Monday, October 5, 2009

DAP MEMANG BESAR KEPALA & SEBENARNYA PARTI YANG BERMASALAH DALAM PAKATAN RAKYAT – KINI YUSMADI YUSUFF PULA DIHERDIK & DILUDAH MEREKA

Sifat besar kepala & kurang ajar pucuk kepimpinan DAP semakin terserlah dalam pakatan rakyat especially apabila ianya melibatkan para pemimpin Melayu dalam pakatan rakyat yang berbakat dan mempunyai aura serta aspirasi yang kuat untuk membela & memperkasakan Melayu & agama Islam.
Sampai bila segelintir orang2 Melayu masih mahu membisu & buta malah terus menghadiahkan sokongan kepada DAP especially menerusi undi2 protes, something yang kita tak dapat nak jawab namum perkara itu tentunya adalah suatu yang amat menyedihkan. My humble & down to earth opinion beb, sudah sampai masanya orang Melayu tangkas membuka minda pemikiran & cuba perincikan serta teliti apakah dengan membuka cawangan DAP Melayu, ini sudah membuktikan yang pucuk kepimpinan DAP secara telus & langsung mahu membela & memperkasakan nasib dan martabat orang2 Melayu? Kalau intipati nya adalah ya mengapa wacana ini tidak dilakukan sejak sekian lama dulu tapi setelah dunia mainstream politic tanahair berjaya dikelam –kabutkan dengan sentimen api perkauman yang telah membuka peluang DAP meraih kuasa kepimpinan politik & mereka memerlukan orang2 Melayu yang sanggup menjadi boneka mereka untuk jawatan MB, agenda membuka cawangan DAP Melayu pantas dilaksanakan?
Bagi mana2 individu & orang2 Melayu yang pernah menghadiahkan undi2 protes kepada calon2 atau wakil2 pemimpin DAP, mereka ni kena pantas bangun dan kaji balik tindakan bahalol yang mereka pernah buat tu, buka mata & minda pemikiran kauorang seluas yang boleh, tidakkah kauorang terfikir yang DAP sudah semakin besar kepala dan most importantly agenda kepimpinan DAP kerap dilihat akan mengherdik & menbalun serta cuba untuk membunuh karier politik para pemimpin Melayu dalam pakatan rakyat yang talented & vocal lebih2 lagi bila mana mereka ini kerap melibas agenda DAP yang berkaitan dengan intipati agama Islam & hala tuju orang Melayu. Zulkifli Nordin, Hassan Ali adalah nama2 para pemimpin Melayu dalam pakatan rakyat yang kerap dibalun & dihentak oleh bebudak DAP kerana mereka merasakan pemimpin seperti ini adalah ancaman berbahaya kepada agenda, roadmap & direction parti mereka dan ianya bukanlah seperti apa yang mereka warwarkan yang mana mereka mendakwa tindak tanduk pemimpin seperti Zulkifli Nordin & Hassan Ali akan menjadi ancaman serta setback kepada parti pakatan rakyat. Sebab itu beb, dulu bila Ustaq Nasharudin nak memanjangkan lagi muzakarah dengan UMNO selain ditentang hebat oleh kumpulan erdogan, Lim Kit Siang & Karpal Singh adalah tokoh utama DAP yang paling lantang menyekat & menghentak agar wacana itu tidak kesampaian dan tidak menjadi kenyataan.
Generally beb, bagi aku PAS memang buta & bahalol yang teramat sangat kerana masih mahu berkawan & bersekongkol dengan DAP walaupun kita tahu ini semua adalah nasihat & percaturan yang digarap oleh Pak Sheikh Anwar tapi setelah DAP kedah/Perlis dengan secara terbuka menghina dan mengugut kepimpinan PAS Kedah walaupun umumnya kita semua tahu kes yang membawa kepada perbalahan itu adalah berpunca daripada sikap besar kepala & kurang ajar kepimpinan DAP. Di Selangor, agenda DAP yang kalau tidak dibendung boleh menukar & menjadikan Selangor sebagai hub maksiat telah sekali lagi gagal di imbangi & dengan begitu mudah terlepas pandang oleh PAS yang masih mahu berkawan & bersekongkol dengan DAP sehingga ada pemimpin PAS sendiri sanggup menyarankan agar geng mereka sendiri untuk undur diri & melepaskan jawatan gara2 aggressive menyerang DAP. Di P. Pinang budak2 DAP seperti Jeff Ooi dengan selamba & secara kurang ajar telah membalun ahli2 Majlis wakil PKR & yang terkini ketua pemuda PKR P. Pinang, Yusmadi Yusuff pula telah diherdik & dibalun oleh pergerakan pemuda DAP kerana Yusmadi mencadangkan agar jawatan KM P. Pinang disandang secara giliran antara 3 parti yang menguasai P. Pinang. Dalam usaha bermain dengan political diversion game plan approach pergerakan pemuda DAP telah mengherdik Yusmadi dengan menyatakan saranan Yusmadi itu adalah suatu formula yang berbaur perkauman. Malah Yusmadi juga telah mereka caci & labelkan sebagai seorang yang asyik “gilakan kuasa” begitulah harcore, besar kepala & ganasnya DAP ni beb kalau mereka merasakan ada individu yang vocal & akan menjadi ancmaan kepada mereka apatah lagi kalau individu tersebut adalah merupakan pemimpin pakatan rakyat berbangsa Melayu yang vocal, well educated & carried strong political momentum.Sebab itu beb, mana2 mangkuk hayun yang masih taksub menyokong pakatan rakyat ni kena start to rethink balik dengan sikap besar kepala & kurang ajar DAP ni, bagaimana nak membentuk aspirasi & konsep kesamarataan & keadilan untuk semua kaum kalau baru diperingkat cadangan agar jawatan KM P. Pinang disandang secara giliran antara 3 parti yang menguasai P. Pinang, Yusmadi dah kena caci, herdik & ludah oleh bebudak DAP? Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

2 comments:

  1. Aku setuju benor dgn penulis blog yang bijak ni , UMNO benci rasuah dan UMNO menyeru pengundi Bagan Pinang tidak melibatkan diri dengan rasuah dan memilih calon yang bersih.......rasuah tu keji.

    ReplyDelete