Saturday, November 21, 2009

KENAPA PAK SHEIKH ANWAR SUKAR DAN DILIHAT SEMAKIN GAGAL MENCABAR KREDIBILITI DATUK SERI NAJIB?

Walaupun kredibiliti dan kejayaan Datuk Seri Najib sebagai PM, Presiden UMNO serta pengerusi BN masih belum 100% success kerana medan petempuran sebenar iatu PRU ke13 hanya akan berlangsung dalam beberapa tahun lagi namum momentum defector leader PKR merangkap ketua pakatan pembangkang sudah dilihat semakin layu & kendur bahkan Pak Sheikh Anwar semakin sukar dan gagal mencabar kredibiliti Datuk Seri Najib.
Antara faktor yang menyebabkan Pak Sheikh Anwar semakin hilang momentum dalam mencabar kredibiliti Datuk Seri Najib:
1. Permainan sentimen api perkauman kaum yang dihidangkan oleh Pak Sheikh Anwar telah dapat di imbangi dengan agak comprehensive oleh wacana konsep 1Malaysia yang di ilhamkan oleh PM – Cetusan dan approach jahat yang sanggup mempergunakan sentimen api perkauman kaum serta memesongkan minda pemikiran masyarakat berbilang kaum di Malaysia hanya berjaya diformulasikan ketika era zaman Pak Lah namum setelah proses peralihan kuasa berlaku Datuk Seri Najib dilihat telah berjaya mengimbangi & neutral kan kembali senario serta aspirasi masyarakat majmuk berbilang kaum di Malaysia menerusi konsep & aspirasi 1Malaysia. Walaupun permulaan & penerimaan konsep & aspirasi 1Malaysia agak sederhana namum kini realiti nya sudah jauh berbeza dan sekaligus agenda ini adalah antara faktor utama yang menyebabkan Pak Sheikh Anwar semakin hilang momentum dalam mencabar kredibiliti Datuk Seri Najib. Ini telah memberikan suatu setback dan tamparan yang hebat buat Pak Sheikh Anwar.
2. Kegagalan & kantoi nya Pak Sheikh Anwar dalam menjadi peneraju utama gabungan parti pakatan rakyat – Isu menumbangkan kerajaan BN serta penubuhan kerajaan baru pada 16 September, isu agenda lompat parti secara besar – besaran oleh ahli2 Parlimen BN kedalam gabungan parti pakatan rakyat yang realiti dan pada akhirnya deliverables nya hampeh sehampeh nya. Isu kekerapan DAP & PAS berlaga angin dan kadangkala bertikam lidah dengan team PKR, kekalutan & masalah dalaman PAS yang mengaitkan kumpulan Erdogan atau kumpulan ulama professional yang bergerak dibawah arahan Anwar juga merupakan antara faktor utama yang menyebabkan Pak Sheikh Anwar semakin hilang momentum dalam mencabar kredibiliti Datuk Seri Najib. Ini telah memberikan suatu setback dan tamparan yang hebat buat Pak Sheikh Anwar.
3. Cetusan & approach jahat yang mempergunakan permainan serangan peribadi politik atau political character assassination terhadap Datuk Seri Najib yang gagal mencapai objektif nya – Pak Sheikh Anwar kini sedar yang beliau berdepan dengan seorang political icon yang layak digelar “master of strategy & tactical” kerana Datuk Seri Najib sememangnya seorang political icon yang amat jauh berbeza dengan Pak Lah. Kegagalan utama Pak Lah adalah terlalu banyak memberi ruang untuk Anwar menyerang & membalun UMNO & BN serta Pak Lah tidak berupaya mempersiapkan barisan anggota atau para hulu balang beliau untuk menangkis, menjentik serta meludah kembali setiap inci permainan serangan peribadi politik atau political character assassination yang diatur oleh Anwar. On the other hand, Datuk Seri Najib telah berjaya mempersiapkan barisan anggota atau para hulu balang beliau untuk menangkis, menjentik serta meludah kembali setiap inci permainan serangan peribadi politik atau political character assassination yang diatur oleh Anwar, sebagai contoh baru Anwar nak buka langkah untuk gelombang serangan peribadi politik atau political character assassination yang kedua terhadap beliau barisan anggota atau para hulu balang Datuk Seri Najib dengan selamba menangkis, menjentik serta meludah kembali agenda permainan jahat itu dengan isu pembabitan Azmin dan pembelian saham yang dianggarkan bernilai RM8.5 Juta. Sekaligus agenda ini adalah antara faktor utama yang menyebabkan Pak Sheikh Anwar semakin hilang momentum dalam mencabar kredibiliti Datuk Seri Najib. Ini telah memberikan suatu setback dan tamparan yang hebat buat Pak Sheikh Anwar.
4. Media baru atau media alternative yang dahulunya agak kuat memberikan sokongan terhadap aspirasi gabungan pakatan rakyat kini telah berjaya di imbangi dan di neutral kan oleh aspirasi Datuk Seri Najib – Semasa PRU ke12 memang tidak dinafikan antara faktor yang menyumbang dan memberi add advantages kepada kemenangan calon2 parti pakatan rakyat adalah gelombang & tamparan media baru atau media alternative kerana di zaman era tersebut UMNO & BN lalai dan tidak menghidu the value of new & alternative media. Pendekatan Datuk Seri Najib terhadap golongan2 muda serta konsep & aspirasi beliau yang mengangkat martabat new & alternative media telah secara automatiknya mengimbangi dan neutral kan gelombang & tamparan media baru atau media alternative yang dahulunya lebih condong ke arah pakatan pembangkang sebagai contoh kini terdapat banyak laman2 blog yang pro kepada kerajaan BN, laman2 blog yang boleh di kategorikan sebagai laman blog diatas pagar yang bersifat neutral yang sentiasa bersiap sedia untuk membalun tidak kira kerajaan BN mahupun kepimpinan pakatan rakyat kalau sekiranya mana2 pihak ini melakukan kesalahan. Setuju atau pun tidak recently sudah semakin banyak laman2 blog yang pro pembangkang yang kerap dan gemar bermain dengan baseless allegation terhadap UMNO & kerajaan BN yang sudah tidak aktif dan tidak kurang juga banyak laman2 blog yang pro pembangkang yang merapu dan tidak berupaya memposisikan fakta & asas yang sahih. Ini adalah antara faktor utama yang menyebabkan Pak Sheikh Anwar semakin hilang momentum dalam mencabar kredibiliti Datuk Seri Najib. Ini telah memberikan suatu setback dan tamparan yang hebat buat Pak Sheikh Anwar. Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

1 comment:

  1. hmmmmmm i think besar sangat la tulisan dalam blog you ni...

    berpinar mata nak baca ni


    yang ikhlhas
    ms pearl

    ReplyDelete