Thursday, April 23, 2009

DUN Penanti - Jangan Kita Cepat Melatah & Mempolitikan Kenyataan PM

Setelah panas dengan isu penyelewengan & salah guna kuasa di Pulau Pinang, Pak Sheikh Anwar melompat lagi & menyambung gelombang arus politik & strategi kegemaraannya iatu bermain dengan permainan minda politik.

Kerusi DUN Penanti dipaksa untuk dikosongkan - Bagi mana2 pihak yang tidak taksub dengan Pak Sheikh Anwar memang mengetahui apa yang berlaku keatas Mohd Fairus Khairuddin adalah sama dengan apa yang berlaku keatas V Arumugum, Osman Jailu & Jamaluddin Mat Radzi cuba bezanya Osman Jailu & Jamaludin lebih pantas menghidu & bertindak sebelum Pak Sheikh Anwar dapat mengugut mereka.

Dimana Pak Sheikh Anwar meletakkan mandat yang diberikan oleh raykat terhadap angota partinya? Semakin hari semakin panas juga kita melihat gelagat & telatah Pak Sheikh Anwar ni bermain permainan minda politik sehingga sanggup menolak & mengetepikan mandat & kepercayaan yang diberikan oleh raykat jelata terhadap parti pimpinannya. Sebagai defacto leader parti PKR beliau dilihat dengan sesuka hatinya memaksa & mengarahkan anggota partinya meletakkan jawatan sewenang-wenangnya dalam mencapai aspirasi dan momentum gelombang pukulan pilihanraya kecil yang lebih memihak keatas parti pakatan rakyat ini walaupun umum mengetahui & menyedari kemenangan yang berpihak keatas mereka lebih didorong atas sentimen undi protes dan sentimen politik yang berasaskan perkauman.

BN mungkin tidak bertanding di DUN Penanti - Jangan cepat mempolitikan kenyataan PM - Kadang-kala kita berasa amat lucu & kelakar bila terlalu ramai orang2 yang cepat melatah & cepat mempolitikan sebarang kenyataan yang dibuat oleh pemimpin tertinggi BN khusunya daripada UMNO. Datuk Seri Najib hanya mengeluarkan kenyataan yang permainan politik yang digarap oleh Pak Sheikh Anwar ini dengan mengajak permainan pilihanraya kecil yang asasnya terpaksa dilakukan kerana ada calon penyandang yang meletakkan jawatan atas sebab2 peribadi adalah percaturan yang merugikan dari segi masa dan wang ringgit kerana dalam keadaan krisis ekonomi dunia ini, global economic crisis tumpuan seharusnya diberikan dalam usaha2 untuk memantapkan dan memperkasakan struktur ekonomi dalaman & last but not least Datuk Seri Najib juga menyatakan sepenuh tumpuan seharusnya difokuskan terhadap masalah2 dan rintihan daripda raykat jelata dan kalau kita teliti dan perincikan statement yang dibuat oleh PM takda sekecil kuman pun yang beliau confirmkan yang BN memang secara sah tidak akan bertanding di DUN Penanti jadi mengapa Pak Sheikh Anwar dan budak2 sekutu badigol haram bejadahnya kata BN takut gelombang arus kekalahan yang berterusan sebab itu ambil keputusan tak nak bertanding?
Patut atau tidak BN bertanding di DUN Penanti? Apa rasionalnya - Yang sebenarnya kalau kita kembali keasas perjuagan parti yakni kerana agama, bangsa dan negara, mana2 ahli politik menang seharusnya memberi tumpuan dan fokus secara berstrategik dalam membela nasib rakyat dan masyarakat umum daripada asyik bermain politik untuk kepentingan peribadi jadi kalau iapun & confirm yang BN memang tidak akan bertanding di DUN Penanti "its not really a big dam deal" asalkan kepentingan & kebajikan rakyat jelata tetap dan setiasa diutamakan. Vice - versa kalau ditakdirkan yang BN akan bertanding dan meletakkan calon di DUN Penanti iapun bukanlah suatu perkara yang luar biasa, Pak Sheikh Anwar dan pakatan raykat kena ingat indek penanda aras utama & score card kemenangan yang sebenar akan hadir pada pilihanraya umum yang ke13 nanti bukannya terletak ataupun berdasarkan daripada beberapa momentum kemenangan pilihanraya kecil kerana perjalanan & percaturan dalam menghdapi PRU ke 13 nanti akan membuka & menyingkap banyak persoalan & isu yang mungkin akan menukar pattern & landscape politik tanahair sebagaimana terselaknya kain Elizabeth Wong. Jangan pula Pak Sheikh Anwar & budak2 badigol haram - bejadahnya seronok sekarang tapi bila tiba keputusan PRU ke 13 nanti menangis sampai terpancut air yang tidak sepatunya pula.

1 comment:

  1. Salam
    taktik DS Anwar untuk menunjukkan bahawa rakyat masih menyokong PKR.Tapi anehnya dia pun menyokong keputusan Najib untuk BN tidak bertanding. Mungkin DS Anwar sendiri takut dia menang tapi dengan majoriti yang rendah.
    Ini salah satu taktik distarction kepada DS Najib.Saya menjemput saudara untuk datang ke blog saya dan memberikan sedikit pandangan tentang post blog saya yang bertajuk PENANTI.

    Salam takzim
    ZHARIF

    ReplyDelete