Sunday, October 4, 2009

TENG CHANG KIM TUDUH HASSAN ALI BERBOHONG & MINTA BELIAU BERTAUBAT – TIDAKKAH PEMIMPIN PAS RASA TERCABAR & TERHINA?

Pertikaian lidah & rasa tidak sependapat antara pucuk kepimpinan DAP Selangor dengan wakil exco PAS Selangor, Datuk DR Hassan Ali semakin sampai ketahap kemuncak bila mana dalam kenyataan terbarunya Teng Chang Kim dengan secara terbuka telah menyelar & menuduh Hassan Ali berbohong dan meminta beliau agar segera bertaubat.
Apa yang pasti beb, senario pertikaian lidah serta proses ludah meludah antara mereka ini dilihat memang sukar untuk di settle kan lagipun satu perkara yang agak menarik tentang DAP ni ialah consistency dalam teamwork mereka especially dalam melancarkan serangan peribadi politik terhadap individu yang mereka anggap boleh memberikan ancaman. Sebab itu beb, lately ni Hassan Ali dilihat memang teruk kena balun & herdik dengan bebudak DAP ni selain Teng Chang Kim, Tony Phua & Ronnie Liu juga antara yang paling lantang dalam membalun & mengherdik Hassan Ali.
Vice versa malang pula bagi Hassan Ali, kerana pucuk kepimpinan PAS yang telah berpecah kepada golongan ulama konsevatif & golongan kumpulan erdogan tidak mengamalkan & menerapkan nilai2 consistency dalam teamwork mereka especially dalam menangkis serangan peribadi politik terhadap ahli2 & para pemimpin mereka. Apa tak malang beb bagi Hassan Ali, sudah lah di balun & di herdik oleh bebudak DAP, kawan yang sepatutnya dalam satu barisan saf perjuangan parti PAS seperti Khalid Samad, Hatta Ramly, DR Zulkefley, Mahfuz Omar turut sama membelasah, menbalun & mengherdik si Hassan Ali ni malah gelagat & tindak tanduk Khalid Samad yang secara terbuka menyarankan & mencadangkan agar Hassan Ali berundur diri lebih memalukan dari apa yang dilakukan oleh bebudak DAP kerana kita tidak terperanjat sama sekali kalau team DAP mahu menghapuskan karier politik Hassan Ali kerana up to date consistently Hassan Ali adalah antara pemimpin dalam PAS yang begitu vocal & aggressive menghentak & melibas agenda team DAP.
Namun apa yang kita kabur & kurang jelas beb, mengapa kekawan dalam satu parti & saudara sesama Islam begitu taksub hendak menjatuhkan satu sama lain? Tidakkah para pemimpin dalam PAS ni terfikir bagaimana Islam itu akan dapat diperkasakan & Melayu itu akan dapat kehadapan kalau penyakit kronik iatu sentiasa ingin & begitu taksub untuk menjatuhkan seorang islam dengan seorang Islam yang lain sentiasa menebal dalam sanubari kita? Apakah para pemimpin PAS ini begitu bahalol & tidak pernah terfikir bahawa the moment orang2 Melayu & sesama Islam begitu taksub untuk menjatuhkan satu sama lain pihak yang bukan islam & kaum minoriti sdang ketawa gembira & terbahak – bahak kerana mereka sedar tidak berapa lama lagi penguasaan Islam & orang2 Melayu akan dapat dinyahkan. Bagi aku beb, sudah sampai masanya ahli2 akar umbi parti PAS serta kesemua penyokong fanatik & munafik taksub mereka kaji & teliti semula hala tuju, roadmap & direction parti PAS kerana cuba bayangkan beb, seorang kafir seperti Teng Chang Kim boleh menyarankan agar Hassan Ali bertaubat sedangkan dari apa yang kita ketahui up to date Hassan Ali adalah antara pemimpin PAS & wakil exco Selangor yang banyak melibas agenda DAP yang menyentuh nlai2 murni agama Islam seperti isu penjualan arak di Selangor jadi tidakkah ahli2 PAS rasa tercabar & terhina jika seorang kafir dengan secara terbuka boleh menyarankan seorang pemimpin Islam parti PAS untuk bertaubat? Tidakkah ahli2 PAS merasakan yang kepimpinan DAP sudah besar kepala & across the border line? Rumusan keramat nya beb, janganlah ahli2 PAS merasa marah jika sekiranya mereka di label sebagai kuda terajangan & tunggangan DAP & janganlah sesekali mereka melemparkan tuduhan munafik kepada pihak lain especially UMNO yang mana ini semua adalah game plan UMNO kerana kalau kalau pucuk kepimpinan PAS yang bahalol & kecut untuk bertindak terhadap DAP jadi sila jangan berani & pandai2 nakv tuduh pihak lain pula.

Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment