Thursday, February 17, 2011

PEREBUTAN KERUSI PARLIMEN KEPONG – GERAKAN & MCA MELUDAH SESAMA SENDIRI, DAP JUGAK YANG TEPUK TANGAN!

Walaupun dalam beberapa siri PRK kebelakangan ini aura, credibility serta capability BN sebagai dominant dalam dunia pentas politik arus perdana or mainstream politics makin terserlah namun pola pengundian masyarakat kaum Cina masih tidak banyak berubah atau tidak menunjukkan peningkatan yang extreme terhadap aspirasi BN.  
Ini sepatutnya telah dijadikan alert indicator bagi parti komponen seperti GERAKAN & MCA, mereka seharusnya serta wajib berasa susah hati kerana masyarakat kaum Cina masih tawar hati & jauh meminggirkan GERAKAN & MCA dari sudut mereka jadi automatik bila ini berlaku yang dapat mengaut serta capitalize political mileage adalah parti DAP.
Isu yang terkini lagi sensasi adalah perang pendapat serta perebutan kerusi Parlimen Kepong diantara GERAKAN & MCA confirm akan membuatkan masyarakat kaum Cina berasa makin muak & jijik dengan aspirasi politik parti GERAKAN & MCA yang secara jelas lebih menampakkan sifat rakus & gila kuasa kepimpinan yang teramat sangat. Apabila perang pendapat ini meletus maka timbul & keluarlah statement seperti GERAKAN takut untuk bersuara atau bersemuka dengan MCA akan tetapi sebaliknya menggunakan pemimpin2 UMNO untuk capilize political interests. Ada statement makan dalam yang dikeluarkan seperti MCA tidak memilih untuk menggunakan jalan pintu belakang bagi meraih sokongan & capilize political interests. My humble & down to earth opinion simple je beb, bila semua ini berlau & tercetus or in another words bila GERAKAN & MCA MELUDAH SESAMA SENDIRI, DAP JUGAK YANG TEPUK TANGAN sambil Yamseng puas2.
The best possible mechanism approach adalah biarkan PM sebagai presiden UMNO menggunakan kebijaksanaan beliau untuk handle & take care perkara ni & at the same time GERAKAN & MCA jangan buang lagi mula fokus kepada pengundi2 masyarakat kaum Cina, selami & jiwai kenapa mereka tawar hati & jauh meminggirkan GERAKAN & MCA dari sudut hati mereka, tackle & counter back issue ni secara holistic, responsive & informative.
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

1 comment:

  1. Kepada seluruh rakyat Malaysia yang dihormati,

    Dengan hormatnya sini, Kami ingin memaklumkan bahawa “MCA GOMBAK” YIP KUM FOOK(YIP KUM FOOK & ASSOCIATES, HIS CAR NUMBER PMC 898) LOW MEI LAN(ISTERI) dan anak mereka YIP JIUN HANN yang berjalan tugas sebagai lawyer di alamat : NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR JALAN 53, DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR & LOT 3.55, KOMPLEKS DESA BATU 8, JALAN KEPONG 52100 KUALA LUMPUR (YIP JIUN HANN & ASSOCIATES)

    Harap semua rakyat Malaysia mengambil perhatian dan jauhkan orang yang tersebut kerana jangan terkena tipu

    Mereka sangat jahat dan hatinya hitam(kejam), sanggup menipu wang wanita, merosak keluarga orang lain dan sendirinya memakan wang Temple, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, dan berpura-pura merepot ke polis resit hilang.........harap perhatian

    Sekian dimaklumkan,

    Terima Kasih

    SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES
    KAMI HANTAR MESEJ INI SEBAB RAMAI ORANG KENA TIPU DAN PEMINTASAN DI KEPONG...HARAP ORANG RAMAI BERJAGA-JAGA DENGAN MEREKA TERSEBUT

    ReplyDelete