Thursday, November 19, 2009

KALAU BETUL PAKATAN RAKYAT KUAT & DITERIMA PENGUNDI KENAPA ANWAR PERLU MENGATUR GELOMBANG SERANGAN PERIBADI POLITIK KE2 TERHADAP PM?

Gabungan pakatan rakyat yang dianggotai oleh PKR, PAS & DAP ni bukan sahaja kuat temberang dan kelentong, depa semua ni jugak terlalu taksub dengan sifat gila kuasa kepimpinan dan terlalu asyik berlaga angin sesama mereka sendiri. Bagi aku simple je beb, for those yang masih taksub dan bermati – matian ingin mempertahankan & mengangkat kepimpinan pakatan rakyat ni, bilalah kau orang nak buka mata & minda pemikiran kau orang dengan hala tuju pakatan rakyat ni? Soalan cepu emasnya simple je beb, sana sini barisan kepimpinan pakatan rakyat especially Pak Sheikh Anwar begitu sibuk & taksub melaungkan dan mencanang wacana kepimpinan dan hala tuju pakatan rakyat semakin kukuh diterima oleh rakyat jelata dan gabungan parti pakatan rakyat itu semakin kuat pengaruhnya jadi kalau itu realitinya mengapa Pak Sheikh Anwar begitu tertekan & kelam kabut mengatur gelombang serangan peribadi politik yang kedua terhadap Datuk Seri Najib?
1. Realitinya gabungan pakatan rakyat tidak kuat & belum cukup kuat untuk menjentik kepimpinan Datuk Seri Najib – Suka mahupun tidak bebudak team pakatan rakyat ni kena terima gelombang serangan peribadi politik yang kedua yang digarap oleh Pak Sheikh Anwar terhadap Datuk Seri Najib terpaksa dilakukan demi mengimbangi pengaruh & kekuatan yang ada pada Datuk Seri Najib dan para hulubalang – hulubalangnya kerana ternyata isu sentimen api perkauman kaum yang dibakar oleh Pak Sheikh Anwar sebelum ini telah dapat ditangkis oleh Datuk Seri Najib dan para hulubalang – hulubalangnya dengan agak bijak dan approach ini ternyata belum cukup kuat untuk menjentik apatah lagi menerajang kepimpinan Datuk Seri Najib
2. Pak Sheikh Anwar begitu tertekan kerana Datuk Seri Najib adalah political icon yang jauh berbeza dengan Pak lah – Walaupun barisan kepimpinan gabungan parti pakatan rakyat tersenyum malah ketawa terbahak – bahak seketika kerana BN jatuh tersungkur & mengalami tsunami politik yang hebat pada PRU ke12 namum itu semua adalah cerita lama dimana dizaman itu UMNO & BN diterajui oleh Pak Lah yang menggunapakai approach & formula yang banyak memberi ruang kepada pembangkang untuk mudah menyerang dan membalun UMNO & BN. Suka mahupun tidak bebudak team pakatan rakyat ni kena terima gelombang serangan peribadi politik yang kedua yang digarap oleh Pak Sheikh Anwar terhadap Datuk Seri Najib terpaksa dilakukan kerana realitinya Datuk Seri Najib adalah political icon yang amat jauh berbeza dengan Pak lah, strategi, approach dan game plan yang diformulasikan oleh Datuk Seri Najib sukar ditepis dan di imbangi oleh team pakatan rakyat. Setuju atau pun tidak dizaman Pak Lah dulu bila UMNO & BN kena attack & herdik Pak Lah dilihat tidak berupaya menangkis serangan peribadi politik tersebut dengan comprehensive malah antara kegagalan utama pada zaman tersebut adalah tiada anggota barisan kepimpinan beliau atau para hulubalang – hulubalang yang beliau lantik tampil dengan firm bagi mempertahankan beliau lantas menyebabkan Pak Lah tekapai – kapai jatuh terduduk. Ini sememangnya totally different pada zaman Datuk Seri Najib kerana bila mana sesuatu serangan dilancarkan terhadap PM, Datuk Seri Najib cukup sekadar memerhati sahaja kerana counter attack yang solid dan berbisa akan dilancarkan oleh anggota barisan kepimpinan beliau malah para hulubalang – hulubalang yang beliau lantik ini ternyata dapat memberi tamparan yang hebat terhadap usaha serangan yang cuba diatur oleh Pak Sheikh Anwar itu.
3. Political Diversion game plan approach oleh Pak Sheikh Anwar bagi menutup masalah dalaman gabungan parti pakatan rakyat yang semakin kendur - Suka mahupun tidak bebudak team pakatan rakyat ni kena terima gelombang serangan peribadi politik yang kedua yang digarap oleh Pak Sheikh Anwar terhadap Datuk Seri Najib terpaksa dilakukan demi menutup ruang atau cover line permasalahan dalaman gabungan parti pakatan rakyat yang semakin kendur dan hanya menunggu masa untuk retak dan berpecah. Pak Sheikh yang hebat bermain dengan political diversion game plan approach memang pantas menghidu hala tuju dan pengaruh gabungan parti pakatan rakyat yang semakin kendur apa takda beb, PAS dengan isu dalaman mereka, DAP dengan isu wakil mereka yang semakin kantoi kerana rakus membolot projek peruntukan DUN dan sifat pukimak haram bejadah yang sentiasa kerap berlaga angin dengan bebudak PAS & finally PKR yang semakin layu akibat ditinggalkan oleh ahli2 mereka sendiri. Bagi memesongkan dan memutar – belitkan mata & minda pemikiran rakyat jelata yang semakin muak dan jijik dengan perkembangan pakatan rakyat Pak Sheikh Anwar tiada jalan & pilihan lain selain menggarap dan mengatur gelombang serangan peribadi politik version terkini terhadap Datuk Seri Najib.

Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment