Saturday, December 25, 2010

ASPIRASI WINNABLE CANDIDATE VS BN TRADITION SEAT!

Pakatan munafik bejadah sial keparat kini dalam keadaan kacau bilau, tidak tenteram, mula terasa bahang permainan dunia politik arus perdana or mainstream politics atau dalam bahasa ringkasnya unstable political situation even though dalam usaha nak cover line & guna approach political diversion game plan dan position kan konvensyen pakatan rakyat baru2 ni sebagai bukti mereka ni “satu hati, satu jiwa & satu perjuangan” rakyat & para pengundi lebih bijak membuat penilaian tentang apa sebenarnya yang berlaku.    
Dalam konteks ini, BN / UMNO perlu bijak capitalize & mengambil peluang disebalik kekalutan & kesusutan yang melanda pakatan haram bejadah ni. Dalam bahasa yang lebih mudah & straight forward, shuttlecock dah tanggung so BN / UMNO just nak smash tujukan dekat kepala team pakatan haram bejadah biar diaorang jatuh terkangkang sampai terkucil kepala takuk.
Sebilangan besar orang2 Melayu khususnya ahli2 parti keramat UMNO dapat memahami & menjiwai amanat PM serta pengerusi BN bahawa betapa seriusnya beliau ingin BN focus for the next genral election, betapa seriusnya beliau ingin wakil2 BN connected with the people & betapa seriusnya beliau ingin BN merampas kembali kerusi2 DUN & Parlimen yang telah jatuh ketangan pakatan munafik sial bejadah. Sebilangan besar orang2 Melayu khususnya ahli2 parti keramat UMNO juga amat menyedari bahawa betapa seriusnya Tan Sri Muhyiddin berkerja keras & menyokong amanat PM serta pengerusi BN. Amanat PM serta pengerusi BN memang telah sampai ketahap yang boleh kita klasifikasikan sebagai “high level serius” bila mana dalam konvensyen BN baru2 ini beliau telah menterjemahkan statement “bring me the list of winnable candidate” for the next general election! Persoalan cepu emas yang nak kita kupas adalah sejauh mana pihak BN mampu untuk menterjemahkan, menjiwai serta capable to produce the list of “winnable candidate” bagi diteliti oleh barisan kepimpinan tertinggi parti BN
Datuk Seri Najib adalah antara salah seorang pemimpin politik yang sharp dalam membuat penilaian serta berkarisma tinggi dalam membaca jati diri serta keterampilan ahli2 BN khususnya UMNO. Tokoh politik lain yang dianugerahkan sifat sebegini adalah mantan PM kita, Tun Mahathir. Selepas BN tersungkur akibat terkena pukulan penampar tsunami politik pada PRU12 yang lalu, Datuk Seri Najib maklum the best mechanism bagi menjadikan  BN itu kembali relevant & diterima semula oleh rakyat adalah menjenamakan semula perjuangan serta aspirasi BN menerusi wakil2 BN yang ada credibility to be “winnable candidate”. The main obstacle dalam menghasilkan the list of “winnable candidate” adalah attitude, sikap sabotaj & cantas serta sifat ego & arrogant wakil2 BN. Barisan kepimpinan tertingi BN kena ingat ahli2 parti BN yang popular tidak semestinya mempunyai credibility to be “winnable candidate” kerana calon tersebut dianggap popular oleh certain quartet sahaja tapi kalau calon tersebut tidak connected with the people (ikhlas damping rakyat) thus jangan harap rakyat akan memangkah calon2 sebegini.
Satu lagi major obstacle dalam menghasilkan the list of “winnable candidate” adalah bagaimana barisan kepimpinan tertingi BN hendak membuat percaturan dalam soal “Winnable Candidate VS BN Tradition Seat”?  Faktor ini ada kaitan dengan semangat setia kawan dalam BN tapi tanpa pertimbangan yang comprehensive BN akan ditolak oleh para2 pengundi. Persoalan cepu emasnya adalah apakah BN akan stick dengan aspirasi BN Tradition Seat? seterusnya tetap meletakkan calon seperti Wee Ka Siong, Tan Lian Hoe bertanding yang mana kawasan yang ditandingi mereka mempunyai pengaruh besar pengundi2 Melayu? Barisan kepimpinan tertingi BN kena ingat, Wee Ka Siong & Tan Lian Hoe ini, pernah melepaskan beberapa statement yang mendatangkan amarah dikalangan orang2 Melayu jadi dalam soal ini Datuk Seri Najib kena membuat pertimbangan which is the best possible mechanism?, “Winnable Candidate OR BN Tradition Seat”? Datuk Seri Najib juga kena membuat pertimbangan apakah Nazri Aziz yang lately ni agak gagal di position kan as pembela / fighter bagi orang2 Melayu harus dikekalkan sebagai calon BN dan dengan sebilangan orang2 Melayu yang sudah meluat dengan si Nazri Aziz ni, apakah Nazri Aziz masih ada aura & credibility to be “winnable candidate”?
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment