Saturday, February 12, 2011

AGENDA TENGKU ZAFRUL PERTIKAI PERLANTIKKAN ISA SAMAD HANYA MEMPERLIHATKAN BETAPA CETEK AKAL FIKIRAN BELIAU!

Kehidupan ini tak semudah seperti yang kita jangka atau rancangkan begitulah juga dengan setiap inci percaturan atau setting dalam pentas dunia politik arus perdana or mainstream politics. Oleh yang demikian kalau tak perlu cari pasal maka kita jangan simply nak tujuk pandai serta cari pasal because at the end of the day kita mungkin akan menggali lubung kubur untuk diri sendiri.
Mungkin inilah perkara atau wacana yang tidah begitu difahami oleh seorang individu yang bernama Tengku Zafrul, ada kemungkinan juga mamat ni sahaja buat2 tak faham kerana sengaja nak tunjuk pandai or “just to test the water” kalau kita guna pakai bahasa anak2 muda masa kini.
Bila mana si Tengku Zafrul ni menyuarakan pendapat beliau yang secara firm & lantang mempertikaikan tindakan PM melantik Tan Sri Isa Samad sebagai pengerusi Felda, indirectly dia seperti telah melepaskan “time bomb” yang mungkin dapat membuat ramai pihak shaky serta panas punggung tapi apa yang si Tengku Zafrul ni kurang faham atau terlepas pandang adalah setiap inci percaturan atau setting dalam pentas dunia politik arus perdana or mainstream politics adalah amat complex & rest assured it’s totally not a straight forward setting. Felda adalah GLC yang totally different compared with Petronas, Maybank, UEM Group, Khazanah etc. kerana menerajui Felda bermakna kita kena peka & always connected with the people or so called peneroka, menerajui Felda bermakna kita kena ikhlas turun padang & singsing lengan untuk fahami kehendak serta permasalahan golongan peneroka, menerajui Felda bermakna kita secara automatik diamanahkan untuk menjaga kepentingan golongan peneroka or indirectly protect & educate them from being manipulated by the big fucking bustard pakatan rakyat! Untuk menggalas tanggungjawab seperti ini belum tentu seorang genius atau “Mat Smart” seperti Tengku Zafrul ni sanggup, ikhlas serta berani lakukan. Kenapa PM pilih Tan Sri Isa Samad untuk menggalas tanggungjawab tersebut? My humble & down to earth dedicated answer simple je beb, Isa Samad adalah the “winnable candidate” yang mampu untuk connected with the people or so called peneroka, Isa Samad adalah the “winnable candidate” yang mampu untuk turun padang & singsing lengan untuk fahami kehendak serta permasalahan golongan peneroka dan most importantly Isa Samad adalah pakar dalam meneutralkan setiap inci fitnah sesat serta dakyah songsang yang semakin extreme cuba digarap oleh big fucking bustard pakatan rakyat terhadap golongan2 peneroka Felda.
Walaupun aku amat menyokong aspirasi keterbukaan dalam menyuarakan sesuatu pendapat, aspirasi media baru or alternate media as well as transaksi dunia tanpa sempadan tapi kesemua agenda ini perlu disokong dengan asas & bukti yang sahih bukan main lepas kenyataan atau pertikaian ikut suka2 je kerana itu hampeh bejadah namanya! Pesanan keramat aku pada Tengku Zafrul ni simple je beb, daripada dia sibuk2 nak tunjuk pandai tapi without asas yang sahih adalah lebih baik dia strategically focus job tasks dia dekat Maybank Investment Group, adalah lebih baik dia gunakan skills & kepandaian dia untuk bantu kerajaan come out with strategic master plan or blue print on how to help grow the Bumiputra entrepreneurship, adalah lebih baik dia gunakan skills & kepandaian dia untuk bantu more & more Bumiputra entrepreneur getting or securing business funding & financing assistance kerana itu lebih bermanafaat serta besar pahalanya daripada dia terus melakukan AGENDA YANG HANYA MEMPERLIHATKAN BETAPA CETEK AKAL FIKIRAN BELIAU!
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment