Tuesday, February 15, 2011

BILA MELAYU CUBA PERTAHAN HAK MAKA KITA DIANGGAP RASIS – SATU KEWAJIPAN BAGI KITA AGAR CEPAT2 RAPATKAN SAF2 SILATURAHIM

Mantap PM, Tun Mahathir sememangnya seorang negawaran ulung walaupun as a normal human being beliau bukanlah 100% namun credibility, charisma serta aura kepimpinan beliau especially dalam menyusun, merangka serta memperkasakan martabat orang2 Melayu memang gempak & mantap.
Kenyataan terbuka Tun Mahathir baru2 ini yang melontarkan nada kekesalan kerana lately ni apabila orang2 MELAYU CUBA PERTAHAN HAK MAKA KITA DENGAN SELAMBA AKAN DIANGGAP RASIS OR EXTREMIS. Sebenarnya kalau kita betul2 amati, perhalusi serta perincikan apa yang dinyatakan oleh Tun Mahathir ini ianya mengundang seribu satu persoalan yang berkait dengan keduddukan orang2 Melayu, hala tuju orang2 Melayu, maruah serta martabat bangsa Melayu.  
Cuba kita buka minda pemikiran kita & kita asak dengan soalan cepu emas kenapa lately ni apabila orang2 MELAYU CUBA PERTAHAN HAK MAKA KITA DENGAN SELAMBA AKAN DIANGGAP RASIS OR EXTREMIS? APAKAH BENAR ORANG2 MELAYU INI RASIS & EXTREMIS ATAU KAUM YANG BUKAN MELAYU ITU SEBENARNYA JAUH LEBIH RASIS & EXTREMIS? My humble & down to earth opinion simple je beb, wacana ini mudah terjadi kerana faktor penyatuan serta kelonggaran diantara saf2 silaturahim sesama kita orang2 Melayu & umat sesama Islam memang rapuh jadi dalam keadaan begini memang amat mudah untuk manusia2 yang tidak bertanggungjawab menyucuk jarum lantas memporak-perandakan orang2 Melayu. Manusia2 yang tidak bertanggungjawab ini memang pantas menghidu peluang bila mana menerusi aspirasi politik orang2 Melayu sudah berpecah kepada UMNO, PAS & PKR. Jadi secara automatiknya juga kuasa undi2 penentu orang2 Melayu juga sudah berpecah kepada tiga kumpulan which is UMNO, PAS & PKR!   
UMNO, PAS & PKR menpunyai fahaman, aspirasi serta ideology politik yang berbeza, DAP, MCA & GERAKAN juga menpunyai fahaman, aspirasi serta ideology politik yang berbeza tapi kalau kita buka minda pemikiran kita menerusi “out of the box thinking mentality approach” maka kita akan dapat satu jawapan yang unik? Walaupun between DAP, MCA & GERAKAN boleh tegur menegur, tunding jari sesama mereka, berdebat serta herdik-mengherdik tetapi dalam isu2 yang melibatkan maruah bangsa mereka, survival kaum mereka serta pembangunan pendidkan untuk anak2 bangsa mereka, jangan terperanjat DAP, MCA & GERAKAN akan  duduk semeja, gelak2 sambil pekena the tarik! Perbezaan ini amat ketara between UMNO, PAS & PKR kerana untuk kita menyaksikan UMNO, PAS & PKR duduk semeja bagi membincangkan bagaimana mahu perkasakan maruah & martabat nilai2 kesucian agama Islam, bagaimana nak perkasakan pembangunan belia & pendidikan anak2 Melayu ianya umpama “a wonderful magical” walaupun pada dasarnya wacana ini tidak mustahil sama sekali. Susah untuk PAS duduk dengan UMNO selagi pada kaca mata pandangan PAS, UMNO itu jauh lebih kafir & baruah daripada DAP! Susah bagi PKR untuk duduk semeja dengan UMNO selagi PKR masih menyimpan dendam peribadi yang extreme terhadap UMNO!
So saranan serta pesanan keramat aku kepada orang2 Melayu simple je beb, jikalau menerusi political platform susah bagi kita untuk mempertahankan hak & maruah bangsa kita maka tiada pilihan atau option lagi selain daripada kita CEPAT2 RAPATKAN SAF2 SILATURAHIM & JADIKAN LAH SATU KEWAJIPAN BAGI KITA UNTUK MENCARI PALTFORM AGAR DAPAT MERAPATKAN SAF2 SILATURAHIM kerana bila orang2 Melayu kukuh bersatu, bila undi2 orang Melayu menjadi undi penentu serta dominant macam mana pun kena pusing tapi hak & maruah orang2 Melayu confirm dapat dipelihara.
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment