Wednesday, August 26, 2009

AKHIRNYA EXCO PAS SELANGOR MENGAKU BANYAK ADUAN MELAYU BELI ARAK – KEPIMPINAN KERAJAAN SELANGOR MASIH NAK SETUJU ARAK DIJUAL SECARA TERBUKA

Setelah isu penjualan arak secara terbuka disekitar negeri Selangor panas didebatkan, dipolitikan dan dirungkaikan akhirnya anggota exco PAS Selangor Datuk Dr. Hassan Ali dalam laporan kepada akhbar Sinar Harian yang dipetik pada 17.08.2009 memberi pengakuan banyak aduan yang diterima menyatakan penyalahgunaan minuman keras dikalangan orang yang beragama Islam terutama golongan remaja, pelajar dan penuntut institut pengajian tinggi (IPT) dinegeri Selangor.
Mengulas lanjut Datuk Dr. Hassan Ali turut berkata, selain aduan yang diterima beliau juga melakukan tinjauan disekitar kawasan seksyen 19 & 24 Shah Alam dan mendapati terdapat segelintir golongan Melayu yang terlibat dalam aktiviti menjual, membeli serta mempamerkan minuman keras. Ini sesuatu yang boleh kita anggap hairan bin ajaib dan agak pening juga beb bila kita meneliti & memperhalusi subject matter ini kerana apa sebenarnya agenda & wacana yang cuba digarap oleh orang tua wakil exco PAS ini kerana hands-on complaint regards to the subject matter sudah pun beliau perolehi dan case study yang boleh kita anggap sebagai “kantoi secara terang-terangan” sudah berlaku didepan mata beliau sendiri semasa beliau melakukan tinjauan disekitar kawasan seksyen 19 & 24 Shah Alam jadi apa & mana action plan yang beliau rangkakan? Apa & mana way forward yang beliau telah sediakan? Kalau setakat beliau hanya melenting dan bertekak dengan exco DAP dan kemudiannya berdamai dengan begitu sahaja tapi gejala & anasir penyalahgunaan minuman keras dikalangan orang yang beragama Islam terutama golongan remaja, pelajar dan penuntut institut pengajian tinggi (IPT) dinegeri Selangor semakin bertambah maka kita suggest kan orang tua ni lebih baik pergi bejadah sahaja.
My humble & down to earth opinion apa gunanya kuasa sebagai anggota exco & ahli majlis mesyuarat kerajaan negeri kalau perkara & amalan negatif yang berlaku dan melibatkan komuniti orang melayu & beragama Islam gagal ditegah, diperkasakan dan diangkat martabatnya lebih baik individu sebegini kita suruh duduk diam & balik tidur berdengkur sahaja dekat rumah. Kalau kita teliti & perhalusi the context of this discussion secara meluas kita mungkin agak risau & pening bila mana laporan yang menyatakan gelaja & anasir penyalahgunaan minuman keras dikalangan orang yang beragama Islam terutama golongan remaja, pelajar dan penuntut institut pengajian tinggi (IPT) dinegeri Selangor semakin bertambah tapi bila kita widen out kan minda pemikiran kita than only kita akan realized no wonder tidak ada satu statement atau tanda2 kerisauwan yang datang daripada pihak DAP atau parti yang mewakili kaum2 yang bukan beragama Islam yang berkaitan dengan isu penjualan arak & minuman keras secara terbuka & berleluasa disekitar negeri Selangor ini kerana bagi mereka apa kejadahnya mereka nak risaukan tentang perkara ini kerana tempias & impak daripada perkara ini lebih tertumpu & melanda golongan remaja, pelajar dan penuntut institut pengajian tinggi (IPT) dinegeri Selangor yang beragama Islam yang menjadi sandaran sebagai pemimpin pelapis pada zaman akan datang yang KPI utamanya tidak lain & tidak bukan adalah untuk terus memartabatkan maruah agama Islam & terus memperkasakan hak2 orang2 Melayu. Pesanan keramat buat semua para2 pengundi yang telah menghadiahkan undi2 protes terhadap calon2 pakatan rakyat ini, fikir dan renungkan semula apakah tindakan kalian semua menghadiahkan undi2 protes tersebut benar2 berbaloi & apakah kalian rasa nasib, hak & maruah bangsa Melayu & orang2 Islam benar2 terbela dibawah jagaan & mandat para2 YB pakatan rakyat ini? Hanya kalian sahaja yang mampu menjawabnya.

Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment