Friday, April 22, 2011

DESAKAN MCA AGAR PEHIN TAIB SEGERA LEPASKAN JAWATAN – MCA JANGAN MELULU & TERUJA KAMBING HITAMKAN PIHAK LAIN!!

PRN Sarawak sudah melabuhkan tirainya, cakap2 liar serta desas-desus yang bertiup kencang mengatakan PR akan menumbangkan BN seterusnya bakal menubuhkan kerajaan DUN negeri Sarawak akhirnya tidak menjadi kenyataan & realitinya BN tetap meneruskan kesinambungan pentadbiran kerajaan negeri Sarawak.
Apa yang diwarwarkan oleh barisan kepimpinan PR serta para balaci pencacai mereka tidak lebih dari retorik+ayat2 auta pembohongan politik semata-mata. Realitinya itu hanya mimpi ngeri mereka sahaja.  
BN menang pada PRN DUN Sarawak tapi kemenangan tersebut bukan suatu kemenangan yang mudah untuk diterima atau ditelan oleh para penyokong2 BN kerana dalam PRN DUN Sarawak, sekali lagi tanpa rahsia & berselindung Sarawak Chinese voters telah menunjukkan belang mereka dengan bersikap kurang ajar dimana mereka tidak menterjemahkan undi2 mereka kepada calon2 BN sebaliknya dengan sombong, berlagak & arrogant mereka telah menghadiahkan undi2 mereka kepada calon2 dari parti DAP. Terdapat juga spekulasi yang kedengaran dimana Sarawak Chinese voters telah menobatkan kepimpinan DAP sebagai hero kepada mereka!       
Salah 1 alasan yang dilontarkan mengapa Sarawak Chinese voters menolak kepimpinan BN adalah kerana tidak berpuas hati dengan kuasa kepimpinan PEHIN TAIB yang terlalu dominant di negeri Sarawak? Sejauh manakah telusnya alasan tersebut? Kita patut lontarkan soalan cepu emas, apa jaminan yang Sarawak Chinese voters boleh berikan kepada kita, mereka akan sokong+terjemahkan undi2 mereka pada calon2 BN jika kepimpinan PEHIN TAIB melepaskan jawatan? Jangan hanya pandai mengatur alasan, divert issue serta teruja untuk kambing hitamkan pihak2 lain diatas tindakan yang telah mereka buat?   
Yang terkini lagi sensasi Naib presiden MCA dan juga Timbalan Menteri Belia dan Sukan Gan Ping Sieu menggesa PEHIN TAIB meletakkan jawatannya lebih awal atas alasan kemerosotan sokongan terhadap BN pada PRN Sarawak baru2 ni? Sebelum beliau buat desakan+gesaan ni secara lebih further lagi, Ping Sieu sepatutnya tanya diri beliau sendiri, sokongan pengundi2 kaum mana yang merosot sebenarnya? Apakah PEHIN TAIB kalah di kawasan yang ditandingi nya sehingga beliau terpaksa dihukum agar meletakkan jawatannya lebih awal? Apakah wakil2 parti & calon2 pemimpin Melayu+dayak yang dikemukan oleh PEHIN TAIB kalah di kawasan yang ditandingi nya sehingga beliau terpaksa dihukum agar meletakkan jawatannya lebih awal? MCA kena buka minda pemikiran  serta jangan lupa cermin diri mereka sendiri, kemenangan BN pada PRN Sarawak secara automatiknya telah menterjemahkan bahawa pengundi2 Melayu Sarawak menolak secara drastic budaya politik songsang yang dibawa oleh kepimpinan PR serta para balaci pencacai mereka, PEHIN TAIB adalah juru mudi disebalik kemenangan ini so tindakan Gan Ping Sieu menggesa PEHIN TAIB meletakkan jawatannya lebih awal atas alasan kemerosotan sokongan terhadap BN adalah & telah sama sekali mengguris hati pengundi2 Melayu & penyokong2 Melayu BN! Dimana semangat setiakawan yang patut Gan Ping Sieu letak & serta martabatkan dalam institusi parti BN? Kelantangan tidak bertempat Gan Ping Sieu ni juga secara tidak langsung tidak menghormati transformation of power & leadership yang telah diformulakan oleh PM dengan PEHIN TAIB! Paling penting MCA kena ubah sikap supaya tidak BERSIKAP MELULU & TERUJA KAMBING HITAMKAN PIHAK LAIN bila mana Chinese voters menolak BN secara extreme!!
Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial, gampang keparat, badigol bangsat & haram bejadah, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi mandikan anjing kurap & babi tempang berpenyakit dan lagi bagus kalau lepas tu kau orang pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera & perangai kau orang.

No comments:

Post a Comment