Sunday, November 22, 2009

SEJAUH MANA AZMIN & PAK SHEIKH ANWAR MAMPU BERTAHAN DAN MENANGKIS BUKTI PENGLIBATAN AZMIN DALAM ISU PEMBELIAN SAHAM MEWAH?

I’m strongly belief pada waktu & ketika ini 2 individu atau the two most influencing political player dalam PKR sedang berpeluh – peluh dan pening kepala sehingga 360 darjah, individu yang aku maksudkan tak lain & tak bukan adalah si Azmin Ali dan supremo leader beliau Pak Sheikh Anwar.
Azmin dah tentu confirm payah nak tidur malam kerana kini beliau sudah dapat menghidu & merasakan bahang & penangan serangan political character assassination yang sudah beralih angin terhadap beliau yang mana sebelum ini penangan serangan political character assassination lebih banyak ditujukan dan dihentak terhadap si mangkuk hayun Khalid Ibrahim. Pak Sheikh Anwar pula pasti hampa & terkedu kerana dalam beliau sibuk & stim mengatur gelombang serangan kedua political character assassination terhadap Datuk Seri Najib, isu dan bukti peglibatan si Azmin ni dalam pembelian saham mewah pasti menambah serabut dalam kepala Pak Sheikh Anwar kerana generally semua orang maklum baik didalam parti PKR mahupun yang diluar parti Pak Sheikh Anwar paling pantang dan pasti akan melenting kalau si Azmin diusik atau dijentik apatah lagi kalau isteri si Azmin iatu Shamsidar turut sama diherdik dan dihentak.
Antara interesting & significant point bila mana si Azmin dihentak menerusi serangan political character assassination:
1. Pak Sheikh Anwar rela berkabung & makan hati jika Azmin & Shamsidar dihentak menerusi serangan political character assassination – Bagi Pak Sheikh Anwar jika Wan Azizah jatuh tersungkur itu cuma perkara kecil sahaja namum jika Azmin apatah lagi Shamsidar diserang dan dihentak menerusi serangan political character assassination Pak Sheikh Anwar 100% confirm pasti melenting dan beliau akan cuba sedaya upaya mempertahankan Azmin & Shamsidar biarpun tindakan tersebut akan menganak tirikan ahli2 parti yang lain.
2. Serangan political character assassination terhadap Azmin & Shamsidar indirectly telah mencacatkan dan meranapkan plot gelombang serangan kedua political character assassination terhadap Datuk Seri Najib – Pak Sheikh Anwar pastinya benggang & kecewa kerana objektif gelombang serangan kedua political character assassination terhadap Datuk Seri Najib telah gagal akibat pendedahan isu & bukti peglibatan si Azmin ni dalam pembelian saham mewah yang mana pada akhirnya instead of Datuk Seri Najib yang menerima tempias nya the table has been turn back to Azmin & Pak Sheikh Anwar. Kini generally rata2 rakyat & para pengundi telah mengalih perhatian & pemantauwan mereka terhadap isu& bukti peglibatan si Azmin ni dalam pembelian saham mewah yang masyarakat umum pasti agenda itu telah mendapat consent & blessing daripada Pak Sheikh Anwar.
3. Plot serangan political character assassination terhadap Azmin & Shamsidar telah dimulakan oleh Vikneswaran dan kemudian pendedahan isu & bukti peglibatan si Azmin ni dalam pembelian saham mewah dikemudi pula oleh Anuar Shaari – Takda siapa sangka even Pak Sheikh Anwar pun tak duga sama sekali si Vikneswaran telah meletupkan & memulakan satu plot serangan political character assassination terhadap Azmin & Shamsidar yang bahang & penangannya begitu kuat dirasai oleh Pak Sheikh Anwar. Jalan cerita plot serangan political character assassination ini bertambah berbisa bila mana belum sempat pun Azmin & Pak Sheikh Anwar mengatur counter attack seorang political figher yang juga bekas orang kuat Pak Sheikh Anwar sendiri iatu saudara Anuar Shaari telah mengemudi pendedahan isu & bukti peglibatan si Azmin ni dalam pembelian saham mewah yang turut diperkuatkan lagi dengan firm evidence iatu bukti voucher peglibatan si Azmin dalam pembelian saham mewah bernilai kira2 RM2 Juta. Pak Sheikh Anwar pasti panas & makan dalam kerana bila mana Azmin dijentik ianya pasti akan memberikan impak dan tempias terhadap dirinya. Pak Sheikh pasti terkedu juga kerana Datuk Seri Najib hanya duduk tersenyum sahaja & tak payah susah2 nak defend & counter attack gelombang serangan kedua political character assassination terhadap dirinya sebaliknya Azmin & Pak Sheikh Anwar yang berpeluh – peluh dan pusing kepala nak counter balik allegation, malah diperkuatkan lagi dengan firm evidence iatu bukti voucher dalam pembelian saham mewah bernilai kira2 RM2 Juta tersebut oleh Azmin.
4. Plot serangan political character assassination terhadap Azmin & Shamsidar, siapakah dalang disebalik percaturan game plan ini? – Dalam usaha bermain dengan strategi political diversion game plan approach sudah tentu Azmin & Pak Sheikh Anwar akan mengherdik, membalun dan mencaci barisan kepimpinan UMNO & Datuk Seri Najib malah 100% confirm UMNO akan dipersalahkan dan dituduh sengaja menfitnah Azmin & Shamsidar agar maruah Pak Sheikh Anwar serta credibility parti PKR tercalar. Media2 arus perdana 100% confirm akan dituduh dan dicaci sebagai anjing penyalak & kuda tunggangan bagi UMNO & BN dalam menjahanamkan maruah Pak Sheikh Anwar serta credibility parti PKR. Observation serta pemantauwan aku simple je beb, cuba kita adopt “out of the box thinking mentality approach” tidak mustahil agenda untuk menjatuhkan Azmin serta plot serangan political character assassination terhadap Azmin & Shamsidar ini didalangi oleh segelintir pemimpin & ahli2 PKR sendiri yang memang from day one lagi tidak sebulu dengan Azmin? Generally semua orang tahu team si mangkuk Khalid Ibrahim adalah antara team bebudak dalam PKR yang memang dah lama panas dan geram dekat si Azmin ni. Umum pun memang amat mengetahui Wan Azizah dan beberapa ahli2 PKR yang sentimental loyalist dengannya memang dah lama berbulu & muak dengan pengaruh Azmin dalam parti PKR. Morale of the point simple je beb, don’t be surprised kalau setting dan plot untuk membalun Azmin ni didalangi oleh orang2 PKR sendiri walaupun memerlukan sedikit favour daripada political player seperti Vikneswaran & Anuar Shaari kerana bear in mind beb, dalam permainan & percaturan politik apa sahaja boleh dan sanggup dilakukan demi memastikan objektif terlaksana.

Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment