Thursday, October 8, 2009

JAWATAN PESURUHJAYA PAS SELANGOR TELAH MEMBERI PLATFORM KEPADA HASSAN ALI MERAIH SOKONGAN AHLI2 PAS – AKAN JATUH TERSUNGKUR LA KHALID SAMAD

Walaupun cuba menghentak & menyerang Hassan Ali dengan kenyataan terbuka malah dalam satu statement kepada akhbar Sinar Harian, Khalid Samad turut mendakwa hubungan beliau dengan Hassan Ali memang tidak berapa ngam still si Khalid Samad nampaknya gagal untuk menerajang & menyahkan pengaruh kuasa politik Hassan Ali, malahan pada ketika ini Hassan Ali dilihat seperti untouchable.
My humble & down to earth opinion beb, jawatan sebagai pesuruhjaya PAS negeri Selangor telah banyak memberi advantaged & menjadi platform kepada Hassan Ali dalam memperkasakan groundwork & meraih sokongan daripada ahli2 akar umbi PAS. Asakkan & hentakan yang dilancarkan oleh si Khalid Samad terhadap Hassan Ali kini dilihat telah memerangkap dirinya sendiri bila mana perhubungan PAS negeri Selangor menyifatkan kenyataan & asakkan daripada Khalid Samad boleh merosakkan imej & kredibiliti PAS. Tidak setakat itu malahan perhubungan PAS negeri Selangor telah bercadang untuk mengemukakan nama Khalid Samad kepada jawatankuasa PAS pusat agar mengenakan suatu tindakan disiplin kepada Khalid Samad. Indirectly kalau seorang pemimpin macam si Khalid Samad ni kena sebarang tindakan disiplin daripada jawatankuasa PAS pusat sememangnya ada baiknya juga kerana seorang pemimpin yang gelojoh, bodoh dan kadangkala berfikir seakan – akan menggunakan kepala lututnya memang patut kena brainwash agar kelak dia sedar diri sikit.
Selain dilihat agak gopoh & gelojoh menyerang Hassan Ali dengan beberapa kenyataan yang tak mengambil kira long term benefit malah secara tak langsung cara Khalid Samad membalun & mengherdik Hassan Ali dilihat lebih aggressive daripada team DAP Selangor. Selain itu si Khalid Samad ni juga pernah mengeluarkan statement yang agak berlagak dimana dalam suatu laporan akhbar Sinar Harian beliau telah menyatakan yang beliau akan memujuk abangnya yang juga ahli parlimen JB, Datuk Shahir Samad untuk masuk menyertai PAS kerana merasakan abangnya itu lebih sesuai dengan agenda perjuangan PAS malah beliau turut menyatakan ada beberapa perkara & intipati dalam UMNO yang telah membuatkan Datuk Shahir Samad kurang senang dan kurang berpuas hati. Inilah apa yang aku katakan beb, si Khalid Samad ni kadangkala berfikir seakan – akan menggunakan kepala lututnya kerana dalam satu kenyataan balasnya ahli parlimen JB, Datuk Shahir Samad telah menyelar kenyataan Khalid Samad tersebut sambil menyifatkan senario yang sepatutnya adalah Khalid Samad yang patut consider untuk masuk & menyertai UMNO kerana menurut Shahir terdapat cakap2 belakang tabir yang menyatakan si Khalid Samad ini adalah terlalu liberal & tidak sesuai untuk parti PAS. Kebodohan si Khalid Samad ni makin terserlah bila mana menurut Datuk Shahir, walaupun sudah tidak memegang jawatan dalam Kabinet perjuangan & aspirasi beliau hanya satu iatu “dulu, kini & selamanya” untuk parti keramat UMNO. Sekali lagi aku ulang beb, kerana tindak tanduk gelojoh, bodoh dan kadangkala berfikir seakan – akan menggunakan kepala lututnya kenyataan daripada si Khalid Samad boleh menjadi mission critical liability kepada parti PAS.
Seperkara lagi beb, si mangkuk hayun Khalid Samad ni kena ingat dalam permainan dunia pentas politik arus perdana kalau groundwork & support from grassroots masih tak cukup kuat, kena lah pandai2 bawa diri tu sikit dan janganlah nak over sangat & cuba nak jadi besar kepala kerana walaupun Hassan Ali nampak slow dalam movement beliau tapi sebagai pesuruhjaya PAS negeri Selangor, jawatan ini telah banyak memberi advantaged & menjadi platform kepada Hassan Ali dalam memperkasakan groundwork & meraih sokongan daripada ahli2 akar umbi PAS. Valuable lesson buat si mangkuk hayun Khalid Samad ni lain kali kalau hajat hati nak tumbangkan orang nombor 1 dalam perhubungan PAS Selangor, kita kena pastikan kanan & kiri kita telah mempunyai sokongan yang mantap than barulah kita persiapkan gerak untuk mengasak & menghentak lawan kita. Perkara ni simple je beb, even dalam UMNO pun sama sebagai contoh kalau seorang timbalan ketua bahagian nak melawan ketua bahagian nya sendiri mereka kena pastikan kanan & kiri sudah cukup mantap & telah mendapat sokongan atau endorsement ahli2 akar umbi parti than only cabaran boleh dilontarkan. Aku rasa tak mustahil beb, kalau tak gena gayanya nanti & gagal di imbangi dengan baik silap2 si mangkuk hayun Khalid Samad ni boleh jatuh terkucil & tersungkur akibat diatas kebodohan tindakkan nya sendiri.
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment