Monday, November 23, 2009

ISU PANAS & PENDEDAHAN PERBELANJAAN RM391 JUTA OLEH KERAJAAN SELANGOR KEATAS HUTANG TALAM CORP MAKIN MENELANJANGKAN PKR

Dulu masa brother Anwar bin Ibrahim (BABI) kena pecat & kemudiannya masuk jadi penghuni dekat penjara Sungai Buloh ramai yang menyokong perjuangan parti keadilan ketika itu atas dasar simpati dan mahukan pihak kerajaan BN lebih telus dalam memberikan hak & keadilan terhadap brother Anwar bin Ibrahim (BABI). Setelah Pak Sheikh Anwar bebas dan kemudiannya boleh bergiat aktif semula dalam dunia pentas politik arus perdana Pak Sheikh Anwar telah berjaya meraih sokongan daripada kaum bukan Melayu menerusi aspirasi & permainan sentimen api perkauman kaum. Segelintir kaum Melayu pula terus memberikan sokongan terhadap brother Anwar bin Ibrahim (BABI) dan PKR kerana mempercayai bulat2 agenda kepimpinan Pak Sheikh Anwar & PKR adalah strictly berdasarkan konsep serta aspirasi perjuangan politik yang berasaskan keadilan, ketelusan & most importantly mengutamakan kebajikan rakyat.
Kenapa selepas tsunami politik 2008 yang hampir berjaya menumbang dan melingkupkan kerajaan BN, drastically sokongan terhadap agenda kepimpinan Pak Sheikh Anwar & PKR dilihat semakin kendur & merosot?
1. Mata & minda pemikiran rakyat sudah semakin jelas dapat melihat agenda kepimpinan Pak Sheikh Anwar & aspirasi perjuangan politik PKR yang berasaskan keadilan, ketelusan & most importantly mengutamakan kebajikan rakyat adalah auta pembohongan semata – mata – Teori ini dapat diperkuatkan lagi kalau kita melihat case study yang berlaku di negeri Selangor dibawah pemerintahan Khalid Ibrahim dimana perlantikkan YDP, Ahli Majlis, allocation serta quota pemberian tender hampir keseluruhannya buyers & memihak kepada geng2 sekutu mereka. Kalau dulu masa BN memerintah mereka balun & herdik BN dengan isu tidak transparent dan mengamalkan cronyism jadi dengan apa yang mereka catur sekarang ni adakah mereka jauh lebih telus dan adil berbanding kerajaan BN yang terdahulu?
2. Rakyat dan para pengundi sudah bijak membuat perbandingan especially keatas isu2 yang berkaitan money & the power of wealth yang melibatkan pemimpin2 & ahli2 parti PKR – Dulu rakyat & para pengundi telah banyak dipesongkan malah dimanupulasikan dengan cerita2 panas pembabitan dan penglibatan orang2 UMNO & BN sebagai contoh KJ dalam pembelian saham2 mewah tapi kini mata & minda pemikiran rakyat sudah semakin jelas dapat melihat & membuat perbandingan strategik kerana tentu ramai pihak yang hairan & ingin tahu bagaimana si Azmin dengan mudah dan secara selamba dikatakan terlibat dalam pembelian saham2 mewah yang dianggarkan bernilai RM8.5 Juta dan RM2 Juta. Pendedahan ini nampaknya bukanlah suatu baseless allegation kerana dikhabarkan ada valid supporting document & firm evidence such as payment voucher yang pasti akan membuat Azmin makan dalam.
3. Generally kini ramai pihak baik didalam parti mahupun diluar parti yang sudah semakin mengantuk kalau mendengar Pak Sheikh Anwar bercakap mengenai aspirasi perjuangan politik PKR yang berasaskan keadilan, ketelusan & most importantly mengutamakan kebajikan rakyat – Sebelum ini kalau ada isu sahaja 100% confirm brother Anwar bin Ibrahim (BABI) & PKR akan divert dan tuduh ini semua UMNO & BN punya angkara dan percaturan busuk. Terkini lagi sensasi setiausaha agung PKR sendiri Datuk Salehuddin Hashim, antara buddies Pak Sheikh Anwar ketika di MCKK dulu melenting & mengamuk habis bila mendapat tahu kerajaan pakatan Selangor dibawah Khalid Ibrahim telah melakukan perbelanjaan & proses mengambil alih hutang korporat lapuk Talam Corp Bhd sebanyak RM391 Juta. Datuk Salehuddin Hashim yang betul2 makan dalam dan dalam keadaan panas mendidih telah menghantar e-mail kepada kesemua ahli parlimen & ADUN PKR kerana menurut beliau agenda & pendedahan RM391 Juta tersebut telah membelakangi ahli2 parti PKR. Menurut komen salah seorang ahli parlimen PKR yang menerima e-mail daripada Datuk Salehuddin, “the matter was never discussed during political bureau meeting & it is against the spirit of pakatan rakyat. Tak perlu nak taruk lebih2 beb, kita cuma nak minta Pak Sheikh Anwar jawab apakah agenda & isu yang didedahkan ini melambagkan aspirasi perjuangan politik PKR yang berasaskan keadilan, ketelusan & most importantly mengutamakan kebajikan rakyat?

Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment