Monday, April 27, 2009

Bila Dah Syok Main Politik Arus Perdana Wacana Perebutan Kuasa Mula Timbul - Tiada Bezanya Percaturan Politik Dalam PAS & UMNO

Landscape politik tanahair akan terus dihangatkan lagi bila mana proses muzakarah & Muktamar parti PAS akan berlangsung pada Jun ini.Bahang & habanya sudah mula terasa bila mana akar2 umbi PAS diperingkat cawangan & bahagian sudah mula bersidang & akan membuat pencalonan. Perebutan jawatan sudah mula timbul, percaturan kem2 atau puak2 tertentu sudah mula dilihat malahan permainan serangan peribadi politik sudah pun mula diatur & digerakan oleh calon2 yang mempunyai kepentingan tersendiri.
Pendedahan terbuka Nik Abduh - Tidak berbeza walau sekecil kuman pun apa yang didedahkan oleh Nik Abduh bila mana secara terbuka beliau mendedahkan bagaimana cubaan pihak2 tertentu dalam pucuk pimpinan PAS yang ingin menjatuhkan karier politik beliau, melontarkan serangan peribadi bermotifkan politik terhadap beliau dan cuba untuk menyekat dan membunuh karier politik beliau diperingkat bahagian. Secara umumnya ini juga berlaku dalam pucuk pimpinan parti keramat UMNO namum memandangkan media arus perdana memberikan fokus 100% terhadap UMNO perkara ini dilihat telah menjadi overlooked, overview, cepat dipolitikan dan menjadi alat permainan pakatan pembakang menjatuhkan credibility parti keramat UMNO. Sekarang PAS kena ingat beb dalam main stream political approach ini adalah intipadi yang sukar dibendung jadi pucuk pimpinan PAS kena ingatlah sikit kalau nak balun UMNO pandang2 lah sekeliling dulu sebab bila dah kena dekat batang hidung sendiri seperti bak kata raja lawak nabil lu fikir la sendiri!
Cubaan Husam Musa untuk menjatuhkan Hadi Awang lebih lebih hina daripada proses peralihan kuasa dalam UMNO - Ganas beb, gua cakap lu approach yang bebudak dalam PAS ni guna untuk political survival lebih teruk, lebih hina & lebih jijik lagi dari apa yang mereka tuduh & lontarkan terhadap UMNO. Demi mencapai aspirasi political survival nya Husam Musa sanggup menggunapakai approach untuk melagakan & mempecah-belahkan pendapat & ideologi diantara Tok Guru Niz Aziz & Haji Hadi Awang agar akhirnya ianya menjadi platform dan senang untuk beliau cucuk line dalam memperkasakan dan menempatkan diri beliau dipuncak persada kepimpinan tertingi PAS. Ini adalah antara permainan serangan peribadi politik yang kotor yang kita tak boleh nak bayangkan dilakukan oleh orang2 yang pada zahirnya dilabelkan sebagai ulama.
Apakah faktor yang menyumbang terjadinya perkara2 ini dalam PAS? Secara umumnya semua orang atau pihak yang tidak taksub dengan seorang individu yang kita kenali sebagai Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI) jelas & faham sangat, demi memperluaskan, memperkuatkan empayar, kuasa dan fahaman politiknya Pak Sheikh Anwar ni sanggup melakukan apa sahaja selain menjual maruah Bangsa Melayu sendiri Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI)ni tanpa segan-silu & menoleh ke kanan & kiri sanggup mempecah-belahkan dan menyongsangkan fahaman & ideologi para2 ulama dalam PAS asalkan aspirasi, wacana & cita2 politik beliau maju kehadapan. Badigol haram bejadah macam Pak Sheikh Anwar ni sanggup menjatukan, menyekat & membunuh karier politik sesiapa sahaja yang menjadi dalang dan ancaman kepadanya walaupun orang itu adalah Haji Hadi Awang, Nasharudin Mat Isa, Haron Din, Mat Sabu malahan sampai kesuatu tahap, when it comes to extreme level Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI) ni sanggup & tak akan menyesal pun jika beliau menjatuhkan & membunuh karier politik ulama tersohor seperti Tok Guru Nik Aziz.

2 comments:

  1. parti politik semua hadapi masalah yang sama..

    jika semua mudarat , yang mana satu pilihan bila menjelang pilihanraya??

    mungkin yang di yakini kurang mudaratnya..

    ReplyDelete
  2. salam dari tungaklagit untuk sdr idin77

    i also share same hobby as yours - sport car

    salam

    ReplyDelete