Saturday, May 2, 2009

Dalam Memperkasakan Kuasa Politik Apa Bezanya Diantara Husam Musa & Khairy Jamaluddin?

Fahaman dan ideologi politik mungkin boleh berbeza namum dalam mengejar cita2 politik, memperkasakan kuasa politik dan mengukukuhkan cengkaman pengaruh politik tiada bezanya permainan dan percaturan yang berlaku didalam UMNO mahupun parti PAS.
Antara persamaan & credibility yang ada pada Husam Musa & KJ -
1. Sangat hebat dalam debat secara terbuka (Open debate) - Kedua-dua tokoh politik muda ini sangat hebat & mantap dalam berdebat secara terbuka, intipati & isi kandungan perdebatan mereka yang secara relaks dan bersahaja menambahkan lagi skill & credibility mereka. Ketenangan mereka dalam menghadapi soalan2 cepu emas yang diajukan (handling open debate objection) sangat luar biasa & kadangkala bisa membuatkan pihak lawan terkedu.
2. Pakar memutar-belitkan kenyataan dalam ceramah secara terbuka (open dialogue session) Baik Husam mahupun KJ kedua-dua mereka ini sangat pintar & tangkas dalam memutar-belitkan kenyataan dan spekulasi yang dilontarkan terhadap mereka (best of the best in twisting & turning the original fact)
3. Very fluent in English - Kenyataan ini memang tidak dapat disangkalkan lagi, kedua-dua tokoh politik muda ini sangat hebat & very fluent dalam berpidato, berdebat dan berceramah dengan menggunakan English language
4. Pakar & mahir dalam topik Ekonomi - Kedua-duanya sama hebat dalam membicarakan topik ekonomi, baik KJ mahupun Husam telah kita dengari bagaimana idea & agenda kedua-dua mereka ini dalam memformulasikan pembangunan dan pengukukuhan ekonomi begitu mampan, idealistic dan comprehensive.
5. Demi memperkasakan karier politik melalui backdoor setting telah menyusun balaci2 penggempurnya - Kedua-dua tokoh politik muda ini bukan sahaja berkongsi kehebatan dalam perkara2 yang membawa kebaikan namum mereka juga sama ligatnya dalam perkara2 negatif dan backdoor setting. Secara diam & terperinci Husam & KJ telah menyusun dan membentuk balaci2 badigol haram bejadahnya dalam menggempur, memerangkap dan membunuh musuh2 politik mereka baik didalam parti mahupun dipihak parti lawan.
6. Bercita2 dan sedang cuba untuk memperkasakan aspirasi to be the number one - Memang ramai yang mengetahui bagaimana KJ sedang secara slow but surely menggunakan platform Ketua Pemuda UMNO Malaysia merancang dan menyusun satu gelombang pukulan politik yang sasaran dan main target nya adalah kepimpinan Datuk Seri Najib. Objektif si KJ ini tidak lain dan tidak bukan adalah untuk menjadi PM pada seawal usia yang mungkin.
Dipihak Husam Musa pula pendedahan Nik Abduh baru2 ini telah meletupkan suatu backdoor setting yang memang panas lavanya dimana makin ramai yang telah mengetahui bagaimana cubaan Husam Musa diatas blessing yang diberikan oleh Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI) untuk membunuh karier politik Haji Hadi Awang.
7. Demi aspirasi perjuangan peribadi politik perjanjian & setting dengan kaum minority khususnya kaum Cina dianggap suatu pakej pelengkap - KJ yang memang kita ketahui berpikiran global, bercitarasa western (citarasa maksudnya dari segala aspek beb bak seperti kata Nabil Raja Lawak "Lu Fikir la sendiri) memang tidak segan-silu dan tidak rasa bersalah sedikit pun menolong & berpakat dengan ahli2 korporat & VIP kaum Cina demi mencapai cita2 dan agendanya.
Husam Musa pula sanggup membelakangkan asas2 perjuangan parti PAS dan tidak berasa sedikit pun bersalah dalam menjual maruah bangsa & agama bila mana beliau dengan lantangnya mempertahankan tindakan bagi PAS bersekongkol dengan parti badigol baruah haram bejadah DAP semata -mata untuk merealisasikan aspirasi dan agenda peribadi beliau.

1 comment:

  1. Tak payah lagi 30% penyertaan bumiputra. Nak buat apa lagi. UMNO dah tak dapat sokongan lagi dari orang Melayu.

    Orang Melayu dah tak menghargai lagi apa UMNO dah buat selama ini.

    Sokonglah PKR PAS DAP. Mungkin mereka lebeh terer lagi dapat buat dasar baru untuk tolong orang Melayu.

    Beramai-ramailah orang Melayu sokong PKR/PAS/DAP.


    Best of luck to the Malays. You are great Malay race. Make no mistake about it. You don't need UMNO anymore. Why should UMNO help you anymore. After all you don't appreciate whatever UMNO have done for the Malays for the past 50 years.Now is the right time to move on and support other parties. That's what the Malays want now. Go ahead. JUST DO IT.

    Tak payahlah hendak hentam UMNO habis-habisan lagi. It is sickening !!!.

    Pergilah jauh-jauh dari UMNO. UMNO dah MATI. Melayu jangan berpaut lagi kepada UMNO.Tak ada gunanya UMNO melayan kerenah orang Melayu. Tak ada hasil. Melayu sudah bijak clever dan tidak lagi bodoh stupid. Melayu dah boleh berfikir. Melayu dah tak payah dimanjakan lagi. Ayoh! apa tunggu lagi lebeh baik UMNO terus ditalkinkan. Apa tunggu lagi.

    Go, go, go !!

    ReplyDelete