Monday, January 21, 2013

HIMPUNAN KEBANGKITAN RAKYAT – AGENDA HAMPEH TAHAP SAMPAH YANG CHECKMATE OPPO!!


My dedicated blog posting entry kali ni ingin meneliti dan memperhalusi satu lagi agenda pihak opposition yang Gua klasifikasikan as AGENDA HAMPEH TAHAP SAMPAH  yang sebenaqnya kalau kita strategically analyzed it? Jelas agenda ini indirectly telah checkmate pihak opposition?

Apa yang gua maksudkan tak lain dan tak bukan adalah apa yang opposition canangkan as HIMPUNAN KEBANGKITAN RAKYAT!!  Let’s drill down the main reason kenapa Gua klasifikasikan HIMPUNAN KEBANGKITAN RAKYAT ni as AGENDA HAMPEH TAHAP SAMPAH  yang indirectly telah checkmate pihak opposition?

Benchmarking strategy yang bebal tahap bahalol – Generally Beb, game plan politik arus perdana ni tak banyak bezanya dengan competitive corporate and business strategy dimana salah satu elemen pentingnya adalah Benchmarking strategy. Kalau ya pun pihak opposition ingin memperlihatkan atau memposisikan himpunan ini sebagai himpunan yang paling gempak di abad ini? janganlah sampai over benchmarking atau dalam bahasa yang lebih sopan! Janganlah kalut tahap stim dengan meletakkan sasaran 1 juta kehadiran sebagai benchmark? Angka ni bukan je tak logik tapi lebih menterjemahkan sikap bebal tahap bahalol pihak opposition. Even kalau ya pun jumlah kehadiran berjaya mencatatkan 100K orang (tu pun kalau Beb) ianya still far away from apa yang dicanangkan (tapi bab-bab angka serta pengiraan ni Beb! kita fahamlah opposition ni unik sikit sebab depa bila dah kantoi MS EXCEL pun depa scapegoat kan)

  
Ketenangan YAB PM serta kerajaan BN dalam menghadapi situasi sebegini – Faktor ni jelas sama sekali telah merencatkan perancangan pihak opposition indirectly agenda HIMPUNAN KEBANGKITAN RAKYAT  ni dah checkmate opposition owned game plan. My dedicated justification simple je Beb! objektif belakang tabir pihak opposition adalah ingin melihat YAB PM serta kerajaan BN pimpinan beliau berada dalam keadaan panik serta at a later stage akan ada berlakunya penangkapan especially terhadap beberapa pemimpin-pemimpin kanan opposition yang diberi mandat sebagai perancang utama himpunan ini? kerana jika ini berlaku opposition akan mempergunakan isu ini bagi meraih dan mengemis cheap political publicity however ketenangan serta kebijaksanaan  YAB PM telah dengan selamba checkmate opposition owned game plan.


Riot serta aksi pertempuran jalanan yang tidak menjadi realiti -  Dalam banyak-banyak faktor? Ini adalah the main key point yang Gua percaya telah menyebabkan kepimpinan opposition sawan kepanasan (tak mustahil mungkin ada yang pancut awal Beb) Generally kita semua sedia maklum dah sekian lama pihak opposition berjaya menjadikan institusi PDRM sebagai mangsa scapegoat dalam apa jua situasi pun dan clearly dalam aksi-aksi himpunan jalanan haram yang terdahulu, opposition kerap berjaya memerangkap institusi PDRM melalui sentiment-sentimen negatif serta aksi-aksi provokasi liar terhadap pihak PDRM yang mengakibatkan tindak-balas dari pihak PDRM however ini semua tidak berlaku ketika HIMPUNAN KEBANGKITAN RAKYAT malah sikap professional pihak PDRM telah menjadi key point opposition being checkmate by their owned game plan. Ini dengan jelas dapat dibuktikan bila mana dalam most of the opposition news portal as well as opposition Cybertroopers telah memberikan pujian terhadap professionalism yang telah ditunjukkan oleh pihak PDRM. Just imagines Beb! lepas ni tentu sukar untuk pihak opposition simply condemn serta menjadikan  institusi PDRM sebagai mangsa scapegoat mereka?


Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pokermon sial, gampang keparat, badigol bangsat & puaka haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment