Monday, December 14, 2009

KALAU BENAR KEPIMPINAN PARTI DAP KUAT & DITERIMA RAYKAT P. PINANG, KENAPA DAP PERLU ADA AGENDA SEBAR SMS HINA BN DALAM SIDANG DUN?

Lately ni beb, aku nampak kepimpinan parti DAP begitu obvious dalam melakukan beberapa tindakan2 luar kawalan serta extreme bermula dengan insiden & perbuatan memijak gambar 3 ADUN bebas pada sidang konvensyen DAP Perak, kemudian timbul pula cerita ADUN DAP bagi kawasan Sungai Pinang, mengaku & kemudiannya menyesali perbuatan beliau yang menyebarkan SMS memperlekeh dan menghina BN ketika sidang DUN P. Pinang.
Apakah motif yang cuba ditampilkan oleh kepimpinan DAP menerusi insiden2 seperti ini hanya pemimpin2 & ahli2 parti DAP sahaja yang ada jawapannya beb? Apakah DAP merasakan dengan melakukan agenda & insiden seperti ini parti mereka akan kukuh dan memjadi lebih dominant lagi? Apakah para pemimpin2 & ahli2 parti DAP merasakan dengan melakukan agenda & insiden seperti ini mereka akan kelihatan hebat, cool dan extreme? Jawapan aku simple je beb, dengan terjadinya agenda & insiden seperti ini kita sebagai rakyat jelata & para2 pengundi kena buka mata & minda pemikiran kita dengan seluas-luasnya, kita kena analyze & lock dalam mindset kita apakah aura kepimpinan DAP sudah cukup bersedia & benar2 matang dalam melahirkan kepimpinan yang berintegriti dalam arena politik arus perdana tahahair kita? Team DAP kena ingat beb, insiden dah berlaku dan wacana ini adalah firm reaction dan bukannya baseless allegation beb, jadi bila dah kantoi & tak boleh nak cover line lagi DAP dah takda modal nak kata ini semua adalah permainan politik jahat yang dirancang oleh pihak BN.
Seperkara lagi yang kita sebagai rakyat jelata & para2 pengundi kena buka mata & minda pemikiran kita dengan seluas-luasnya serta kita kena analyze & lock dalam mindset kita, bila dah kantoi & tak boleh nak cover line lagi thus as a defensive & play safe reaction DAP tunduk meminta maaf dan memperlihatkan seakan-akan mereka amat menyesali tindakan & perbuatan luar kawalan mereka itu walaupun bagi aku beb, sejauh mana tahap keikhlasan permohonan maaf DAP itu still remain doubt kerana hanya DAP & ahli2 partinya sahaja yang ada jawapannya? Kalau ini intipati yang diterap dalam team DAP, than life will be so simple for them apa takda beb lepas buat salah & perbuatan yang kurang ajar dan biadap lepas tu cepat2 tunduk meminta maaf seakan-akan mereka amat menyesali tindakan & perbuatan mereka itu, kita kena analyze & lock dalam mindset kita beb, apakah aura kepimpinan DAP sudah cukup bersedia & benar2 matang dalam melahirkan kepimpinan yang berintegriti dalam arena politik arus perdana tahahair kita?
Related to the incident ADUN DAP bagi kawasan Sungai Pinang, mengaku & kemudiannya menyesali perbuatan beliau yang menyebarkan SMS memperlekeh dan menghina BN ketika sidang DUN P. Pinang, kita sebagai rakyat jelata & para2 pengundi kena buka mata & minda pemikiran kita dengan seluas-luasnya serta kita kena analyze & lock dalam mindset kita, kalau benar kepimpinan DAP P. Pinang dibawah Lim Guang Eng kuat & betul2 champion serta aspirasi perjuangan & pentadbiran mereka amat dekat dihati rakyat jelata kenapa DAP perlu ada agenda penyebaran SMS memperlekeh dan menghina BN ketika sidang DUN P. Pinang? Insiden dah berlaku dan wacana ini adalah firm reaction dan bukannya baseless allegation beb, jadi bila dah kantoi & tak boleh nak cover line lagi seperti biasa “as a defensive & play safe reaction” DAP tunduk meminta maaf dan memperlihatkan seakan-akan mereka amat menyesali tindakan & perbuatan mereka itu. SMS yang ditulis dalam bahasa Cina yang menyeru rakyat P. Pinang untuk ‘kebumikan BN & sembahyang untuk roh mereka pada perayaan ‘Qing Ming’ yang dipercayai telah disebarkan kepada lebih 400 individu itu memang telah diakui oleh ADUN DAP bagi kawasan Sungai Pinang yang kemudiannya menyesali tindakan beliau serta telah melakukan permohonan maaf secara terbuka. Ini sepatutnya menjadi strong indicator kepada kita beb, apakah aura kepimpinan DAP sudah cukup bersedia & benar2 matang dalam melahirkan kepimpinan yang berintegriti dalam arena politik arus perdana tahahair kita?

Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment