Thursday, September 10, 2009

AKAN BERLAKU TSUNAMI PERUBAHAN DI BAGAN PINANG KATA PAK SHEIKH ANWAR – INI PELUANG BN BAGI MENEMPELAK & MENJENTIK SIFAT EGO PAKATAN RAKYAT

Nampaknya walaupun baru diperingkat awal, pihak SPR pun belum mula bersidang malahan bayangan calon yang akan bertanding di DUN Bagan Pinang pun masih belum dapat di figure out kan tapi defacto leader PKR sudah mula masuk gear kedepan dan sudah mula mencucuk jarum dengan mengeluarkan statement yang merummus kerah suatu tsunami politik & tsunami perubahan bakal berlaku apabila pentas gelanggang DUN Bagan Pinang dibuka kelak.
Generally takda apa pun yang nak kita hairankan dengan statement atau amaran yang datangnya dari Pak Sheikh Anwar itu kerana itu mungkin salah satu tactic atau game plan yang sengaja beliau garapkan dalam menyusun strategy political diversion games approach yang biasa beliau lakukan. Ini kerana umumnya semua orang tahu DUN Bagan Pinang ini adalah antara kubu & lubuk kuat BN dan oleh kerana itu awal2 lagi pihak pakatan rakyat sudah melakukan serangan mindset perception dengan harapan orang2 dalam kem BN sendiri yang akan menuding jari sesama sendiri. Game plan team pakatan rakyat ni bukannya susah sangat nak predict beb, kalau Pak Sheikh Anwar tak come out statement sebegitu sudah pasti ada tokoh2 pemimpin lain yang akan melemparkan statement yang sebegitu.
Generally kesemua jentera pilihanraya dalam team pakatan rakyat mengerti gelanggang PRK yang akan dibuka kelak amat berlainan percaturannya dengan beberapa siri PRK yang pernah mereka tandingi sebelum ini kerana bukan sahaja ini adalah antara kubu kuat BN di negeri Sembilan malahan kerjasama & network diperingkat bahagian Teluk kemang amat kemas & tersusun dibawah kendalian ketua UMNO bahagian tersebut yang merupakan otai lama dalam parti iatu Tan Sri Isa Samad. Dibelakang tabir & secara unofficial sudah kedengaran cakap2 yang mengatakan bahawa kemungkinan besar calon yang akan turun bertanding sebagai wakil BN bagi DUN Bagan Pinang ini adalah ketua bahagian itu sendiri iatu otai lama kita Tan Sri Isa Samad. Bagi pihak team pakatan rakyat sudah tentu mereka agak panas punggung juga bila mana mengetahui bahawa kemungkinan besar calon yang akan turun bertanding sebagai wakil BN bagi DUN Bagan Pinang ini adalah Tan Sri Isa Samad kerana Pak Sheikh Anwar pun bekas orang UMNO, beberapa pemimpin penting dalam PKR pun juga bekas orang UMNO dan mereka2 ini tahu kemampuan & kredibiliti yang ada pada Tan Sri Isa Samad ini, pengaruh & network beliau dengan ahli akar umbi diperingkat cawangan & bahagian sangat kukuh & akrab, pengalaman beliau selaku bekas MB Negeri Sembilan yang sentiasa dekat dihati rakyat dinegeri itu juga bakal membantu kempen jentera pilihanraya nanti, sifat beliau yang dilihat kuat untuk memperkasakan parti walaupun setelah digantung oleh lembaga disiplin UMNO suatu ketika dulu namum tetap jitu bersama dengan parti keramat UMNO telah membuatkan beliau kembali mendapat sokongan bagi jawatan timbalan presiden UMNO baru2 ini.
The only element yang mungkin akan memberi sedikit kelebihan pada team pakatan rakyat adalah undi2 daripada kaum Cina & India yang pada ketika ini dilihat memang tidak akan memihak pada BN especially dengan krisis terbaru MCA & juga sentimen isu kuil yang berlaku diSelangor & bagi Pak Sheikh Anwar kalau jentera pilihanraya pakatan rakyat boleh memecah-belahkan undi2 orang Melayu kemungkinan untuk mencapai kemenangan dengan majoriti yang tipis mungkin boleh tercipta. Jika ini berlaku bagi team pakatan rakyat ini sudah cukup baik kerana mereka sememangnya faham untuk menang dengan majoriti besar adalah suatu perkara mustahil. My humble & down to earth opinion simple je beb, kita pun dah tahu dalam beberapa siri PRK yang lepas bagaimana para pengundi kaum bukan Melayu menikam belakang parti BN jadi apa yang perlu BN khususnya UMNO fokuskan adalah menyatupadukan dan merapatkan para2 pengundi dikalangan orang2 Melayu agar tidak berpecah & indirectly menjadikan undi2 kaum yang bukan Melayu tadi bukan lagi sebagai undi penentu yang akhirnya akan membuatkan mereka terdiam & pergi jahaman. Secondly kalau jentera pilihanraya di DUN Bagan Pinang ini boleh menghapuskan fenomena politik jahat belakang tabir yang menikam belakang sesama ahli2 parti sendiri, fenomena sabotaj kempen & jentera pilihanraya dari peringkat bahagian sendiri, fenomena kempen tidak bergerak secara berkumpulan & tiada koordinasi langsung daripada ahli sesama parti termasuk parti komponen saya dengan rasa rendah diri yang teramat sangat cukup yakin BN mampu menempelak & menjentik ego team pakatan rakyat. Last but not lease kalau jentera pilihanraya di DUN Bagan Pinang ini boleh memastikan calon yang dipilih bagi bertanding digelanggang PRK kali ini adalah calon pemimpin yang sentiasa dekat dihati rakyat & penduduk setempat & tidak mempunyai cerita peribadi yang membolehkan pihak lawan menjadikan platform untuk bermain & menyerang pembunuhan karektor politik maka sekali lagi saya dengan rasa rendah diri yang teramat sangat cukup yakin BN mampu menempelak & menjentik ego team pakatan rakyat pada PRK kali ini.

Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

1 comment:

  1. muhahhahahha ~ ayat baikk jerrr baca dr atas .. bila sampai last prgrph kat bawah tu, perghhhhhh .. mantap bro!!! wakakkaka


    shu shu shu, yg x ske ngan entri ni g main jauh2!!!


    huakakkakakak



    (p/s: buleh x bukan ts isa samad? nak org muda lah pulak .. tp xmo kes cam kat prk yg baru ni ... xoxoxo)

    ReplyDelete