Saturday, August 22, 2009

DUN SUBANG JAYA KALAU TIDAK DIPANTAU SECARA COMPREHENSIVE BOLEH BERTUKAR MENJADI HUB PENGEDARAN VCD & DVD HARAM

Kebelakangan ini memang terkilan juga beb bila membaca kisah dan beberapa pendedahan yang melaporkan isu2 yang berkaitan dengan sindiket pengedaran & pemprosesan VDC & DVD haram begitu aktif dan berleluasa disekitar kawasan Subang jaya.
Yang terbaru beb, dalam laporan akhbar Sinar Harian, satu sebuan telah dilakukan oleh bahagian penguatkuasaan MPSJ yang dikelolakan oleh pengarahnya disalah sebuah premis di SS14/1 Subang Jaya yang berjaya merampas kira2 2,000 VCD & DVD haram pelbagai tajuk. Syabas juga kita ucapkan kepada pasukanpenguatkuasaan MPS ini kerana walaupun pemilik premis VCD & DVD haram ini menggunaskan laluan pintu belakang atau pun dilabelkan beroperasi menggunakan pintu songsang pihak MPSJ tetap berjaya melumpuhkan operasi mereka.
Menurut laporan yang didedahkan oleh pengarah bahagian penguatkuasaan MPSJ, pengusaha premis terbabit juga hanya membenarkan pelanggan tetap sahaja masuk ke dalam premis bagi membeli DVD lucah atau kepentingan stok “pemuas nafsu mata”, jadi cuba kita visualize beb apakah significant & impact nya jika sesetengah golongan pelanggan tetap premis ini adalah mereka yang dikategori golongan belia atau remaja dibawah umur? Cycle atau kitarannya mudah sahaja beb, golongan belia atau remaja dibawah umur yang kerap & taksub dengan VCD & DVD lucah ini mudah terjebak dengan amalah seks bebas atau lebih worst lagi mungkin mereka akan terlibat dengan jenayah rogol atau force sex. Tidak mustahil juga golongan belia atau remaja dibawah umur yang kerap & taksub dengan VCD & DVD lucah ini boleh terjebak juga dengan amalan sumbang mahram. So beb, the golden question is apa hala tuju anak2 remaja & barisan2 pelapis terutama daripada kawasan elit & metropolitan seperti Subang Jaya ini?
Apakah wakil rakyat DUN Subang Jaya alert tentang perkara ini? Jika sekiranya ya kita very2 interested nak tahu apa drastic action plan & way forward yang dah beliau persiapkan untuk memeranggi aktiviti & kegiatan yang tidak sihat ini? Amat besarlah harapan kita agar si wakil rakyat DUN Subang Jaya ini dapat bertindak sebelum insiden2 yang lebih mission critical lagi melanda kawasan Subang Jaya dan bagi para2 pengundi di DUN kawasan Subang Jaya lain kali bila nak buat pilihan & pangkah undi atau nak buat undi protes sekali pun fikir dengan hati2 kerana apa gunanya kita hadiahkan undi protes kepada wakil rakyat yang pada walhalnya tidak membawa sebarang major changes & significant kepada kawasan Subang Jaya malah in the worst scenario Subang Jaya boleh bertukar menjadi hub sindiket VCD & DVD haram.

Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment