Sunday, May 22, 2011

HARI GURU BERLALU PERGI – INSTITUSI PENDIDIKAN BOLEH KOTAK+RABAK DENGAN INDIVIDU SPESIS MACAM CIKGU MALA & CIKGU MAAROF!!

Setiap tahun tangal 16 Mei adalah hari keramat buat semua warga pendidik kerana pada tarikh keramat inilah setiap inci jasa+pengorbanan guru2 dikenang, di iktiraf serta diangkat martabatnya.
Tanggungjawab guru2 sebagai warga pendidik pada anak bangsa memang tidak ternilai so called invaluable asset yang boleh kita ibaratkan tidak akan sesekali mengalami susut nilainya. Bagi parents yang mempunyai anak2 yang kemudiannya dihantar menimba ilmu di sekolah sudah tentu dapat merasai+mendalami jasa guru2 dalam mendidik serta membentuk peribadi serta jatidiri anak2 kita sehingga ke tahap yang boleh dibanggakan.   
Siapa yang ada anak khususnya dalam peringkat darjah 1 tentunya lebih menyedari akan hal ini kerana just imagine bukan semua dari kalangan kita yang mampu untuk berinteraksi, kemudian mendidik & finally membentuk peribadi serta jatidiri anak2 yang baru memasuki alam persekolah darjah 1, hanya guru2 yang cekal+mantap mentally & physically sahaja yang berjaya dan mampu melakukanya. Hanya guru2 yang kuat jatidiri serta mempunyai semangat yang tidak kenal erti jemu sahaja yang berjaya dan mampu melakukanya.  
Namun situasi+senario semasa telah banyak merubah landscape institusi pendidikan + perguruan negara, kini telah terdapat segelintir golongan guru2 so called warga pendidik yang tanpa segan-silu menjunjung+mengangkat fahaman serta aspirasi politik parti pembangkang, the worst scenario fahaman serta aspirasi politik parti pembangkang ini telah cuba diterjemahkan terhadap barisan2 pelajar serta anak2 murid mereka. Ini adalah fakta sahih serta reality semasa bukan nya ayat2 auta pembohongan, jadi kementerian serta agensi2 yang terbabit dalam skop institusi pendidkan+perguruan negara kena aware. alert dan bersedia untuk melakukan sebarang proses pemulihan ke arah permasalahan ini.     
Bila kita mengupas+merungkai topik mengenai golongan2 warga pendidik yang withdrawn government salary tapi tanpa segan-silu menikam belakang kerajaan apabila teruja menjunjung+mengangkat fahaman serta aspirasi politik parti pembangkang, kita tentunya tidak dapat melupakan 2 individu ini iatu CIKGU MALA & CIKGU MAAROF, 2 individu yang tak payah lah kita singkap kisah keperibadian mereka kerana umum pun sudah masak mengetahuinya, apa yang lebih penting kesemua warga pendidik kena back to their basic fundamental rules of thumb sebagai warga pendidik, sentiasa pelihara amanah+mandat guru itu bertanggungjawab untuk untuk berinteraksi, kemudian mendidik & finally membentuk peribadi serta jatidiri anak2 murid mereka untuk menjadi insan yang bakal menyumbang nilai2 positif pada agama, bangsa & negara. Semua warga2 pendidik yang withdrawn government salary kena always lock into their mindset, jangan sesekali anda menikam belakang kerajaan serta mudah memposisikan diri anda sebagai petualang+pengkhianat pada negara kerana tindakan sebegitu sudah pasti akan membuatkan INSTITUSI PENDIDIKAN KOTAK+RABAK SERTA MENCEMARKAN KEMULIAN INSTITUSI PENDIDKAN & PERGURUAN!!
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment