Saturday, August 29, 2009

LAGI DIBERITAKAN AHLI UMNO SELANGOR KELUAR PARTI & MASUK MENYERTAI PKR

Dalam satu laporan akhbar Sinar Harian pada 22.08.2009, bekas timbalan ketua UMNO bahagian Klang telah membuat pendedahan & pengakuan secara terbuka yang beliau sudah keluar parti dan telah menyertai PKR.
Generally it’s not a big deal bila mana berlakunya ahli2 parti keluar parti kemudian masuk menyertai pakatan pembangkang & there are cases setelah menyertai pakatan pembangkang mereka kembali masuk menyertai parti keramat UMNO kerana merasakan selama beberapa ketika berada dalam kem pakatan pembangkang tersebut timbul rasa keinsafan & keperluan yang amat kuat untuk kembali kepangkal jalan. Dalam kes yang cuba kita teliti & perhalusi ini, bekas timbalan ketua UMNO bahagian Klang yang telah mengabadikan dirinya selama lebih 27 tahun bersama-sama dengan parti keramat UMNO akhirnya telah mengambil keputuan dan seterusnya membuat pendedahan & pengakuan secara terbuka yang beliau sudah keluar parti dan telah menyertai PKR. Bukannya tujuan kita untuk mempolitikan isu ini namum tidak salah rasanya badan perhubungan UMNO Selangor untuk memantau & melakukan post mortem terhadap perkara ini, mengapa ianya berlaku kepada seorang pemimpin yang pernah mengabadikan dirinya selama lebih 27 tahun bersama-sama dengan parti keramat UMNO? Apakah ini berkaitan dengan dendam & rasa ketidak puasan hati terhadap individu tertentu dalam parti atau diperingkat bahagian? Apakah ada amalan salah laku diperingkat bahagian terbabit sehingga menyebabkan terjadinya perkara ini?
Semua ini perlu dikupas, diteliti & diperhalusi oleh mereka2 yang dipertanggungjawabkan dan diamanahkan dalam badan perhubungan UMNO negeri Selangor kerana dalam usaha untuk memperkasakan parti keramat UMNO setiap ruang insiden yang belaku kita tidak boleh terlepas pandang dengan begitu sahaja. Kalau benar setiap individu yang melakukan cross over atau menolak parti keramat UMNO & masuk menyetai pakatan pembangkang kerana 100% adalah didorong oleh sifat mengejar kepentingan peribadi politik maka kita just suruh individu sebegini pergi jahaman sahaja namum apa yang kita risaukan terjadinya perkara2 sebegini adalah atas kapisiti berlakunya amalah tidak sihat dalam peringkat bahagian terbabit dan as a conclusion pihak yang tidak berfikir secara rasional akan terus mengambil keputusan untuk keluar parti & masuk menyertai pakatan pembangkang. Inilah elemen2 yang perlu dikenal pasti & diperhalusi oleh mereka2 yang telah dipertanggungjawabkan kerana dalam memperkasakan parti & menjenamakan semula parti keramat UMNO pemimpin2 atasan parti perlu didedahkan & di brief kan jika terdapat amalan yang tidalk sihat sebegini.
One thing yang agak menarik untuk kita perkatakan beb, baik secara kebetulan mahupun this is the fact kalau kita perhatikan rata2 kesemua bekas2 pemimpin2 BN khususnya UMNO yang keluar parti & masuk menyertai pakatan pembangkang adalah mereka yang sudah tidak memegang sebarang jawatan dan mostly mereka yang sudah tidak mempunyai high momentum interest impact dalam parti seperti contoh Zaid Ibrahim, Chua Jui Meng & tidak ketinggalan juga bekas timbalan ketua UMNO bahagian Klang, Datuk Sheikh Ahmad Sheikh Sadarudin. Vice versa dalam case study yang berlaku dalam individu pakatan rakyat yang keluar parti & bernaung diatas tiket parti bebas adalah mereka2 yang mempunyai direct interest & mempunyai high momentum interest impact dalam parti seperti ketika keluar parti mereka adalah ahli majlis mesyuarat kerajaan negeri& anggota exco seperti Jamaluddin Mat Radzi, Osman Jailu, Yiew Yit Foong dan yang terkini lagi sensasi ADUN Lunas.

Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

1 comment:

  1. bukan dia seorang saja yang telah keluar parti di bahagian klang mahupun bahagian kapar..

    kedua2 bahgian ini terletak dalam parlimen klang dan parlimen kapar..

    sebagai contoh..banyak cawangan umno di kawasan dun selat klang dalam parlimen kapar telah di tutup..

    kebanyakkan mereka menyertai pas atau pon pkr..situasi ini pernah berlaku pada tahun 1998 dulu..

    melalui maklumat yang saya dapat kebanyyakkan pemimpin2 yang menutup cawangan masing2 mempunyai kepentungan tertentu..

    jadi isu lompat parti mereka ini lebih pada kepentingan peribadi saye rase dan bukannya soal prinsip..

    cuba selidik kenapa si bekas timbalan ketua umno tu keluar parti..

    ReplyDelete