Monday, December 7, 2009

WALAUPUN BANYAK BERMAIN SECARA DEFENSIVE NAMUM TEAM HAJI HADI AWANG MELAKUKAN COUNTER ATTACK TEPAT & KENA PADA MASANYA

Lately ni aku rasa team ulama professional & kumpulan Erdogan dalam PAS agak terkedu dan kian merasa bahang tempias tamparan pukulan daripada team ulama muzakarah atau kumpulan yang pro Tuan Haji Hadi Awang. Ini tidak terkecuali Pak Sheikh Anwar yang aku rasa kini sudah mula melihat kekuatan & backup sebenar yang ada pada Hadi Awang ni.
Bagi mana2 team yang secara extreme against Hadi Awang ni mereka mungkin sedar yang mereka terlalu overlooked dan memandang sebelah mata pada Hadi Awang ni kerana karisma, kredibiliti, pengaruh dan sifat aura kepimpinan yang ada pada Tuan Haji Hadi Awang ni bukan calang2 beb, that’s why they are making critical mistake if they write off Hadi Awang ni too early. Aku rasa beb, ramai pemerhati politik & political blogger yang setuju Pak Sheikh Anwar mungkin telah berjaya menyelinap masuk kedalam parti PAS through the power of Erdogan group yang secara extreme menyerang, menghentak serta membalun kepimpinan Tuan Haji Hadi Awang dan kumpulan yang pro & loyalist terhadap beliau. However kelebihan utama & value added yang ada dalam jatidiri kepimpinan Hadi Awang ialah beliau adalah seorang tokoh pemimpin politik PAS yang sangat2 cool, tak kalut serta tak cepat melenting dan tak melawan balik segala apa yang dikenakan terhadap dirinya secara extreme. Ini secara tak langsung telah membuatkan Pak Sheikh Anwar putih mata dan kumpulan Erdogan mati langkah.
Kalau kita perhalusi & perincikan daripada wide range of perspective cara & approach yang di amalkan oleh Hadi Awang ni adalah jauh lebih effective serta dangerous jia dibandingkan dengan approach serangan secara extreme yang gemar di amalkan oleh Pak Sheikh Anwar. Walaupun kebiasaannya rentak permainan politik Hadi Awang adalah secara defensive namum beliau dan team ulama muzakarah atau kumpulan yang pro & loyalist terhadap beliau sangat2 bijak mengatur serta melakukan counter attack tepat pada masa & ketikanya. Di kala umum makin dapat melihat dengan jelas bibit2 perpecahan serta kekalutan masalah dalaman PAS, Tuan Haji Hadi Awang serta team yang pro & loyalist terhadap beliau bijak mengatur serta berjaya capitalize counter attack tepat pada masa & ketikanya. Serangan dan saranan secara terbuka oleh timbalan pesuruhjaya PAS negeri Kelantan, Datuk Mohd Amar yang membangkitkan isu agar Tok Guru Nik Aziz menamakan pengganti beliau lebih awal telah memanaskan kumpulan Erdogan lantas menjadikan Husam Musa dalam “critical & imbalance political condition” sehingga memaksa Husam membuat public statement yang beliau menolak untuk dicalonkan bagi menggantikan jawatan yang currently disandang oleh Tok Guru Nik Aziz. Serangan & counter attack daripada team yang pro & loyalist terhadap Hadi Awang ini sudah tentunya banyak melumpuhkan game plan & roadmap yang sudah cantik dicatur oleh team Erdogan yang sudah tentunya dapat blessing daripada Pak Sheikh Anwar.
Di kala ahli2 akar umbi PAS telah mula mempersoalkan ketidak samarataan pengaruh2 luaran parti serta pendapat suara pihak ketiga yang banyak mengganggu gugat kestabilan dan kelancaran parti PAS, Tuan Haji Hadi Awang serta team yang pro & loyalist terhadap beliau bijak mengatur serta berjaya capitalize counter attack tepat pada masa & ketikanya. Serangan & keluhan secara terbuka oleh ketua pemuda PAS, Nasaruddin Hassan bahawa perjalanan parti itu tidak seimbang & bergegar sepanjang masa kerana wujud suara luar yang mampu mencetuskan aspirasi trend menghentam secara terbuka, terlalu ghairah untuk menang dalam pilihanraya serta sifat gila kuasa kepimpinan sehingga sanggup mengorbankan sahabat sendiri makin memanas dan mendidihkan kumpulan Erdogan. Even though dalam political diversion approach beliau, Nasaruddin Hassan mendakwa statement ini tidak disasar serta ditujukan specifically kepada mana2 individu, umum amat mengetahui orang yang paling panas punggung bila baca keluhan terbuka ini pastinya Pak Sheikh Anwar. Secara tak langsung kita dapat lihat serangan & counter attack daripada team yang pro & loyalist terhadap Hadi Awang ini sudah tentunya banyak melumpuhkan game plan & roadmap yang sudah cantik dicatur oleh team Erdogan yang sudah tentunya dapat blessing daripada Pak Sheikh Anwar.

Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment