Sunday, May 8, 2011

LEPAS 3 TAHUN PERINTAH P. PINANG, APAKAH DAP TELAH PERKASAKAN SEKOLAH AGAMA RAKYAT????? PAS DAH BISU DAH!!

Masa mula2 dapat kuasa kepimpinan kerajaan negeri P. Pinang, Guang Eng begitu teruja + arrogant mencanang konsep & aspirasi keterbukaan, kesamarataan, transparency, accountability & credibility!!  
Pada waktu & ketika itu kebanyakkan statement Guang Eng, seolah-olah hanya memposisikan bahwa beliau dan juga barisan kepimpinan DAP sajalah yang pandai dalam mempraktikan konsep+aspirasi sebegini. Hampir dalam setiap kenyataan+percakapan beliau seolah-olah hanya memposisikan bahwa beliau dan juga barisan kepimpinan DAP sajalah yang pandai & brilliant dalam urus tadbir korporat namun realitinya hancusssss+hampehhhhh!!   
Recently portal UMNO Online telah merungkai pendedahan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Dua, Datuk Jasmin Mohamed yang mendakwa kerajaan DAP Pulau Pinang tidak adil dalam pembahagian peruntukan untuk sekolah-sekolah di negeri ini????? Menurut Datuk Jasmin Mohamed, sekolah agama rakyat hanya menerima peruntukan sebanyak RM1.8 juta tahun lepas berbanding Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK) Cina menerima peruntukan sebanyak RM3.8 juta, SJK Tamil (RM1.7 juta) dan Sekolah Mubaligh (RM850,000)?????
Pengiraan & formulanya cukup simple & straight forward beb, jika sekolah agama rakyat hanya menerima peruntukan sebanyak RM1.8 juta manakala Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK) Cina menerima peruntukan sebanyak RM3.8 juta, ini secara automatic nya telah memperlihatkan strategic differences sebanyak RM2 juta????? Strategic differences sebanyak RM2 juta beb bukannya RM200k????? Perlu ada comprehensive + strategic explanation terhadap isi ni?????  
Guang Eng serta barisan kepimpinan DAP kena back to square one dimana dulu masa mula2 dapat kuasa kepimpinan, kafir2 Dap ni semua begitu teruja + arrogant mencanang konsep & aspirasi keterbukaan, kesamarataan, transparency, accountability & credibility jadi dalam isu strategic differences sebanyak RM2 juta dalam pembahagian peruntukan untuk sekolah-sekolah di P. Pinang perlu di beri penjelasan yang sewajarnya, di table out kan details nya malah tidak keberatan juga jikalau di specific + clarify kan pecahan pembahagian peruntukan untuk sekolah-sekolah di P. Pinang kerana voters+rakyat P. Pinang berhak untuk mendapatkan jawapan kenapa serta atas dasar significant + justification apa Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK) Cina menerima peruntukan yang terlebih istimewa sehingga telah mengakibatkan berlakunya Strategic differences sebanyak RM2 juta?????
Voters+rakyat P. Pinang patut asak, balun, herdik serta tuntut penjelasan yg menyeluruh daripada Guang Eng serta barisan kepimpinan DAP, tanya baruah2 kafir2 ni semua mana pergi nya konsep & aspirasi keterbukaan, kesamarataan, transparency, accountability & credibility yang pernah mereka carutkan dulu????? Jika beginilah percaturan yang dilakukan oleh DAP, pihak mana yang sebenarnya lebih banyak retorik serta jual ayat2 auta pembohongan, BN or PR (especially DAP)??????????
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment