Thursday, February 17, 2011

SOALAN CEPU EMAS – APA SUDAH JADI KES MC SUAMI CIKGU MALA?

PRK DUN Tenang sudah pun selamat melabuhkan tirainya & kini muncul pula PRK DUN Merlimau serta DUN Kerdau. Cuma masih ada satu perkara lagi yang basically ada kaitannya dengan PRK DUN Tenang yang aku kira masih tak settle lagi, key result answer masih diawan-awangan?  
My blog entry posting kali ni nak memperhalusi tentang kes MC 21 hari yang di apply oleh suami cikgu Mala yang sepatutnya sudah lama dibuka kertas siasatan oleh pihak2 yang sepatutnya (MOE & MOH) malahan bukan hanya kertas siasatan tapi by right kita sepatutnya telah dihidangkan dengan satu jawapan atau penyelesaian secara holistic & berstrategik.
The main basic fundamental reason aku point & stress kan perkara adalah kerana sebagai seorang warga pendidik cikgu Mala & suaminya itu perlu memperkasakan jati diri mereka dengan sifat tanggungjawab dalam mendidik anak bangsa tapi what the hell kalau suka2 hati mereka sahaja apply MC dengan menggunakan alasan stresss & depressed disorder but at the end of the day boleh pula turun padang serta berkempen bersama-sama dengan cikgu Mala malah riak wajah beliau juga nampak tersenyum gembira tiap kali turun padang semasa berkempen bersama-sama dengan cikgu Mala?   
Jadi pesanan keramat aku kepada mana2 pihak terbabit atau mana2 kementerian yang terbabit, please come out with the dedicated, holistic & strategic answer regards to this subject matter kerana rakyat ingin tahu apa result & action plan yang telah atau akan dibuat? Proses salah laku serta kepincangan dalam melanggar tata etika penjawat awam perlu ditangani dengan segera kerana ingatlah sesungguhnya “PENCAPAIAN DIUTAMAKAN” adalah salah satu “Aku Janji” kerajaan terhadap rakyat jadi dalam kes sebegini at the best possible level silalah tunaikannya. Kegagalan untuk berbuat demikian indirectly boleh menghakis confident level rakyat terhadap pucuk kepimpinan kerajaan dan yang paling worst nanti akan ada lebih ramai haram bejadah lagi yang akan mengikut jejak langkah cikgu Mala serta suaminya ini!
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

1 comment:

  1. senang aja, tanya pada yg pakar. pengarah jpn johor camane? atau org yg diarahkan menyiasat camane? tak perlu tanya sampai 100 x kan!!!

    ReplyDelete