Saturday, September 12, 2009

HINDRAF TUDUH YB EAN YONG HIAN WAH TABUR JANJI KOSONG – SARANAN HINDRAF AGAR EXCO INI DILUCUTKAN JAWATAN

Pertubuhan Barisan Betindak Hak2 Hindu (HINDRAF) terus membidas, membalun dan mengherdik kepimpinan pakatan rakyat especially kepimpinan DAP. Setelah baru2 ini barisan kepimpinan HINDRAF begitu lantang & terbuka membidas & membalun pucuk kepimpinan DAP P. Pinang kerana isu kampung Buah Pala, terkini bebudak HINDRAF kembali mengasak & mengherdik exco DAP Selangor, yang juga merupakan ADUN Seri Kembangan, YB Ean Yong Hian Wah kerana dikatakan mungkir & menabur janji kosong terhadap penduduk setempat malahan pada mata kaca pandangan HINDRAF pemimpin DAP ini adalah antara political figure yang dilabelkan sebagai hampeh.
Itulah hakikatnya beb, kalau dulu barisan kepimpinan parti pakatan rakyat seakan-akan begitu selesa & arrogant menekan & mengasak BN khususnya UMNO apatah lagi bila mana barisan kepimpinan HINDRAF nampaknya firmly stand behind them. Namum bebudak team pakatan rakyat ini mungkin terlupa suatu perkara dalam permainan politik pentas arus perdana segala-galanya boleh berlaku malahan angin perubahan boleh bertukar dengan begitu cepat. Dalam mainstream political approach apa sahaja boleh berlaku, hari ini menjadi sahabat yang akrab namum esok lusa dengan pantas boleh menikam belakang menjadi musuh atau pengkianat yang paling haram bejadah. Kalau dulu apabila barisan kepimpinan HINDRAF mengadakan demonstrasi dan datang membuat kecoh dimajlis sambutan hari raya aidilfitri anjuran UMNO, para pemimpin kanan parti pakatan rakyat ketawa besar kerana merasakan BN semakin terhimpit & terdesak dengan sifat aggressiveness HINDRAF ini namum kini apabila HINDRAF mula bertindak aggresif kearah kepimpinan mereka & sedikit demi sedikit membalun dan mengherdik barisan pemimpin mereka barulah pakatan rakyat senior party leader pusing kepala & gabra tak tentu pasal & finally barulah mereka sedar inilah akibatnya kalau bermain dengan permainan politik yang berasaskan sentimen api perkauman kaum.
Sekarang barulah kebanyakan pakatan rakyat senior party leader sedar & merasa terhimpit dengan tingkah laku barisan kepimpinan HINDRAF bila mana kegagalan atau kelewatan mereka untuk mendapatkan & menyelesaikan isu tanah bagi kuil dan juga isu penempatan para penduduk kampung buah Pala telah dijadikan modal atau platform bagi HINDRAF untuk membidas & menyerang kepimpinan mereka. Sekarang baru kesemua mangkuk hayun dalam pakatan rakyat ni mengerti bagi HINDRAF ni simple je beb, perjuangan mereka adalah untuk menjadi champion bagi Hak2 kaum Hindu & kalau ini gagal mencapai objektifnya mereka tidak akan teragak-agak untuk meludah atau menerajang pihak2 yang terbabit. Sekarang barulah kesemua mangkuk hayun dalam pakatan rakyat ni sedar mereka telah terperangkap dengan game plan & percaturan mereka sendiri kerana gagasan perjuangan sebenar HINDRAF bukanlah untuk kesamarataan & keadilan untuk semua kaum akan tetapi sebaliknya lebih kepada personnel interest untuk menjadi champion bagi Hak2 kaum Hindu. Walaupun pada surface nya bebudak pakatan rakyat still nak cover the line & menyifatkan wacana ini semua hanyalah publisiti murahan barisan kepimpinan HINDRAF namum realitinya pakatan rakyat agak goyang dengan kesemua isu yang melanda ini kerana jika ianya gagal ditangani dengan comprehensive menjelang PRU ke13 nanti sudah pasti ianya akan menjadi suatu liabiliti kepada parti pakatan rakyat.Perpecahan undi dari kalangan masyarakat India terhadap parti pakatan rakyat juga adalah antara intpati yang akan menjadi igauwan ngeri kepada penasihat umum parti pakatan rakyat. Intipati ini sudah tentu akan lebih berbisa apabila BN akan mula menyerang & menjadikan isu ini sebagai kempen politik & sudah pasti kalau masyarakat India menerimanya Pak Sheikh Anwar bisa pusing kepala & tak lena tidur malam bila memikirkannya. Finally, sebagai peringatan kepada mana2 individu yang masih taksub & sayangkan pembangkang pukimak sial gampang keparat, itu kau orang punya pasal & kalau rasa tak selera nak baca jadi tak payah nak baca mungkin ada baiknya the entire of your guys pergi makan daging anjing kurap & babi tempang panggang kerana itu mungkin kena dengan selera kau orang.

No comments:

Post a Comment