Saturday, October 10, 2009

NYONYA ELIZABETH DAKWA UMNO TAKUT DENGAN DAP MELAYU – HAKIKAT SEBENARNYA DAP & PKR YANG AMAT TAKUT KALAU MELAYU SEMAKIN BERSATU

Yang terkini lagi sensasi nyonya Elizabeth Wong kembali bersuara & mengeluarkan kenyataan kepada akhbar Sinar Harian yang mana beliau mendakwa UMNO takut dengan penubuhan DAP Melayu.
Generally kita tak surprise langsung pun dengan kenyataan sebegini kerana ini adalah perkara biasa para pemimpin dalam parti pakatan rakyat yang memang sudah sinonim dengan political diversion game plan approach. Mengulas lanjut Elizabeth sebagai berkata UMNO sahaja yang rasa tergugat & takut bila DAP dapat ahli2 Melayu yang ramai sedangkan parti lain seperti PAS, PPP, MCA & MIC tidak langsung menjadikannya sebagai isu besar hanya UMNO yang bermasalah katanya. Kalau kita teliti & perincikan isu yang berkaitan dengan penubuhan & perluasan cawangan DAP Melayu ini ada beberapa fakta menarik yang boleh kita garap & olah bersama- sama. Isu tentang penubuhan DAP Melayu ini harus kita lihat dari sudut broad & borderless context of discussion. My humble & down to earth opinion beb, ianya juga harus dikaji menerusi “out of the box thinking mentality”.
1. Sincerity penubuhan DAP Melayu ini, kenapa sekarang & agenda ini tidak diformulasikan oleh DAP 5 to 10 years back? – DAP memang brilliant dalam mempergunakan keadaan semasa, “right place & at the right time” Apabila tiba satu senario dimana pattern politik arus perdana tanahair Berjaya di kucar – kacirkan dengan permainan sentimen api perkauman & penyatuan, permuafakatan dan perpecahan mula melanda dikalangan orang2 Melayu, DAP pantas menyusun gerak & agenda penubuhan DAP Melayu di activate kan bagi terus memecah – belahkan orang2 Melayu dan menjadikan segelintir orang2 Melayu yang masuk perangkap agenda ini sebagai boneka tunggangan mereka. Perkara yang paling ditakuti & amat digeruni oleh DAP adalah apabila kesedaran orang2 Melayu mula memuncak & saf silaturahim sesama Islam itu kembali bersatu & diperkasakan. DAP memang khuatir kalau UMNO dapat spin off isu sentimen api perkauman & kembali menyatukan orang2 Melayu, ketakutan itu yang menyebabkan DAP cepat2 activate penubuhan & perluasan cawangan DAP Melayu.
2. Institusi Raja berpelembagaan & senario politik Perak yang tidak melayakkan DAP memegang kerusi MB walaupun menguasai kerusi DUN Perak – Bagi aku simple je beb, si nyonya Elizabeth ni boleh cakap atau temberang apa sahaja yang dia suka tapi hakikat sebenarnya agenda penubuhan DAP Melayu ini makin kuat di formulasikan oleh DAP setelah mengkaji kerugian yang terjadi dinegeri Perak, walaupun menguasai majority kerusi DUN Perak, kuasa Tuaku Sultan & institusi Raja berpelembagaan telah tidak melayakkan DAP memegang kerusi MB. Kedaulatan institusi Raja berpelembagaan & martabat raja2 Melayu pula tidak dapat di imbangi oleh DAP kerana mereka tahu kalau kuasa sultan & raja2 Melayu terlalu dicabar orang2 Melayu akan menjadi extreme jadi DAP sangat2 memerlukan segelintir orang2 Melayu yang sanggup menjual maruah bangsa sendiri & rela menjadi boneka tunggangan mereka. Walaupun diPerak DAP agak bertuah kerana berjaya kawtim si Nizar derhaka durjana agar mendahulukan apa sahaja agenda DAP walaupun agenda tersebut kadangkala memerlukan Melayu & Islam dibelakangkan. Tapi bagi DAP for long term benefit penubuhan DAP Melayu ini sangat2 perlu kerana mereka sedar bukan semua orang2 Melayu rela bersekongkol & sanggup menjadi derhaka durjana seperti si Nizar ni. Sebab itu beb, the real fact is UMNO tidak pernah takut pun dengan penubuhan & perluasan cawangan DAP Melayu cuma bagi UMNO kita agak sedikit terkilan kerana masih terdapat segelintir orang2 Melayu yang buta mata & hati serta rela dijadikan sebagai boneka tunggangan DAP.
3. Benarkah UMNO takut dengan DAP Melayu atau DAP dah mula rasa bahang & aura penyatuan, permuafakatan dan pengukuhan ikatan saf silaturahim diantara orang2 Melayu & sesedara sesama Islam? – Kenapa UMNO tak sedikit pun takut atau gentar dengan DAP Melayu? Jawapannya simple je beb, sebab UMNO tahu agenda penubuhan DAP Melayu ni tak sincere langsung & UMNO pun dah dapat lihat kerapuhan & semakin retaknya komponen dalam pakatan rakyat yang mana antara manjor contribution nya adalah sikap besar kepala, biadap dan gila kuasa kepimpinan yang ditunjukkan oleh pucuk kepimpinan DAP dalam pakatan rakyat. Dalam pakatan rakyat DAP suka cari pasal & kerap berlaga angin dengan PAS & PKR jadi kalau tak semena- mena akan berlaku perpecahan dalam pakatan rakyat, don’t u think agenda DAP Melayu ni tak tergugat? Sebab itu beb, UMNO tak pernah takut dengan agenda DAP Melayu ni. Vice versa bagi DAP pula penubuhan DAP Melayu ini sangat2 perlu kerana DAP memang risau & amat takut sekali jika UMNO berjaya menyatupadukan, merapatkan saf2 ikatan silaturahim diantara sesama orang2 Melayu dan kembali menjadikan bangsa Melayu itu semakin kuat bermuafakat kerana jika ini semua berlaku kuasa mengundi orang2 Melayu takkan dapat dicabar oleh kaum bukan Melayu especially si kafir DAP ni, jika ini kembali menjadi kenyataan maka secara automatiknya nilai undi2 kaum bukan Melayu tidak lagi akan jadi undi penentu jadi at the end of the day pengaruh & momentum kuasa politik DAP takkan kemana pun hanya remain ditakuk lama.
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

1 comment:

  1. Benar! Mereka takut kalau Melayu bersatu, tapi nampaknya perjalanan sangat jauh untuk itu.

    ReplyDelete