Saturday, October 3, 2009

KHALID SAMAD ANTARA YANG PALING LANTANG MAHUKAN HASSAN ALI UNDUR DIRI – BILALAH PEMIMPIN PAS NI NAK BERHENTI MELUDAH SESAMA SENDIRI?

Ternyata sekarang ni beb exco PAS Selangor , Datuk DR Hassan Ali adalah merupakan exco & tokoh pemimpin pakatan rakyat yang paling popular, glamour dan dilihat membawa impak & pengaruh yang amat besar terhadap hala tuju kerajaan pakatan rakyat negeri Selangor.
Beliau bukan sahaja dihentak, diherdik & dibalun oleh parti komponen dalam pakatan rakyat seperti DAP & PKR namum segelintir pemimpin dalam parti PAS turut sama mengambil peluang untuk melanyak & membalun DR Hassan Ali. Bermula dengan isu penjualan arak & alkohol secara terbuka serta disusuli dengan beberapa pandangan & kenyataan beliau yang bertentangan dengan dasar kerajaan pakatan rakyat negeri Selangor dan yang terkini isu Selcat secara tidak langsung perkara ini seakan-akan menjadi suatu platform untuk membunuh karier politik DR Hassan Ali & seperti biasa political diversion game plan approach parti pakatan rakyat tidak lain & tidak bukan mengheret & seterusnya melemparkan tuduhan bahawa BN khususnya badan perhubungan UMNO Selangor adalah mastermind dan dalang utama berlakunya perkara ini. Strategy or political diversion game plan approach sebegini mungkin boleh diguna pakai dulu sewaktu ramai pihak yang masih belum sedar akan kekalutan & ketidakupayaan pakatan rakyat ini mentadbir & memerintah namum kini ramai pihak khususnya rakyat dinegeri Selangor telah membuka mata & minda pemikiran yang pada akhirnya telah melahirkan rasa high degree of doubt tentang keupayaan mereka dalam mentadbir & memerintah kerajaan negeri Selangor.
Bagi si Hassan Ali ni cabaran yang beliau terima bukan sahaja daripada anggota komponen parti khususnya ahli2 DAP yang memang secara terang – terangan mahukan si Hassan Ali ni disingirkan seterusnya melenyapkan kuasa & pengaruh kuasa politik DR Hassan Ali namum cabaran yang paling getir yang harus di imbangi oleh DR Hassan Ali adalah bagaimana untuk mengajar & seterusnya menutup mulut beberapa pemimpin PAS sendiri yang seolah – olah lebih aggressive daripada bebudak DAP mahu menyahkan & membunuh karier poolitik si Hassan Ali ni. Khalid Samad adalah antara pemimpin PAS yang begitu lantang & aggressive menghentak, mengherdik & membalun si Hassan Ali ni malah berkaitan dengan isu Selcat si Khalid Samad ni secara terbuka dalam kenyataannya kepada akhbar Sinar Harian menyarankan agar Datuk DR Hassan Ali mengundur diri. Generally ramai pihak yang sedia maklum PAS yang memang sudah terpeleot & terkucil daripada landasan asal perjuangan & ideologi politik mereka sudah terpecah kepada 2 kumpulan iatu kumpulan yang taksub & pro dengan ideologi Pak Sheikh Anwar (Erdogan) dan kumpulan konsevatif atau kumpulan muzakarah dan si Hassan Ali ni lebih cenderung kepada kumpulan yang menolak ideologi & fahaman yang cuba diterapkan oleh Pak Sheikh Anwar. Permainan belakang tabir dunia politik pentas arus perdana ni beb bukannya susah sangat nak kita fahami sebab itu beb bila group yang pro Pak Sheikh Anwar & bebudak DAP yang mempunyai banyak direct interest bila Pak Sheikh Anwar berjaya diangkat menjadi PM merasa terancam dan mereka merasakan orang yang vocal seperti DR Hassan Ali perlu cepat diuruskan & dinyahkan karier politiknya.
However beb, apa yang segelintir pemimpin PAS & bebudak DAP mungkin lupa & terlepas pandang jika mereka gagal & tidak berjaya menguruskan si Hassan Ali ni dengan comprehensive strategy maka bila si Hassan Ali ni disingkirkan secara terburu – buru comfirm pakatan rakyat negeri Selangor akan kehilangan banyak sokongan & undi2 daripada kaum Melayu kerana seperkara yang si Hassan Ali ni telah berjaya trademark kan dirinya adalah beliau telah diangkat & dilabel pemimpin pakatan rakyat yang vocal dalam isu yang berksitan dengan memperkasakan & memartabatkan maruah agama Islam. Secondly sebagai pesuruhjaya PAS negeri Selangor jika personnel touch & groundwork si Hassan Ali ni dengan ahli2 akar umbi PAS Selangor begitu akrab especially dewan pemuda PAS Selangor maka jika beliau disingkirkan secara terburu – buru comfirm akan berlaku fenomena tsunami politik dalam kerajaan pakatan rakyat Selangor as well as kepimpinan PAS Selangor. Kalau si Hassan Ali ni swing position sebagai independent candidate pun dah cukup mengharu – birukan keadaan kerajaan pakatan rakyat Selangor bayangkan lah apa impaknya kalau beliau swing position kedalam kem BN ditambah sebilangan besar grassroot supporter beliau akan ikut beliau swing position, silap2 beb fenomena sebegini boleh membuat pemimpin seperti Khalid Samad jatuh terkucil & tertonggeng.

Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

1 comment:

  1. Aku setuju benor dgn penulis blog yang bijak ni , UMNO benci rasuah dan UMNO menyeru pengundi Bagan Pinang supaya pilih calon yang tidak terlibat dengan Rasuah.......rasuah tu keji.

    ReplyDelete