Friday, August 28, 2009

MAMPUKAH MB SELANGOR BERTAHAN SEHINGGA PRU KE13? TERKINI DILAPORKAN PKR KUALA SELANGOR MENOLAK KEPIMPINAN BELIAU

Selain Pak Sheikh Anwar, si mangkuk hayun Khalid Ibrahim adalah antara individu & tokoh politik berjawatan tinggi dalam parti PKR yang pastinya susah untuk melelapkan matanya, apa tidaknya Pak Sheikh Anwar walaupun front-end Nampak begitu garang & konsisten menyerang BN khususnya UMNO namum realiti sebenar dibelakang tabir beliau memang risau dengan perjalanan & kronologi kes liwatnya.
Bagi si mangkuk hayun Khalid Ibrahim pula walaupun secara front-end beliau dilihat masih berjaya mengemudi pucuk kepimpinan kerajaan pakatan rakyat Selangor namum realiti & hakikat sebenar dibelakang tabi si mangkuk hayun Khalid Ibrahim memang pening & cuak dengan nasib yang bakal menimpa beliau kerana selain dilihat ditekan oleh permainan politik Azmin Ali, akar umbi ahli PKR juga dilihat sudah semakin hilang confident dengan kepimpinan beliau yang tampak lebih mementingkan kepentingan peribadi anggota2 exco & bebudak team DAP selain corak kepimpinan beliau mentadbir Selangor yang lebih bersifat corporate & profit driven approach rather than people oriented driven approach.
Obstacle yang terbaru dihadapi oleh si mangkuk hayun Khalid Ibrahim ni ialah pendedahan & penolakan secara terbuka oleh sebahagian besar ahli PKR cabang Kuala Selangor terhadap kepimpinan beliau dan lebih berbisa lagi si mangkuk hayun Khalid Ibrahim ni adalah ketua cabang PKR berkenaan. Fuyoh ini kira gempak beb sebab kalau majoriti ahli diperingkat bahagian sudah secara terbuka tidak puas hati & menolak kepimpinan ketua bahagian mereka kebiasaannya dalam pentas mainstream politic karier seseorang ketua bahagian itu boleh dialmarhumkan. My humble & down to earth opinion, aku tidak terperanjat senario ini terjadi beb kerana sebagai individu yang memegang kapisiti kerusi panas MB Selangor, si mangkuk hayun Khalid Ibrahim ni memang failed dalam bab menggarap wacana sebagai seorang ahli politik & MB. Si mangkuk hayun Khalid Ibrahim ni kena ingat mentadbir sebuah organisasi korporat walaupun ianya adalah syarikat milik kerajaan adalah berlainan sama sekali dengan mentadbir sebuah negeri maju seperti Selangor ni beb. Ianya bukan sekadar corporate & profit driven approach tetapi antara intipati utama dalam kepimpinan adalah by hook or by crook kena pastikan people oriented driven approach.
Selain kena cekap dalam menjaga kepentingan peribadi parti komponennya beliau juga tidak boleh cuci tangan begitu sahaja dengan interest & kepentingan ahli2 diperingkat bahagian beliau sendiri kerana ini adalah hub atau port yang akan menjaga kepentingan beliau dalam karier politik. Bayangkanlah beb apa yang akan terjadi kalau sekiranya bebudak dekat bahagian kita sendiri tak confident, sabotaj & tak endorse political movement kita? Memang confirm kita boleh jatuh tergolek & karier politik kita boleh di almarhumkan, itulah penangannya kalau kita tak berhati-hati & tak jaga kepentingan politik diperingkat bahagian beb.
Besides that si mangkuk hayun Khalid Ibrahim ni kena cermin balik dengan beberapa statement yang pernah beliau keluarkan kerana sesetengah statement yang tidak berlapik boleh memakan diri sendiri kerana dalam capacity as a CEO kenyataan sebegini boleh digunapakai tetapi bukan dalam capacity as a MB. Apa yang akan menarik perhatian kita nanti adalah apakah Pak Sheikh Anwar akan turun padang & menghulurkan bantuan bagi menjamin survival politic buat si mangkuk hayun Khalid Ibrahim ni? Apakah Azmin Ali akan success dengan misi & objektinya bagi menerajang keluar si Khalid Ibrahim dari kerus panas MB Selangor? Sesuatu yang kita semua kena ingat bijaknya Azmin mengatur serangan politik terhadap Khalid & ia bukalah serangan kosong semata-mata kerana backbencher club parti pakatan rakyat firmly behind him. Kita juga nak tengok apakah team DAP Selangor akan menghulurkan bantuan terhadap Khalid yang selama ini banyak menjaga kepentingan anggota exco & bebudak DAP Selangor bila mana beliau akan sampai ketahap diserang secara maximum?

Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment