Tuesday, December 21, 2010

LICIKNYA AZMIN MEMPERKUKUHKAN KUASANYA DALAM PKR

Kerakusan Azmin dalam memperluaskan & memperkukuhkan kuasa diri beliau dalam PKR semakin ketara setelah seteru atau musuh ketat beliau Zaid Ibrahim dengan gahnya berjaya dinyahkan daripada landscape kepimpinan politik PKR or Parti Kelentong Rakyat.
Walaupun Wan Azizah masih lagi menjadi presiden PKR yang sah however umum pun mengetahui yang Wan Azizah hanyalah seorang presiden parti yang tidak berupaya menjalankan peranan beliau, Wan Azizah boleh diumpamakan seperti “boneka yang tunduk dan diprogramkan untuk berkata Ya”. Azmin lah yang dipertaruhkan oleh brother Anwar bin Ibrahim (BABI) untuk menjalankan segala perancangan parti PKR sehingga Azmin di position kan begitu kebal & mendapat 100% immunity from brother Anwar bin Ibrahim (BABI).    
Setelah secara rasminya Azmin berjaya dinobatkan sebagai timbalan presiden PKR yang sah, indirectly ini telah membuka peluang & menjadi platform bagi beliau menyusun & memposisikan orang2 kepercayaan & kesayangan beliau menduduki serta memegang jawatan penting dalam parti PKR. Walaupun PKR sebuah parti yang sentiasa mendapat aspirasi daripada ketua umumnya, Pak Sheikh Anwar yang pakar dalam bab musibab putar belit, expert in spin off story & master in political diversion approach games plan, rakyat sudah semakin bijak membuat penilaian & sudah semakin faham serta muak dengan fenomena Anwar, Azizah & Azmin or 3A thus tembelang mereka ini dah tak boleh nak cover line lagi dah!
Bagi orang2 yang takda kepentingan or direct interest dengan PKR or Azmin, sudah tentu kita dapat membaca & menilai untuk tujuan apa kepimpinan tertinggi PKR yang indirectly dibelakang tabir atas arahan tangan ajaib Azmin melantik Rafizi Ramli sebagai director of strategy PKR, Xavier Jeyakumar in political bureau & retained NIk Nazmi as PKR communication director and last but not least retained Saifuddin Nasution a.k.a. badigol hampeh as PKR secretary general. Diaorang ni semua adalah badigol2 yang kuat ampu, kipas & bodek Azmin & indirectly Azmin menjadikan semua badigol2 ni kuda tunggangan beliau untuk menjaga political interest beliau dalam PKR serta penyalur maklumat jika sekiaranya ada gerakan2 sulit from his internal political enemy untuk menyepak beliau.
Kalau kita fikir secara logic & realistic dengan adanya Rafizi Ramli sebagai director of strategy PKR, dengan adanya Xavier Jeyakumar diposisi political bureau, dengan adanya NIk Nazmi as PKR communication director ini secara tidak langsung & dengan sendirinya telah melumpuhkan & mengunci pergerakkan musuh2 politik Azmin dalam PKR seperti Nuruh Izzah, Khalid gagap, Gobala, Eli Wong etc. Langkah percaturan politik Azmin dalam PKR juga takkan ada banyak rintangan & masalah kerana Saifuddin Nasution a.k.a. badigol hampeh as PKR secretary general confirm tak berani lawan cakap Pak Sheikh Anwar, Sam ketot ketua AMK baruah yang terlalu taksub dengan Pak Sheikh Anwar & Zuraida ketua wanita PKR seorang yang mengamalkan “play safe approach political games plan”
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment