitik kita wajib mempunyai setiausaha politik yang berkaliber serta berkarisma dalam menangkis & melibas isu2 yang dilemparkan terhadap kita, kita wajib mempunyai setiausaha sulit yang efficient & comprehensive, kita wajib mempunyai setiausaha kerja & setiausaha akhbar yang cekap & tangkas dalam mengatur gerak kerja kita dan tidak ketinggalan kita wajib mempunyai pegawai2 Khas yang boleh kita position kan sebagai penggempur barisan hadapanbagi kita. Dalam episod malang Khalid gagap, sudahlah beliau hampeh dan haprak dalam arena politik, bila berfikir pula menggunakan instinct kepala takuk instead of menggunakan otak dan episod malang si Khalid gagap ini seterusnya makin menjadi badi sial buat dirinya apabila setiausaha politik yang beliau lantik kesemuanya dalam kategori badigol hampeh.                    

Percaturan si Khalid gagap dalam melantik Nik Nazmi bagi menjadi setiausaha politik beliau seterusnya menjadi mastermind dalam merencanakan seluruh gerak kerja beliau akhirnya memakan dirinya sendiri. Nik Nazmi salah seorang personality / icon muda politk dalam parti PKR diharapkan oleh si Khalid gagap bukan sahaja bagi melicinkan & memperkemaskan setipa inci gerak kerja beliau akan tetapi juga indirectly dapat membantu beliau meraih & memperkuatkan sokongan diperingkat grassroot angkatan muda keadlian namun Nik Nazmi lah badigol hampeh yang sebenarnya telah melipat & menikan Khalid gagap dari belakang yang bukan sahaja telah menghadiahkan badi sial buat Khalid gagap tapi in the worst scenario telah melondehkan & membogelkan kepincangan jentera pentadbiran negeri Selangor yang menyerlahkan kebodohan gaya kepimpinan beliau.
Rentetan daripada peristiwa tersebut, Nik Nazmi telah diterajang keluar daripada pejabat MB, later kepimpinan tertinggi PKR decided to appointed Nik Nazmi as PKR communication director. Selepas Nik Nazmi diterajang keluar daripada pejabat MB, Khalid gagap melantik pula Faekah Husin (khabarnya seorang loyalist to Wan Azizah) menjawat jawatan setiausaha politik beliau. Sekali lagi percaturan Khalid gagap kali ini dalam melantik Faekah Husin sebagai setiausaha politik beliau memakan dirinya sendiri malah sedikit hari lagi bakal menghadiahkan badi sial yang berterusan buat diri beliau. Faekah Husin yang mempunyai gaya & paras rupa seperti orang2 brilliant (macam je beb) dan setakat ini tidak lagi melipat & menikan Khalid gagap dari belakang tetapi mempunyai masalah yang extreme dalam mengawal statement & communications beliau. Gaya si Faekah Husin ini yang ikut suka hati nenek moyang dia sahaja dalam melepaskan official statement & gagal memperlihatkan budaya komunikasi secara berstrategik especially dalam isu pengharaman logo 1Malaysia di negeri Selangor, sekali lagi bakal menyerlahkan kebodohan gaya kepimpinan si Khalid gagap sebagai MB atau peneraju utama negeri Selangor.
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

1 comment:

  1. Entri ini mengingatkan UMA ketokohan Dato' Lee Lam Thye semasa menjadi wakil parti pembangkang (DAP). Walaupun dia mewakili parti ultra kisau, PM (Tun M) amat menghargai ketokohan beliau dan beberapa kali di bawa oleh Tun dalam lawatan keluar negara. LLT, tidak sekadar membangkang malah mengeluarkan idea-idea yang membena. LLT juga memulakan bilek gerakan aduan rakyat.

    agbr47: LLT contoh pembangkang yang sebenar.

    http://agbr47.blogspot.com membawa isu-isu di PRK Tenang.

    ReplyDelete